PracaGrupypl.praca.dyskusje › BSA, dzialalnosc gosp, kasa fiskalna (?)

  • 1. Data: 2002-10-29 23:05:09
    Temat: BSA, dzialalnosc gosp, kasa fiskalna (?)
    Od: "Marek" <g...@p...onet.pl>

    Witam.
    Planuje zalozyc dzialalnosc gospodarcza, ktora opieralaby sie na drobnym
    handlu sprzetem komputerowym. Byloby mi wygodnie, przynajmniej na poczatku
    umiescic firme w domu. Lecz w domu jak to w domu - nie ma sie calego softu
    legalnego z licencjami itp. Stad pytanie: czy w takiej sytuacji
    powienienem sie obawiac, ze wpadna panowie z BSA i skontroluja mi nie
    tylko komputer firmowy lecz wszystko co posiadam w domu ? Jesli tak to
    pewnie siedziba bedzie mieszkanie kogos z rodziny, tylko, ze z tym jest
    wiecej zachodu.
    I przy okazji: czy w przypadku takiej dzialalnosci musze miec kase
    fiskalna ?

    Pozdrawiam i z gory dziekuje za odpowiedzi,
    Marek

  • 2. Data: 2002-10-30 07:18:44
    Temat: Re: BSA, dzialalnosc gosp, kasa fiskalna (?)
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    Dnia pewnego pięknego (Wed, 30 Oct 2002 00:05:09 +0100), "Marek"
    <g...@p...onet.pl> był(a) napisał(a):

> [...]
    >tylko komputer firmowy lecz wszystko co posiadam w domu ? Jesli tak to
    >pewnie siedziba bedzie mieszkanie kogos z rodziny, tylko, ze z tym jest

    Nie prościej nie kraść?

    >I przy okazji: czy w przypadku takiej dzialalnosci musze miec kase
    >fiskalna ?

    Przy przekroczeniu obrotu 20tysięcy z klientami prywatnymi.

    (ZTJ: Przemysław Adam Śmiejek)

    ,,Zerwanie plomb grozi utratą gwarancji'' (c) gwarancja
    ,,A juz forma grozby w warunkach gwarancji, to ewenement'' (c) Expert

  • 3. Data: 2002-10-30 07:54:13
    Od: "Marek" <g...@p...onet.pl>

    > Nie prościej nie kraść?

    Jesli masz u siebie w domu same oryginaly z licencjami, zadnych mp3 ani
    divx to gratuluje.

    > Przy przekroczeniu obrotu 20tysięcy z klientami prywatnymi.

    20 tysiecy na rok ? A jesli zamiast paragonu wystawie fakture vat na
    osobe, nie firme, to jest to dalej klient prywatny ?

    Dzieki za informacje,
    Marek

  • 4. Data: 2002-10-30 07:57:13
    Od: "Marek" <g...@p...onet.pl>

    > Byl wątek na innej grupie ale powiem.

    Mozesz podac nazwe grupy ? Poszukam sobie.

    Marek.

  • 5. Data: 2002-10-30 07:58:06
    Od: "J. Kadron C." <k...@w...pl>

    Użytkownik "Marek" <g...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > powienienem sie obawiac, ze wpadna panowie z BSA i skontroluja mi nie
    > tylko komputer firmowy lecz wszystko co posiadam w domu ? Jesli tak to

    Byl wątek na innej grupie ale powiem. BSA Ci nic nie skontroluje. Moze
    skontrolować Policja i to z nakazem. Jak bez to tez mozesz ich odprawic od
    drzwi po nakaz (który BTW wystawia sąd lub prokurator). Tak więc jak widzisz
    nie ma się czego bać.

    Pozdrawiam

  • 6. Data: 2002-10-30 10:03:31
    Od: "Premiere" <p...@t...pl>

    Użytkownik "J. Kadron C." <k...@w...pl> napisał w wiadomości
    :
[...]

    Jest czego się bać. Jeden mało ważny nielegalny program i zabierają cały
    sprzęt komupterowy, jako dowód rzeczowy. Przez to skończyć może się firma z
    dobrym pomysłem.

    Filmy i eMpecze do kosza. Nielegalny soft wymieniony na software i freeware.
    W późniejszym czasie możliwość dokupienia taniego legalnego oprogramowania i
    firma pracuje. Potrzebna jeszcze wiedza fachowa na temat komputerów oraz
    wkład gotówkowy. :)0 Trzeba się również liczyć z możliwością szybkiej
    dewaluacji wartości sprzętu i programów w tej szybko rozwijającej się
    dziedzinie życia. Można to 'ominąć' przez składanie komputerów na zamówienie
    z hurtowni. Potrzeba działalność gospodarcza?

  • 7. Data: 2002-10-30 10:26:28
    Temat: Odp: BSA, dzialalnosc gosp, kasa fiskalna (?)
    Od: "Howk" <n...@p...onet.pl>

    Użytkownik J. Kadron C. <k...@w...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:apo082$f2b$...@n...tpi.pl...

> [...]
    > skontrolować Policja i to z nakazem. Jak bez to tez mozesz ich odprawic od
    > drzwi po nakaz (który BTW wystawia sąd lub prokurator). Tak więc jak

    To chyba oczywiste. Tylko, że z nakazem przychodzi police, a BSA jako
    konsultanci czy coś takiego. Bez nakazu oczywiście olewasz jednych i drugich
    a nawet możesz napisać na nich skargę i będą mieli ciepło.

    pozdrawiam

  • 8. Data: 2002-10-30 21:00:17
    Od: "Lukasz J. Szelag" <j...@h...com>

    Proponuje szyfrowac "klopotliwe" dane.

    --
    Lukasz Szelag
    j...@h...com

  • 9. Data: 2002-10-31 11:30:31
    Od: "J. Kadron C." <k...@w...pl>

    > Mozesz podac nazwe grupy ? Poszukam sobie.
    >
    > Marek.

    bodajze pl.comp.grafika lub pl.comp.dtp

    Pozdrawiam

  • 10. Data: 2002-10-31 17:53:19
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    Dnia pewnego pięknego (Wed, 30 Oct 2002 08:54:13 +0100), "Marek"
    <g...@p...onet.pl> był(a) napisał(a):

    >Jesli masz u siebie w domu same oryginaly z licencjami,

    Mhm...

    >zadnych mp3 ani divx to gratuluje.

    Tu mnie masz :-( Mam kilka mp3jek zmieszanych z legalnymi, które są
    gdzieś tam przegrane. W chwili obecnej nie mam czasu przejżeć swojej
    kolekcji, ale mam to w planach i ponieważ ostatnio w końcu kupiłem
    sobie nagrywarkę, to przesortuję swoje zbiory i nagram spowrotem na
    płyty tylko legalne nagrania.

    >20 tysiecy na rok ?

    20tyś w pierwszym roku działalności, 40tyś. w kolejnych latach.
    Uwaga! Kwota jest ogłaszana co roku i może ulec zmianie.

    >A jesli zamiast paragonu wystawie fakture vat na
    >osobe, nie firme, to jest to dalej klient prywatny ?

    Dalej. Przecież od wystawienia FV nie staje się on przedsiębiorcą.
    Gdyby bylo jak mówisz, nikt by nie miał kasy fiskalnej, bo przy
    zbliżaniu się do limitu kazdy by wystawiał FV...