PracaGrupypl.praca.dyskusjeinflacja › Odp: Odp: inflacja
    From: "Rafal" <?@?.?>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Odp: Odp: inflacja
    Date: Tue, 4 Feb 2003 12:33:05 +0100

    Użytkownik flyer <f...@g...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:3...@g...pl...

    > Zapomniales o czynniku psychologicznym, tj. o odraczaniu konsumpcji w
    > momencie niepewnosci gospodarczej. Jezeli wszyscy zastygna czekajac na
    > poprawe koniunktury, to kto bedzie kupowal i kto da impuls do ozywienia
    > gospodarki. Przewidujacy i oszczedny Kowalski czy rozrzutne Panstwo?

    A skąd Państwo ma wiedzieć czy już jest czas na ożywienie gospodarki?
    Powiedz mi który to z ministrów jest na tyle mądry i wszechwiedzący, że
    posiada nikomu nie dostępną tajemnicę o tym np. w którym miesiacu nastąpi
    ozywienie w budownictwie?
    Państwo może takie wyczekiwanie tylko zepsuć. Jezeli rynkowi jest podtrzebny
    oddech (bo np. w okresie koniunktury gospodarczej został przeinwestowany i
    teraz potrzebuje spowolnienia, zeby doprowadzić sibie do porządku), to
    Państwo może ten oddech tylko zakłócić powodując przedwczesny start i w
    efekcie kolejną - jeszcze głębszą zadyszkę.

    A jak działa giełda papierów wartościowych? Tam jakoś żadne Państwo nie
    dokonuje interwencyjnych zakupów akcji aby pobudzić wzrost. Tam jakoś
    wszystko działa bez zakupowych ingerencji ministrów (przynajmniej
    oficjalnych).
    Jezeli jest zadyszka, to jest zadyszka i nikt nie mówi, że Państwo powinno
    pobudzić wzrost.
    Rynek już sam sobie znajdzie odpowiedni moment na przełamanie spadków i
    wznowienie wzrostów.

    Rafał