PracaGrupypl.praca.dyskusje › Odprawa i okres wypowiedzenia

  • 1. Data: 2003-09-17 09:24:26
    Temat: Odprawa i okres wypowiedzenia
    Od: "Arkadiusz J." <j...@w...wat.edu.pl>

    Witam
    Jestem zatrudniony na czas nieokreslony,
    teraz po 6 latach chce rozstac sie z pracodawcą: niezdrowa atmosfera itp.

    Czy jezeli sam wypowiem umowę to nalezy sie odprawa (2-miesieczna).
    Może lepiej za porozumieniem stron?
    Przysługuje mi 3-miesieczny okres wypowiedzenia, chciałbym go skrócić do 1
    miesiaca oraz otrzymac za 2 miesiace odszkodowanie. Czy pracodawca może sie
    nie zgodzić?

    Pozdr, Arek

  • 2. Data: 2003-09-17 16:09:36
    Temat: Re: Odprawa i okres wypowiedzenia
    Od: "Jo" <jole.ro(usuń)@wp.pl>

    Użytkownik "Arkadiusz J." <j...@w...wat.edu.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > miesiaca oraz otrzymac za 2 miesiace odszkodowanie. Czy pracodawca może

    W Twoim przypadku obowiązuje 3 miesięczny okres wypowiedzenia. Nie bardzo
    wiem o jakiej odprawie mówisz.
    Składasz wypowiedzenie, pracujesz jeszcze 3 miesiące i nie ma żadnej
    odprawy.
    Jeżeli dogadasz się z pracodawcą i rozwiążecie umowę za porozumieniem stron
    można wtedy ustalić miesięczny okres wypowiedzenia, ale pracodawca raczej
    nie jest idiotą i nie wypłaci ci dodatkowo za 2 miesiące , bo niby dlaczego?
    Pracodawca może się nie zgodzić na inne wypowiedzenie niż złożone przez
    Ciebie z zachowaniem 3 miesięcznego okresu wypowiedzenia. Ma do tego prawo,
    każde porozumienie to jak sama nazwa wskazuje porozumienie - czyli dobra
    wola
    pozdrawiam JO

  • 3. Data: 2003-09-18 06:37:45
    Od: "Arkadiusz J." <j...@w...wat.edu.pl>

    > sie
    > >
    > W Twoim przypadku obowiązuje 3 miesięczny okres wypowiedzenia. Nie bardzo
    > wiem o jakiej odprawie mówisz.

    Już wiem, ze odprawa nalezy się w poniższych przypadkach:
    Zawsze, jeśli w uzasadnieniu wypowiedzenia podano redukcję etatu z przyczyn
    ekonomicznych bądź organizacyjnych. Odprawa przysługuje także wtedy, gdy
    kierownik firmy zwalnia nawet jednego pracownika z przyczyn ekonomicznych,
    zmian organizacyjnych, produkcyjnych, technologicznych albo związanych z
    poprawą warunków pracy lub środowiska naturalnego. Wyżej wymienione
    przyczyny muszą być wyłącznym powodem rozwiązania umowy o pracę.

    Dzięki
    Arek