PracaGrupypl.praca.dyskusje › absolwent-kto to?

  • 1. Data: 2003-03-07 09:41:55
    Temat: absolwent-kto to?
    Od: "ZyX" <m...@N...poczta.onet.pl>

    witam,

    mam do p.t. grupowiczów takie pytanie: kto ma status absolwenta? wiadomo, że
    człowiek z dyplomem. ale jeśli pracuje od 2 lat to jest jeszcze absolwentem
    (w rozumieniu ogłoszeń rekrutacyjnych, np. ey) czy już nie...

    a moje drugie pytanko jest takie: jeśli człowiek pracujący od dwóch lat (mgr
    inż.) ubiega się o pracę, gdzie w ogłoszeniu szukają tegoż absolwenta, to
    niepodanie w cv doświadczenia zawodowego jest kłamstwem (zakładając, że
    takie doświadczenie nie ma NIC wspólnego z ewentualną pracą dla nowego
    pracodawcy), czy też "selekcją informacji"... a może w Waszym odczuciu
    bezwzględnie to doświadczenie podać...?

    z góry dziękuję za wszelkie odpowiedzi
    pozdrawiam

    zyx

  • 2. Data: 2003-03-07 10:08:17
    Temat: Odp: absolwent-kto to?
    Od: "tomek" <t...@w...pl>

    1) absolwencie - oznacza to bezrobotnego w okresie do upływu 12 miesięcy
    od dnia określonego w dyplomie, świadectwie lub innym dokumencie
    potwierdzającym ukończenie szkoły lub zaświadczeniu o ukończeniu kursu,
    jeżeli jest:
    a) absolwentem, który uczęszczał w systemie dziennym do ponadpodstawowej
    oraz ponadgimnazjalnej szkoły publicznej lub niepublicznej o uprawnieniach
    szkoły publicznej albo do szkoły wyższej,
    b) absolwentem studiów podyplomowych lub doktoranckich, podjętych w okresie
    6 miesięcy od dnia ukończenia szkoły wyższej,
    c) absolwentem szkoły, o której mowa w lit. a), do której uczęszczał w
    systemie wieczorowym lub zaocznym, jeżeli w ostatnich 12 miesiącach trwania
    nauki nie był zatrudniony,
    d) absolwentem co najmniej 12-miesięcznego przygotowania zawodowego,
    odbytego w ramach Ochotniczych Hufców Pracy,
    e) absolwentem kursów zawodowych, trwających co najmniej 24 miesiące,
    jeżeli w okresie ostatnich 12 miesięcy ich trwania nie był zatrudniony,
    f) absolwentem szkoły specjalnej,
    g) niepełnosprawnym, który uzyskał uprawnienia do wykonywania zawodu,

    pozostale wiadomosci mozna tez znalesc w ustawie z dnia 14 grudnia 1994 roku
    o zatrudnieniu i przeciwdzialaniu bezrobociu (
    Dz.U.01.6.56 z pozniejszymi zmianami).

    jezeli chodzi o oferty ktore widzialas to pracodawcy napewno chca skorzystac
    z jakiejs formy pomocy z urzedu pracy a to czy ci sie to nalezy to musisz
    sie zapytac w odpwiednim dla swojego miejsca zamieszkania up. no i jak znam
    zycie to zeby z tego skorzystac bedziesz musial sie w nim zarejestrowac jak
    absolwent szkoly wyzszej. zeby sie zarejestrowac musisz byc bezrobotny a co
    za tym idze jaezeli pracujesz musisz sie zwolnic. radze jeszcze w takim
    przypadku kontaktowac sie z pracodawca i zapytac o co mu tak naprawde
    chodzi.

    pozdrowaiam tomek

  • 3. Data: 2003-03-07 10:23:46
    Temat: Re: absolwent-kto to?
    Od: KrzysiekPP <j...@n...ceti.pl>

    > mam do p.t. grupowiczów takie pytanie: kto ma status absolwenta? wiadomo, że
    > człowiek z dyplomem. ale jeśli pracuje od 2 lat to jest jeszcze absolwentem

    Status absolwenta trwa przez rok od momentu ukonczenia szkoly. Dla
    studiow jest to chyba obrona o ile pamietam. Jedynie wojsko traktuje
    fizyczne zakonczenie studiow jako ich ukonczenie.

  • 4. Data: 2003-03-07 10:44:51
    Od: Tadeusz Studnik <t...@w...pl>

    W artykule <b49pl3$4dd$1@news.onet.pl> ZyX napisal(a):

> [...]
    > człowiek z dyplomem. ale jeśli pracuje od 2 lat to jest jeszcze absolwentem
    > (w rozumieniu ogłoszeń rekrutacyjnych, np. ey) czy już nie...
    W rozumieniu ustawy z dnia 18 września 2001 r. o ułatwieniu zatrudnienia
    absolwentom szkół - nie.

> [...]
    > takie doświadczenie nie ma NIC wspólnego z ewentualną pracą dla nowego
    > pracodawcy), czy też "selekcją informacji"... a może w Waszym odczuciu
    Myśle, że jeżeli ktos szuka absolwenta to tylko takiego, który podpada
    pod w/w ustawe.

    Pozdrawiam,
    Tadeusz Studnik