PracaGrupypl.praca.dyskusje › [OT??] Praca magisterska i plagiat

  • 11. Data: 2003-11-20 15:02:18
    Temat: Re: [OT??] Praca magisterska i plagiat
    Od: ErkA <U...@p...onet.pl>

    Michał Papis napisał(a):

    > awiec tlomaczylem
    ^^^^^
    > a po kilku konsultacjach stwierdzilem ze to nie plagiat jesli
    > dodajesz swoje komentaze
    ^^^^^^^^^
    > w proporcjach to ok 60% tlomaczenia 20% wlasnej interpretacji i
    ^^^^^^^^^^^
    > 20% wlasne
    Sluchaj, to moze lepiej zajmij sie czyms innym niz "tlomaczeniami"...

    --
    pozdrawiam rafi
    Zdecydowanie nalezy mowic prawde zawsze na swoja korzysc ;))

  • 12. Data: 2003-11-20 15:13:36
    Od: "Teq" <z...@p...onet.pl>

    "FunBoy" <funboy@...(.-.=.N.O.s.p.a.m.=.-.)...tlen.pl> wrote in message

    > U mnie na wydziale 90% - moze nawet wiecej - absolwentow bawi sie tymi
    > klockami.

    Troche to smutne, dlatego ze nieuczciwe nie tylko wobec autora oryginalnej
    pracy, ale tez wobec tych studentow ktorzy poswiecaja czas na prawdziwa
    prace i pisanie czegos wlasnego.

    Teq

  • 13. Data: 2003-11-20 15:19:34
    Od: "Teq" <z...@p...onet.pl>

    "Michał Papis" <m...@2...pl> wrote in message
> [...]
    > komentaze
    > w proporcjach to ok 60% tlomaczenia 20% wlasnej interpretacji i 20% wlasne

    Ty mowisz po prostu o materialach zrodlowych, kazdy piszac prace magisterska
    korzysta z takich materialow, ale zawsze przepisujac dany fragment czy to w
    oryginale czy przetlumaczone musimy go zakonczyc zapisaniem w nawiasie
    odnosnika do bibliografii, lub chocby tylko nazwiskiem oryginalnego autora i
    data publikacji !!! Bez tego jest to plagiat.
    Z tego co napisal FunBoy jednak w moim rozumieniu wynikalo ze chodzi o
    przepisywanie czyjejs pracy magisterskiej.
    Inna sprawa kiedy dwie prace magisterskie korzystaja z tych samych
    materialow zrodlowych i maja podobna tematyke, wtedy naprawde trudno uniknac
    "kompatybilnosci" ;) pomiedzy zdaniami zawartymi w takich pracach. Moim
    zdaniem jednym z zadan promotora danej pracy magisterskiej jest takie
    ukierunkowanie danego studenta zeby jego praca magisterska byla unikalna.

    Teq

  • 14. Data: 2003-11-20 15:24:47
    Od: FunBoy <funboy@...(.-.=.N.O.s.p.a.m.=.-.)...tlen.pl>

    w <news:bpim1u$fgj$4@opal.futuro.pl>
    Teq napisał(a):

    > Bez tego jest to plagiat. Z tego co napisal FunBoy jednak w moim
    > rozumieniu wynikalo ze chodzi o przepisywanie czyjejs pracy
    > magisterskiej.

    Chodzi mi zrodlo, jakim sa ksiazki - ale to jest bez znaczenia, gdyz
    zawsze sie mozemy powolac na inna prace magisterska.

  • 15. Data: 2003-11-20 15:29:07
    Od: FunBoy <funboy@...(.-.=.N.O.s.p.a.m.=.-.)...tlen.pl>

    w <news:Xns9439A326BD924WpiszTuSwojIDToken@193.110.122
    .80>
    ErkA napisał(a):

    > ^^^^^
    > Sluchaj, to moze lepiej zajmij sie czyms innym niz
    > "tlomaczeniami"...

    Ile nienawisci jest w ludziach - i w jakim celu taki komentarz musi sie
    pojawic???

  • 16. Data: 2003-11-20 15:31:20
    Od: FunBoy <funboy@...(.-.=.N.O.s.p.a.m.=.-.)...tlen.pl>

    Moze nie wyrazilem sie jasno na poczatku.

    Na koncu rozdzialu ZAWSZE umieszczam informacje na jakiej
    pracy/publikacji/ksiazce sie wzorowalem.

    Praca nie sklada sie z samej teorii. Jest rowniez czesc praktycza,
    ktora trzeba opisac. Dlatego problem pojawia sie tylko w pierwszej
    czesci (teoretycznej).

    Pozdrawiam
    FunBoy

  • 17. Data: 2003-11-20 16:12:45
    Od: "Artur" <j...@j...pl>

    FunBoy wrote:

    > Szukalem i nie znalazlem :(

    widocznie jestes za glupi na pisanie pracy magisterskiej

  • 18. Data: 2003-11-20 16:13:14
    Od: "Michał Papis" <m...@2...pl>

    > widocznie jestes za glupi na pisanie pracy magisterskiej

    Co to z komenarz skoro czlowiek doszedl tak daleko to raczej niejest glupi,
    amoze zazdroscisz

  • 19. Data: 2003-11-20 16:14:00
    Od: "Artur" <j...@j...pl>

    ErkA wrote:

    > Sluchaj, to moze lepiej zajmij sie czyms innym niz "tlomaczeniami"...

    ROTFL :D

  • 20. Data: 2003-11-20 16:23:37
    Od: "Artur" <j...@j...pl>

    Michał Papis wrote:

    > Co to z komenarz skoro czlowiek doszedl tak daleko to raczej niejest
    > glupi, amoze zazdroscisz

    haha, haha "zaszedl tak daleko", haha

    dobra wstalem z podlogi; ok widze, wysoko cenisz studentow i studia,
    niech bedzie Twoja sprawa

    a teraz maly element, ktory moze wprowadzic niepokoj w Twoim mysleniu -
    czasami sie spotykam z przypadkami, ze studia koncza ludzie calkowicie
    nierozgarniecie, ktorzy o niczym nie maja pojecia a mama/tata szuka
    jelenia, co napisze za synusia/corcie prace magisterska

    i wlacz sobie slowik