PracaGrupypl.praca.dyskusjeinflacja › Odp: inflacja
    From: "Rafal" <?@?.?>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Odp: inflacja
    Date: Tue, 4 Feb 2003 12:24:44 +0100

    Użytkownik Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl> w
    wiadomości do grup dyskusyjnych napisał:b1m08f$djg$...@n...onet.pl...

    > hmmm Ale ja dalej pisze o oszczednosciach a nie inwestycjach i co tam
    > sobie wypisales.

    Po pierwsze nie rozumiem jak możesz oddzielać inwestycje od oszczędności
    skoro chcesz stosować model IS LM. Jezeli rynek jest w równowadze, to
    oszczędności = inwestycjom.

    >Popatrz na teoretyczne modele IS-LM i ogolnie na te
    > zagadnienia makroekonomii

    Po drugie podpieranie się modelem IS LM nie ma tutaj nic do rzeczy, bo ja
    mówię tutaj o efektywności wykorzystania pieniędzy przez Państwo w
    porównaniu z prywatnymi wydatkami. A teoria IS LM nie wypowiada się na temat
    tego kto efektywniej wydaje pieniądze.

    > to zobaczysz o czym ja w tym momencie
    > pisze... :)

    Nadal nie mam pojęcia o czym piszesz. To co Ty powiedziałeś ma się nijak do
    tezy którą ja postawiłem.
    Dla jasności powtórzę ją jeszcze raz. Majątek publiczny (niezależnie od tego
    czy to są wydatki inwestycyjne, czy konsumpcyjne) zawsze jest obarczony
    mniejszą efektywnością niż prywatny. Tak więc pozostawienie pieniędzy w
    rękach prywatnych zawsze odbije się z korzyścią na gospodarce.

    Rafał