PracaGrupypl.praca.dyskusje › Pytanie o prac

  • 1. Data: 2003-05-09 06:54:24
    Temat: Pytanie o prac
    Od: "stasiek" <s...@m...pl>

    Mam takie pytanie do grupowiczów.
    Pracuję na pół etatu w liceum ogólnokształcącym jako informatyk (taki
    człowiek od sprzętu, help desk itp.) tyle że ani nic się nie psuje, a i
    pracownicy są całkiem obeznani w technologiach więc całe prawie cztery
    godziny siedzę przy moim kompie, czytam grupy, przeglądam stronki no i robię
    coś żeby nie zanudzić się na śmierć.
    W związku z tym pytanie czy pracodawca może zwrócić mi uwagę ewentualnie
    mieć pretensję że robie rzeczy nie związane z pracą w momencie gdy takiej
    pracy po prostu nie ma.
    A etat jest i siedzieć trzeba no bo to budżetówka w końcu, zresztą reszta
    osób zazwyczaj w starszym wieku też nic specjalnego nie robi (jak to w
    szkole).

  • 2. Data: 2003-05-09 07:45:37
    Temat: Re: Pytanie o prac
    Od: m...@p...onet.pl

> [...]
    > A etat jest i siedzieć trzeba no bo to budżetówka w końcu, zresztą reszta
    > osób zazwyczaj w starszym wieku też nic specjalnego nie robi (jak to w
    Jeszcze 10, 15 lat temu byłby to poprostu dyżur fachowca w oczekiwaniu na
    awarię, ale teraz z sytuacji katastrofalnego bezrobocia możesz mieć problemy.
    Jeden informatyk jest zawsze bardziej widoczny niż nauczyciel, których jest
    wielu. Jeżeli ktoś będzie miał kogoś na twoje miejsce, to masz jak w banku, że
    wykopie pod tobą taką dziurę, że w nią wpadniesz. Radzę obłożyć się literaturą
    fachową i w sytuacji braku zleceń dokształcać się. Korzyść dla ciebie, a widok
    informatyka uczącego się robi lepsze wrażenie niż siedzącego w internecie.

    Marek

  • 3. Data: 2003-05-09 07:52:04
    Od: "krzysztofsf" <k...@p...gazeta.pl>

> [...]
    widok
    > informatyka uczącego się robi lepsze wrażenie niż siedzącego w internecie.

    I rozbebeszony komp na biurku wraz z nagrzana lutownica obok. Informacje dla
    przelozonych "Szukam metody bezkosztowej naprawy plyty glownej"

    pzdr
    krzysztof

  • 4. Data: 2003-05-09 08:27:58
    Od: "dromader" <d...@p...onet.pl>

    > I rozbebeszony komp na biurku wraz z nagrzana lutownica obok. Informacje
    dla
    > przelozonych "Szukam metody bezkosztowej naprawy plyty glownej"

    ROTFL :-D
    milego dnia wszystkim ....

    --
    pozdrawiam ja ....
    Marcin "dromader" Lanowy

  • 5. Data: 2003-05-09 10:31:01
    Temat: Odp: Pytanie o prac
    Od: "Andrzej Woźniak" <w...@g...pl>

> [...]
    > A etat jest i siedzieć trzeba no bo to budżetówka w końcu, zresztą reszta
    > osób zazwyczaj w starszym wieku też nic specjalnego nie robi (jak to w

    Formalnie, jeśli wywiązujesz się ze swoich obowiązków to nikt nie może się
    przyczepić. Jednak ktoś może dojść do wniosku, że skoro informatyk nic nie
    robi, to może obejdą się bez kogoś takiego. W szkole która ma kłopoty
    finansowe (a która nie ma) o takie wnioski bardzo łatwo. :-(
    Ja na Twoim miejscu jednak starałbym się znaleźć sobie jakieś zajęcie np
    regularne kontrole komputerów programem antywirusowym czy archiwizacja
    danych. Ważne żeby było widoczne, że coś robisz.
    Można również wyjść z inicjatywą, i spróbować rozszerzyć zastosowanie
    komputerów (np. jakiś system pracy grupowej). Tylko tu uwaga. Trzeba wyczuć
    sytuację, czy za wykazanie inicjatywy zostaniesz doceniony, czy też uznany
    za zagrożenie.

    pozdr.

  • 6. Data: 2003-05-09 12:12:14
    Od: "Rafal" <?@?.?>

    Użytkownik stasiek <s...@m...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:b9fj7u$n0q$...@n...news.tpi.pl...

    > Mam takie pytanie do grupowiczów.
    [...]

    Haha - zwykła codzienność urzędników. Popytaj jakichś znajomych urzędników.
    Oni mają tysiące...co ja mówię - miliony sposobów udawania pracy.
    Np. porządkowanie już uporządkowanych papierów,
    siedzenie przed komputerem z miną "odczep się", żaląc się, że pliki się
    pokasowały i musisz je teraz odtwarzać itp..

    Ale najbardziej popularny to chyba jest robienie cały czas wokól siebie
    wrzawy i bieganie (nie chodzenie, ale bieganie) po firmie - w ten sposób
    sprawiasz wrażenie wyjątkowo zajętego.

    Rafał

  • 7. Data: 2003-05-09 13:44:40
    Od: "Dariusz Jagła" <d...@g...pl>

    To dziwne! W szkole nie ma nic do roboty?!
    Niesamowite, chyba szkola jest az tak swietnie wyposazona, ze nie trzeba nic
    naprawiac.

    Jezeli masz pracownie pod soba, to w brak pracy nie wierze (kasowanie smieci
    na dyskach, usuwanie nielegalnego oprogramowania, wielokrotne instalowanie
    kart muzycznych, antywirus...)
    W razie potrzeby mozna zawsze udawac pracownika biurowego, popracowac nad
    stronka szkoly, albo pomoc w zbieraniu materialow przez nauczycieli.

    Darek