PracaGrupypl.praca.dyskusje › Odpowiedzialnośc materialna za sprzęt komputerowy:pytanie do adminów

  • 1. Data: 2009-06-26 10:39:06
    Temat: Odpowiedzialnośc materialna za sprzęt komputerowy:pytanie do adminów
    Od: "Marek" <m...@o...pl>

    Pracuję w pewnej firmie jako admnistrator sieci. Włąściwie w dwóch firmach po
    1/2 etatu, w kazdej jest po 30 -35 komputerów+sieć+serwer.

    W jednej z tych firm wszystkie komputery były od zawsze na stanie finansowym
    pani,która pracowała w sekci administracyjnej i ma na stanie cała resztę
    wyposażenia biurowca (szafy, krzesła, telefony ksero itp.)

    Pojawił sie pomysł, by upchnąć te komputery na mój stan finansowy.
    Uważam, że nawet powinienem miec na swoim stanie serwer i ten sprzęt, który mam
    w bezpośrednim uzyciu. Jak to jsst w Waszych firmach ?

    Byłbym wdzięczny za informacje i wszelkie komentarze.

    PS. Ta pani bardzo chce się tego sprzętu pozbyć :)

  • 2. Data: 2009-06-26 10:58:35
    Od: zly <b...@N...fm>

    Dnia Fri, 26 Jun 2009 12:39:06 +0200, Marek napisał(a):

    > Jak to jsst w Waszych firmach ?

    U mnie kazdy pracownik ma karte na ktorej ma wpisany firmowy sprzet ktory
    jest 'jego', od kurtek, przez telefony po komputery i samochody. Az
    dziwne, ze ktos bierze na siebie tyle sprzetu, na ktory tak naprawde nie ma
    wplywu.
    --
    marcin

  • 3. Data: 2009-06-26 11:09:32
    Od: m...@o...pl

> [...]
    > jest 'jego', od kurtek, przez telefony  po komputery i samochody. Az
    > dziwne, ze ktos bierze na siebie tyle sprzetu, na ktory tak naprawde nie ma

    To był taki "zwyczaj" od ponad kilkunastu, jeżeli nie więcej lat. Jak zacząłem
    pracować, to już tak było. Też uważam, że to dobre nie było, tyle tylko, że
    trudno, bym ja teraz był tym "kimś" kto ma to wziąć na siebie...

  • 4. Data: 2009-06-26 13:19:01
    Temat: Re: Odpowiedzialno?c materialna za sprz?t komputerowy:pytanie do admin?w
    Od: Lemat <#@lemat.priv.pl>

    Marek wrote:

> [...]
    >
    > Byłbym wdzięczny za informacje i wszelkie komentarze.
    >
    > PS. Ta pani bardzo chce się tego sprzętu pozbyć :)

    U mojej żony jest tak, że sprzęt na stanie ma człowiek w randze kierownika.
    I taki kierownik ma powiedzmy pokój czy dwa wszystkiego - od zszywaczy
    poprzez meble do komputerów. Serwery z dodatkami są na stanie kierownika
    działu informatyki. Najciekawsze jest to, że wartość tego zazwyczaj jest
    zerowa albo groszowa. Bo są jakieś tam kryteria amortyzacji i po N latach
    komputer jest nic nie warty księgowo.

    Ogólnie nie brałbym odpowiedzialności za sprzęt którego "codziennie" nie
    widzę. A twoje 1/2 etatu wskazuje na to, że możesz takich komputerów przez
    pół roku nie oglądać, stąd też nie wiadomo ci się z nimi stanie - ale
    odpowiedzialność jest twoja.
    Lemat

  • 5. Data: 2009-06-26 16:35:47
    Od: MarcinF <m...@i...pl>

    zly wrote:

    > U mnie kazdy pracownik ma karte na ktorej ma wpisany firmowy sprzet ktory
    > jest 'jego', od kurtek

    to jakies specjalne robocze kurtki wykonane w technologiach kosmicznych ?

  • 6. Data: 2009-06-26 16:49:29
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:796e.000000fd.4a44a54a@newsgate.onet.pl Marek
    <m...@o...pl> pisze:

    > Uważam, że nawet powinienem miec na swoim stanie serwer i ten sprzęt,
    > który mam w bezpośrednim uzyciu. Jak to jsst w Waszych firmach ?
    > Byłbym wdzięczny za informacje i wszelkie komentarze.
    Pracuję w zbliżonych warunkach.
    Nie ma mowy abym przyjął jakąkolwiek odpowiedzialność materialną za
    cokolwiek firmowego, co nie znajduje się w mojej _wyłącznej_ dyspozycji i
    pod moją _wyłączną_ kontrolą.
    A była kiedyś taka próba przypisania odpowiedzialności.
    Osobiście zdecydowanie odradzam.

    --
    Jotte

  • 7. Data: 2009-06-27 17:25:42
    Od: "gosmo" <d...@f...pl>

    Użytkownik "Marek" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Byłbym wdzięczny za informacje i wszelkie komentarze.
    > PS. Ta pani bardzo chce się tego sprzętu pozbyć :)

    Sprzęt jest na MPKu który go potrzebuje, aby łatwo można było określić
    rentowość określonej komórki organizacyjnej uwzględniając wszystkie koszty
    przez nią generowane. Za komórkę odpowiada kierownik, który np. takiego
    laptopa (urządzenia przenoścne) przekazuje pracownikowi pisemnie z adnotacją
    o odpowiedzialności.

  • 8. Data: 2009-06-29 08:04:42
    Od: zly <b...@N...fm>

    Dnia Fri, 26 Jun 2009 18:35:47 +0200, MarcinF napisał(a):

    > to jakies specjalne robocze kurtki wykonane w technologiach kosmicznych ?

    Nie, zwykle Campusy na Zime. Czesc praownikow lata po dworzu, na
    magazynach, na obiektach. Dostaja kurtki, buty etc. Bez sensu imo
    wpisywanie tego na karte, zwlaszcza, ze sa dosc czesto sa wymieniane. Ale
    porzadek musi byc ;)
    --
    marcin