PracaGrupypl.praca.dyskusje › Co sadzic o takim pracodawcy?

  • 1. Data: 2003-09-17 07:50:27
    Temat: Co sadzic o takim pracodawcy?
    Od: "MaWo" <m...@o...xyz.pl>

    Jest sytuacja nastepujaca. Czlowiek pracuje w firmie 3 lata. W tym czasie
    prawie nie bral urlopu (moze kilka, kilkanascie dni w ciagu tego czasu). W
    sierpniu czlowiek ten sklada wypowiedzenie. Zgodnie z umowa - powienien
    przepracowac jeszcze caly wrzesien. Pracownik prosi o zalegly urlop -
    pracodawca sie nie zgadza. OK - ma prawo. Jednak, o ile ja sie orientuje, -
    jest zobowiazany wtedy do wyplaty ekwiwalentu za niewykorzystany urlop.
    Jednak - oto co zaproponowal pracownikowi pracodawca: "pojdz sobie na
    zalegly urlop..... w pazdzierniku(!); my ci zaplacimy za ten miesiac jeszcze
    pensje".
    Co o tym sadzicie? Co ten pracodawca przez to zyskuje?

    Marek
    ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
    Jeśli chcesz do mnie napisać, usuń .xyz z mojego adresu e-mail

  • 2. Data: 2003-09-17 08:15:08
    Temat: Re: Co sadzic o takim pracodawcy?
    Od: "Pawel A." <a...@w...pl>

    Użytkownik "MaWo" <m...@o...xyz.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    jeszcze
    > pensje".
    > Co o tym sadzicie? Co ten pracodawca przez to zyskuje?

    Mozliwości jest kilka:
    1. Bardzo potrzebuje pracownika we wreśniu i na początku października,
    dlatego woli żeby wybrał urlop w tym drugim miesiącu
    2. Miesiąc to 21 - 22 dni robocze. Wypłacenie kewiwalentu za tyle
    niewykorzystanych dni urlopu wyniesie pracownika więcej niż zapłacenie
    pensji.
    3. Pracodawca boi sie PIP-u. Nie znam dokładnie przepisów, ale w mnie w
    frimie bardzo pilnują żeby urlop rozliczyć (wybrać albo pobrać ekwiwalent)
    do końca marca nastepnego roku.
    Pozdrowienia.
    Paweł

  • 3. Data: 2003-09-17 09:34:04
    Od: Flyer <f...@p...gazeta.pl>

    MaWo napisał:

> [...]
    > pensje".
    > Co o tym sadzicie? Co ten pracodawca przez to zyskuje?

    Jeżeli urlop liczy się tak jak wynagrodzenie, to niby nic - tutaj muszę
    zaznaczyć, że nie strugam mądrzejszego niż jestem, ale tak liczono
    urlopy w mojej ostatniej robocie. Zyskuje natomiast to, że pracownik
    MUSI WYCOFAĆ WYPOWIEDZENIE - czyli, może pracodawca liczy na zmianę
    zdania przez pracownika [co do wypowiedzenia]???

    Flyer

  • 4. Data: 2003-09-17 09:42:31
    Od: "MaWo" <m...@o...xyz.pl>

> [...]
    > MUSI WYCOFAĆ WYPOWIEDZENIE - czyli, może pracodawca liczy na zmianę
    > zdania przez pracownika [co do wypowiedzenia]???

    A wiesz, ze to jest jakis trop. Znajac go - mysle, ze jest bardzo, niestety,
    prawdopodobna hipoteza....

    Dzieki

    Marek

  • 5. Data: 2003-09-17 09:45:12
    Od: "MaWo" <m...@o...xyz.pl>

    Użytkownik "Pawel A." <a...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "MaWo" <m...@o...xyz.pl> napisał w wiadomości

    > Mozliwości jest kilka:
    > 1. Bardzo potrzebuje pracownika we wreśniu i na początku października,
    > dlatego woli żeby wybrał urlop w tym drugim miesiącu

    Zdecydowanie potrzebuje i zdecydowanie mu na pracowniku zalezy.

    > 2. Miesiąc to 21 - 22 dni robocze. Wypłacenie kewiwalentu za tyle
    > niewykorzystanych dni urlopu wyniesie pracownika więcej niż zapłacenie
    > pensji.

    Ten punkt nie wyklucza pierwszego wlasciwie.

    Dzieki uwagi
    Pozdrawiam

    Marek

  • 6. Data: 2003-09-17 10:42:23
    Od: "m" <m...@p...onet.pl>

    Ewentualnie chce wyrolować pracownika i w październiku nie da mu urlopu.
    Jeśli człek zdecyduje się zostać m-c dłużej to niech zarząda podpisania
    wniosku urlopowego przed wycofaniem wypowiedzenia. Co może też nie wiele
    pomóc bo (chyba) pracodawca może odwołać pracownika z urlopu.
    To jest bardzo spiskowa teoria mogąca mieć zastosowanie tylko w przypadku
    gdy pracodawca to czarny charakter.

    Pozdrawiam,
    Marek

  • 7. Data: 2003-09-17 16:18:08
    Od: "Jo" <jole.ro(usuń)@wp.pl>

> [...]
    jeszcze
    > pensje".
    > Co o tym sadzicie? Co ten pracodawca przez to zyskuje?
    `
    że cos mu się poplątało????
    chce cos wymusić?
    Pracownik składa wypowiedzenie, pracuje do końca września, odbiera
    świadectwo pracy i domaga sie wypłaty ekwiwalentu za urlop.
    Może zrobić tak jak chce pracodawca, ale jeśli tamten ładnie poprosi ;-)
    Jaka sympatyczna zamiana ról :-)
    JO