PracaGrupypl.praca.dyskusje › Którego dnia wypłata?

  • 1. Data: 2004-10-12 07:25:39
    Temat: Którego dnia wypłata?
    Od: "Leszek..Pawlisz" <l...@p...pl>

    Hej

    W mojej firmie pensje sa wyplacane do 15 dnia miesiaca
    nastepujacego po miesiacu, za ktory jest wyplacana pensja.
    Czy pobory, ktora sa wysylane na rachunek bankowy
    pracownika powinny byc wysylane do 15-go czy tez
    do 15-go powinny byc juz na rachunku?

    --
    pozdrawiam
    Leszek Pawlisz

  • 2. Data: 2004-10-12 07:30:22
    Temat: Re: Którego dnia wypłata?
    Od: KrzysiekPP <k...@o...pl>

    > Czy pobory, ktora sa wysylane na rachunek bankowy
    > pracownika powinny byc wysylane do 15-go czy tez
    > do 15-go powinny byc juz na rachunku?

    Do 15-stego masz miec do nich dostep, czyli powinny byc juz na rachunku.

  • 3. Data: 2004-10-12 08:06:29
    Od: "Peyto" <p...@p...onet.pl>

    Użytkownik "KrzysiekPP" <k...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Do 15-stego masz miec do nich dostep, czyli powinny byc juz na rachunku.

    Obawia się że wątpię. Pracodawcę obowiązuje termin wysłania pieniędzy w
    danym dniu, a data wpływu na konto to już kwestia banku. Tak więc w tym
    przypadku pensja powinna zostać wysłana do 15-tego włącznie.

    Pozdrawiam
    Peyto

  • 4. Data: 2004-10-12 08:19:31
    Od: "Peyto" <p...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Leszek..Pawlisz" <l...@p...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Czy pobory, ktora sa wysylane na rachunek bankowy
    > pracownika powinny byc wysylane do 15-go czy tez

    Prawdę mówiąc nie mwiem jak się ma data wypłąty 15-tego do kodeksu Pracy.
    Oto odpowiedni paragraf:

    Art. 85.
    § 1. Wypłaty wynagrodzenia za pracę dokonuje się co najmniej raz w miesiącu,
    w stałym i ustalonym z góry terminie.

    § 2. Wynagrodzenie za pracę płatne raz w miesiącu wypłaca się z dołu,
    niezwłocznie po ustaleniu jego pełnej wysokości, nie później jednak niż w
    ciągu pierwszych 10 dni następnego miesiąca kalendarzowego.

    Pozdrawiam

    Peyto

  • 5. Data: 2004-10-12 08:30:23
    Od: KrzysiekPP <k...@o...pl>

    > Obawia się że w?tpię. Pracodawcę obowi?zuje termin wysłania pieniędzy w
    > danym dniu, a data wpływu na konto to już kwestia banku. Tak więc w tym
    > przypadku pensja powinna zostać wysłana do 15-tego wł?cznie.

    Nie. Pracownik ma dostac zaplate do okreslonego dnia. Ma DOSTAC.

  • 6. Data: 2004-10-12 08:42:47
    Temat: Odp: Którego dnia wypłata?
    Od: "Omen" <n...@t...pl>

    > § 2. Wynagrodzenie za pracę płatne raz w miesiącu wypłaca się z dołu,
    > niezwłocznie po ustaleniu jego pełnej wysokości, nie później jednak niż w
    > ciągu pierwszych 10 dni następnego miesiąca kalendarzowego.

    chciałem podnieść w tej dyskusji tylko tyle, że jeżeli postanowienia umowne
    ze stosunku pracy są mniej korzystne niż postanowienia KP to stosuje się
    zasadę automatyzmu czyli korzystniejsze dla pracownika przepisy KP - czyli
    wypłatę do 10 każdego miesiąca.
    pozdrawiam

  • 7. Data: 2004-10-12 08:50:57
    Temat: Re: Odp: Którego dnia wypłata?
    Od: gromax <g...@N...interia.pl>

    chyba ze firma ma np. organizacje zwiazkowe i wynegocjowano inne warunki. W
    każdym bądź razie od ażdej reguły mogą być wyjątki

  • 8. Data: 2004-10-12 08:56:32
    Od: krzysztofsf <k...@p...gazeta.pl>

    Dnia Tue, 12 Oct 2004 10:50:57 +0200, gromax <g...@N...interia.pl>
    napisał:

    > chyba ze firma ma np. organizacje zwiazkowe i wynegocjowano inne
    > warunki. W
    > każdym bądź razie od ażdej reguły mogą być wyjątki

    Ja w okresie galopujacej inflacji mialem wyplaty w firmie panstwowej
    27-ego.
    Jak ja to blogoslawilem:)))
    Zanim 1-ego ceny poszly w gore po wyplatach innych zwaloryzowanych pensji,
    ja jak panisko robilem zakupy zwaloryzowana pensja po cenach z ubieglego
    miesiaca :))

    --
    pzdr. Krzysztof
    ## Szczecin - szukam pracy:##

  • 9. Data: 2004-10-12 08:57:36
    Od: "testis.list" <testis@>

> [...]
    > Czy pobory, ktora sa wysylane na rachunek bankowy
    > pracownika powinny byc wysylane do 15-go czy tez

    Pracodawca ma obowiązek wypłacić wynagrodzenie najpóźniej do 10 dnia
    następnego miesiąca ... jeśli wypłaca 15 to znaczy że łamie kodeks pracy -
    można wtedy np w bardzo ciekawy sposób odejść z pracy z paragrafu 52
    kodeksu pracy - jeśli pracowadca w sposób znaczny narusza obowiązki wobec
    pracownika pracownik może odejśc z firmy baz zachowania okresu
    wypowiedzenia a pracodawca ma obowiazek wypłacić mu wynagrodzenie za okresy
    wypowiedzenia w momencie odejścia. Niestety w twoim wypadku możesz to
    zrobic tylko w momencie kiedy praktycznie następuję opóźnienie czyli między
    11 a 14 dniem miesiąca - jak wynagroszenie masz na koncie to nic mu
    niezrobisz. Reasumując ma obowiązek wypłacić do 10 dnia każdego miesiąca.

  • 10. Data: 2004-10-12 09:18:50
    Od: "Peyto" <p...@p...onet.pl>

    > Nie. Pracownik ma dostac zaplate do okreslonego dnia. Ma DOSTAC.

    Nie zgodzę się i nie dlatego że nie chcę. Bardzo dużo zależy od banku.
    W moim przypadku firma ma konto w BRE, i ci którzy mają konto a mBanku
    dostają wypłaty "od ręki",. ja mam w BPH i kiedy wszyscy z mBanku mieli
    wypłaty w piątek 10-tego, ja dostałem w poniedziałek 13, bo w moim
    "kochanym" BPH pani Zosia musi kliknąć każdy przelew, więc wypłąta dociera
    do mnie 3 dni później.
    Kodek zobowiązuje pracowdawcę do wypłaty pieniędzy w terminie jaki podałęm w
    moim kolejnym poście z cytatem z KP, a data dotarcia na konto pracownika to
    już kwestia banku, pracowdawcy to nei interesuje.

    Pozdrawiam
    PEyto