PracaGrupypl.praca.dyskusjeObiegowka a swiadectwo pracy › Re: Obiegowka a swiadectwo pracy
    From: "Jotte" <t...@s...wypad.wp.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Obiegowka a swiadectwo pracy
    Date: Sat, 6 Nov 2010 19:55:33 +0100

    Użytkownik "A" <a...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:0ef8.000002db.4cd59f4d@newsgate.onet.pl...

    > temat pewnie walkowany wielokrotnie, ale zapytam na wszelki wypadek aby
    > potwierdzic. Z kadr dowiedzialam sie ze mam podpisac obiegowke aby
    > otrzymac
    > swiadectwo pracy (tzn. wszystkie rzeczy sa oddane i podpisy odpowiednich
    > osob
    > zlozone, ale nie ma na koncu podpisu ze wzgledu na to ze dodane sa rozne
    > klauzule o poufnosci, malym druczkiem, co nie powinno wg mnie byc
    > elementem
    > obiegowki).
    > I w zwiazku z tym moje pytanie jak dalej postapic, aby uzyskac
> [...]

    Nic nie musisz robić. Świadectwo pracy jest dokumentem, którego wystawienie
    jest psim obowiązkiem pracodawcy z chwilą rozwiązania stosunku pracy - art.
    97 § KP.
    Szczegóły w Rozporządzeniu Ministra Pracy i Polityki Socjalnej w sprawie
    szczegółowej treści świadectwa pracy oraz sposobu i trybu jego
    wydawania i prostowania z dnia 15 maja 1996 r. (Dz.U. Nr 60, poz. 282) §2 i
    2a.
    A jak nie, to:
    http://www.pracaizdrowie.com.pl/content/view/1031/3/
    http://prawoity.pl/pisma/?pismo=pozew_o_wydanie_swia
    dectwa_pracy

    Dodatkowo pracownikowi przysługiwać może odszkodowanie:
    http://www.rp.pl/artykul/56525,210732-Szef-nie-moze-
    uzaleznic-wydania-swiadectwa-od-zlozenia-obiegowki.h
    tml

    --
    Jotte