PracaGrupypl.praca.dyskusje › Nieuczciwy pracodawca :(

  • 1. Data: 2003-05-09 06:03:07
    Temat: Nieuczciwy pracodawca :(
    Od: "klaudia" <k...@N...gazeta.pl>

    Witam..
    Mam taka sprawe. Od polowy kwietnia rozpoczelam prace na okres probny w duzej
    lubelskiej firmie budowlanej. Wczesniej bylam przez 6 miesiecy na zasilku.
    Jednak gdy okazalo sie ze chca przyjac mnie do pracy, mimo niewielkiej pensji
    (ok 650zl) zgodzilam sie pracowac i wyrejestrowalam z urzedu. Dyrektor
    finansowy z ktorym rozmawialam mowil ze firma jako nieliczna jest wyplacalna
    i wynagrodzenia placi terminowo. Tymczasem sie okazalo ze to co robie nieco
    odbiega od tego co mi mowil dyrektor (jestem bardziej sekretarka niz
    pracownikiem dzialu finasowego) a w dodatku firma zalega z wyplatami dla
    pracownikow. Wyplata jest zawsze ostatniego dnia miesiaca, jednak z powodu
    braku srodkow na wyplate wynagordzen dla pracownikow to nie maja na co
    liczyc. I jestem w kropce - bo teoretycznie mam prace, ale pieniadze mam
    tylko na papierze. Zasilek przynajmniej byl terminowo regulowany. A teraz mam
    juz taka sytuacje ze od poniedzialku nie bede miala za co dojezdzac do pracy
    do nie mam juz pieniedzy :( Jak na razie to intensywnie szukam innej pracy.
    Co mam z tym fantem zrobic? Najchetniej zerwalabym umowe z powodu braku
    wyplaty i z powrotem zarejstrowala sie w UP (zasilek mam do odebrania jeszce
    za 4 miesiace). Tylko czy urzad mnie zarejestruje z powrotem skoro to ja
    zerwe umowe.. I jak zmusic pracodawce zeby mi to wynagrodzenie przelal? Z
    tego co slyszalam to najpierw maja isc ZUSy bo firma startuje do przetargow i
    im zaswiadczenia sa potrzebne, a pensje wyplaci kiedys tam.

    pozdrawiam
    klaudia

  • 2. Data: 2003-05-09 07:48:53
    Temat: Re: Nieuczciwy pracodawca :(
    Od: "krzysztofsf" <k...@p...gazeta.pl>

    Użytkownik "klaudia" <k...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > liczyc. I jestem w kropce - bo teoretycznie mam prace, ale pieniadze mam
    > tylko na papierze. Zasilek przynajmniej byl terminowo regulowany.

    przejzyj archiwum grupy

    odpowiedzi byly takie, ze mozesz wypowiedziec prace w trybie natychmiastowym
    wlasnie wylacznie z tej przyczyny, nie tracac prawa do zasilku. Skonsultuj
    sie z PIP telefonicznie.
    Jest to naruszenie praw pracownika i niedotrzymanie obowiazkow pracodawcy, z
    tym, ze nie pamietam konkretow, jakie podkladki musisz pod to przedstawic w
    urzedzie pracy na potwierdzenie prawidlowosci twojego wypowiedzenia, ale
    troche szukania i wracasz na zasilek tak samo, jakby np pracodawca nie
    przedluzyl ci umowy na czas probny (mialem kiedys taki przypadek, po
    miesiacu wrocilem z marszu kontynuowac przyslugujace mi swiadczenia
    bezrobotnego)

    pzdr
    Krzysztof

    http://www.gazeta.pl/usenet/