PracaGrupypl.praca.dyskusje › Każdy narzeka na brak pracy tymczasem ... – druga strona „medalu”.

  • 1. Data: 2003-05-09 06:22:38
    Temat: Każdy narzeka na brak pracy tymczasem ... – druga strona „medalu”.
    Od: m...@p...onet.pl

    Jednym z problemów naszej gospodarki i co za tym idzie również rynku pracy,
    jest bezkrytyczne stosowanie wzorców zachodnich. Na potencjalnych klientów są
    urządzane łapanki w postaci różnych prezentacji, zaczepiania ludzi na ulicy,
    telefonowania do mieszkań prywatnych, chodzenia z towarem od domu do domu. Może
    to gdzie indziej funkcjonuje, ale w naszym kraju to po prostu irytuje i
    przedstawiciel handlowy, który ma załatwić klienta nie zainteresowanego kupnem,
    a rozliczany z wyników sprzedaży – po prostu nie zarobi.
    Polacy są na tyle praktyczni, że kupują nowe dopiero jak stare się nie nadaje
    do użytku, a ludzie zmieniający samochód jak się zapełnią popielniczki to tylko
    promil społeczeństwa.
    To bezkrytyczne wprowadzanie wzorców zachodnich występuje również w wymaganiach
    minimum wykształcenia na różne stanowiska. Z niejednych ust już słyszałem, że
    jest to winą firm zachodnich, które maja takie wymagania nie licząc się z
    Polską specyfiką, a tym czasem średni poziom uczelni zachodnich jest równy
    naszym dobrym szkołom średnim, a skoro słyszę i czytam o tym od dawna, to musi
    to być prawdą. Jak nasz rynek pracy ma wyglądać normalnie i nie ma być
    bezrobocia, skoro na najniższe stanowiska przyjmowani są ludzie po studiach,
    którzy jeszcze 10 lat temu przyjmowani byli od średniego nadzoru wzwyż.
    Tylko nie piszcie proszę, że mam skończyć studia – bo mnie na to nie stać.
    Marek

  • 2. Data: 2003-05-09 08:10:41
    Od: "Jan Kowalski" <n...@n...com>

> [...]
    studiach,
    > którzy jeszcze 10 lat temu przyjmowani byli od średniego nadzoru wzwyż.

    Drogi Kolego!

    Pozwolę sobie zauważyć, że w Twoje rozumowanie (choć z gruntu rzeczy
    logiczne) wkradł się drobny błąd.
    Otóż przyjmowanie na byle duperelowate stanowisko ludzi z wyższym
    wykształceniem nie jest przyczyną,
    a skutkiem sytuacji gospodarczej. Skoro pracodawca może przebierać, robi to
    i wybiera sobie najlepszych.
    Inną sprawą jest, że czasami nie jest to najlepszy pomysł. Trudno mi sobie
    bowiem wyobrazić, by inżynier nie
    czuł się sfrustrowany przykręcając śrubki na taśmie produkcyjnej. Ucierpi na
    tym zapewne jakość produktu,
    ale także jego zdrowie psychyczne. Za to drugie, a raczej za jego leczenie,
    zapłacimy niestety wszyscy.

    Jan.

  • 3. Data: 2003-05-09 10:04:49
    Temat: Re: Każdy narzeka na brak pracy tymczasem ... &#8211; druga strona &#8222;medalu&#8221;.
    Od: o...@p...onet.pl

> [...]
    > tym zapewne jakość produktu,
    > ale także jego zdrowie psychyczne. Za to drugie, a raczej za jego leczenie,

    Święte słowa, 100% racji - jestem zywym przykladem. (chociaz to nie tasma
    produkcyjna a 'tasma' z papierkowa robota wymagająca posiadania matury).
    Ja, moja frustracja, a także moje zdrowie psychiczne i jakosc produktu.

    P.S. chcę odejsc na wlasne zyczenie, ale obawiam sie wylądowania w budce z
    hamburgerami

    pozdr
    Wojtek

    --
    off road

  • 4. Data: 2003-05-09 10:39:01
    Od: "Jan Kowalski" <n...@n...com>

    Użytkownik <o...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Święte słowa, 100% racji - jestem zywym przykladem. (chociaz to nie tasma
    > produkcyjna a 'tasma' z papierkowa robota wymagająca posiadania matury).
    > Ja, moja frustracja, a także moje zdrowie psychiczne i jakosc produktu.

    Przykład z życia wzięty.

    Mamusia jest dumna z syna, który ma "posadę" w międzynarodowym koncernie.
    Syn jest po studiach - tym bardziej duma mamy, która takich zaszczytów
    osobiście
    nie zaznała jest większa.

    Pewnego razu ma sprawę i dzowni do syna do pracy:

    Pracownik(nie syn): Halo
    Mama: Dzien dobry! Poprosze z magistrem Nowakiem
    Pracownik: SMIECH
    Mamam: Konsternacja.

    Jak nie trudno sie domyslic, chlopak jest teraz posmiewiskiem. Co wiecej,
    jego zapewne juz uprzednio istniejace frustracje zostaly teraz jeszcze
    bardziej wzmocnione. Dodam tylko, ze nasz magister jest szeregowym monterem
    na linii produkcyjnej :(

    Niby zadna praca nie hanbi, ale ....

  • 5. Data: 2003-05-09 16:34:12
    Od: "Kudlaty" <k...@g...pl>

    > Święte słowa, 100% racji - jestem zywym przykladem.

    Ja tez. Mam Wyższe i jestem na produkcji:) Pochlastac sie idzie. I co lepsze
    :) Nie zwolnie się bo jak pojde gdzeis do urzedu na wyższe stanowisko to
    bede mniej zarabial :P
    A druga strona to taka że wszystkie lepsze miejsca są już pozajmowane przez
    "dobre ciocie i wujki".

    Kudlaty

    PS I nie tam żebym nie narzekał:)