PracaGrupypl.praca.dyskusje › PHP = grosze

  • 11. Data: 2007-08-23 21:09:23
    Temat: Re: PHP = grosze
    Od: Wojciech Bańcer <p...@p...pl>

    > Kiedyś pracowałem na Śląsku jako programista. Na rękę miałem jakies 1700 - 1800.
    > Teraz za to samo w Warszawie mam ponad 2 razy tyle

    Mam podobne odczucia. Tylko, że ja się przeniosłem do Poznania i zarabiam blisko
    3 razy tyle (z perspektywą na więcej w przeciągu paru miesięcy).

    --
    Wojciech 'Proteus' Bańcer
    p...@p...pl

  • 12. Data: 2007-08-24 00:38:50
    Od: ADi <a...@g...com>

    On 23 Sie, 22:09, Wojciech Bańcer <p...@p...pl> wrote:

    > Mam podobne odczucia. Tylko, że ja się przeniosłem do Poznania i zarabiam blisko
    > 3 razy tyle (z perspektywą na więcej w przeciągu paru miesięcy).

    Potwierdzam, tez tyle mialem w Poznaniu calkiem niedawno i do tego
    calkiem fajna prace... ale to bylo zanim jeszcze wyjechalem do UK. ;)

    Pozdrawiam,

    --
    ADi

  • 13. Data: 2007-08-24 06:03:32
    Od: glosnetu <g...@p...onet.pl>

    On 23 Sie, 23:04, "e" <e...@...e> wrote:

    > nie mniej trzeba też zawsze pamiętać że ważne jest nie to w czym
    > ale co się pisze

    z punktu pracownika wazne jest jednak glownie to, w czym sie pisze -
    rynek najintensywnie poszukuje specjalistow z kilku tylko specjalnosci
    (z moich obserwacji: j2ee, oracle, .net).

    --

    Pozdrawiam,

    glos

  • 14. Data: 2007-08-24 06:25:28
    Od: Wojciech Bańcer <p...@p...pl>

    > Potwierdzam, tez tyle mialem w Poznaniu calkiem niedawno i do tego
    > calkiem fajna prace... ale to bylo zanim jeszcze wyjechalem do UK. ;)

    Wyjazd do UK póki co nie jest dla mnie opcją. Podoba mi się w kraju. :)

    --
    Wojciech 'Proteus' Bańcer
    p...@p...pl

  • 15. Data: 2007-08-24 07:36:06
    Od: Tomek <t...@v...pl>

    jaQbek pisze:

    > Kiedyś pracowałem na Śląsku jako programista. Na rękę miałem jakies 1700
    > - 1800. Teraz za to samo w Warszawie mam ponad 2 razy tyle

    A jak ceny mieszkań w Wawie na Śląsku, jak kosztu utrzymania itp, to tez
    trzeba wziąć pod uwagę.

  • 16. Data: 2007-08-24 07:51:45
    Od: "MaReK" <M...@p...onet.pl>

    Użytkownik "ADi" <a...@g...com> napisał w wiadomości
    s.com...
> [...]

    >Potwierdzam, tez tyle mialem w Poznaniu calkiem niedawno i do tego
    > calkiem fajna prace... ale to bylo zanim jeszcze wyjechalem do UK. ;)

    To ja też potwierdzę, że Poznań jest OK :), ale moim zdaniem to problem leży
    w tym, że w naszym kraju w tej branży nie ma potrzeby mieć wykształcenia
    kierunkowego (choć zauważam powolne zmiany na lepsze), aby świadczyć usługi
    informatyczne. Jak widzę ogłoszenia typu: "szukamy informatyka,
    wykształcenie PRZYNAJMNIEJ podstawowe/średnie" to mam im ochotę wysłać parę
    wirusów. Zobacz ile z agencji interaktywnych ma strony których budowa sięga
    średniowiecza, kiedyś o mało nie współpracowałem z jedną która swoją stronę
    miała wygenerowaną w openoffice :) (co było dowodem że da się w jeden dzień
    zrobić stronę). Dziś jak zna się worda to jest się informatykiem (nie ważne
    że skończyłeś geografię zoologiczną o specjalizacji budowa kretowisk) -
    resztę załatwiają gotowce - frameworki i ... pensja na poziomie 1100 zł, a
    ja zastanawiam się kiedy zobaczę oferty szpitali typu: "poszukujemy
    kardiochirurga - może być po weterynarii", bo to Polska właśnie.

    MaReK

  • 17. Data: 2007-08-24 08:17:43
    Od: "janek" <k...@o...pl>

    "MaReK" wrote in message

> [...]
    > szpitali typu: "poszukujemy kardiochirurga - może być po weterynarii", bo

    Śmieszne...
    Byle jak pisac w PHP można się nauczyć w miesiąc.. nie potrzeba do tego
    studiów.
    Tworzenie stron www potrafią kilkunasto letnie dzieci (młodzież), piszą
    skrypty lepsze od twoich i nie potrzebują do tego 5 lat studiowania.
    Jeśli potrzebujesz aplikacji w PHP to inna sprawa ale też studiów do tego
    nie potrzeba.
    Porównujesz kardiochiruga do informatyka... pffff nie masz pojęcia chyba o
    kardiochirurgii...
    Porównanie raczej typu internista.
    Informatyk to gość od wszystkiego, ma się znać na sprzęcie i systemach i
    podstawach programowania. Niektórym firmom nie potrzeba super specjalistów
    (programistów/administratorów) wystarczą skrypciarze PHP i informatycy.
    Jak szukacie ambitnieszej pracy to szukajcie agłoszeń dla programistó PHP a
    nie informatyków ze znajomością PHP.

    Janek

  • 18. Data: 2007-08-24 08:41:43
    Od: "Lukasz" <l...@p...onet.WYTNIJpl>

    > problem leży w tym, że w naszym kraju w tej branży nie ma potrzeby mieć
    > wykształcenia kierunkowego (choć zauważam powolne zmiany na lepsze), aby
    > świadczyć usługi
    informatyczne
    (...)

    Muszę Cię zmartwić. Sam mam średnie techniczne "niekierunkowe", od 10 lat piszę
    niemałe projekty. Teraz systemy dla hipermarketów. Już nie wiem, przez ilę
    języków i technologii przeszedłem. Bawiłem się assemblerem na Atarynce, kiedy
    wielu obecnych "kierunkowych" srało w majtki. Więc nie chrzań mi, że średnie
    wykształcenie to żenada. Bo udowodnię Ci, że nie zawsze. Po prostu ostatnio Z
    BRAKU PRACY, każdy na poziomie zawodówki sprzed 20 lat kończy ogólniaka +
    studia. Stąd mamy rzesze niedouczonych "informatyków" z dyplomem.

    Abstrahując: dawne średnie wykształcenie techniczne zostało zastapione przez
    wyższe. Obecnie po prostu człowiek z dyplomem wyższych studiów == dawny technik.
    Mam swoje zdanie o wykształceniu: ogólniak jest przedłużeniem gimnazjum i nic
    nie daje poza stratą kilku lat na naukę zupełnie nieprzydatnej teorii. Wielu
    więc po ogólniaku nadal nie ma żadnego wykształcenia i musi gdzieś kontynuować
    naukę, żeby zdobyć jakąkolwiek umiejętność radzenia sobie w życiu.

    Lukasz

  • 19. Data: 2007-08-24 09:18:20
    Od: ADi <a...@g...com>

    Witam,

    On 24 Sie, 07:25, Wojciech Bańcer <p...@p...pl> wrote:

    > Wyjazd do UK póki co nie jest dla mnie opcją. Podoba mi się w kraju. :)

    Mnie tam tez sie podobalo, ale kilkukrotnie wyzsza pensja spodobala mi
    sie bardziej ;)

    ps. No dobra, przesadzilem... w Polsce mnostwo rzeczy mnie wk*****
    przed wyjazdem i wk***** nadal.

    Pozdrawiam,

    --
    ADi

  • 20. Data: 2007-08-24 10:43:31
    Od: futszaK <f...@g...com>

    On Fri, 24 Aug 2007 10:41:43 +0200, Lukasz wrote:

    > Abstrahując: dawne średnie wykształcenie techniczne zostało zastapione przez
    > wyższe. Obecnie po prostu człowiek z dyplomem wyższych studiów == dawny
    > technik.

    tyle że jakoś studia nie dają umiejętności jakie winni mieć technicy, stąd
    wielu po studiach nie potrafi rozwiązywać bieżących problemów które
    występują dajmy na to w serwisie komputerowym

> [...]
    > nieprzydatnej teorii. Wielu więc po ogólniaku nadal nie ma żadnego
    > wykształcenia i musi gdzieś kontynuować naukę, żeby zdobyć jakąkolwiek

    to niech sie biorą za robote, przez czas jaki by zmarnowali na nauke moga
    zdobyc doswiadczenie na rynku pracy tak bardzo obecnie pożądane

    --
    futszaK
    0601061867