PracaGrupypl.praca.dyskusje › [OT??] Praca magisterska i plagiat

  • 1. Data: 2003-11-20 13:18:42
    Temat: [OT??] Praca magisterska i plagiat
    Od: FunBoy <funboy@...(.-.=.N.O.s.p.a.m.=.-.)...tlen.pl>

    Hejka

    Z gory sorki za temat, ale nie wiem na ktorej grupie probowac.

    Interesuje mnie kwestia plagiatu, gdyz z tego co sie orientuje to

    chodzi tu o kwestie dokladnego przepisywania cudzej pracy i podpisania

    sie pod nia swoim nazwiskiem.

    A jesli zrobimy cos takiego, ze "przepiszemy" dany tekst ale wlasnymi

    slowami? Jesli porownamy oba teksty od razu widac, ze jedno jest z

    drugiego pisane (lecz nie cytowane) - problematyka, ktora jest w tej

    samej kolejnosci poruszana. Czy to tez jest plagiat?

    W przypadku ksiazek ktore sa tlumaczeniami z innego jezyka mozna

    jeszcze bardziej "podkolorowac" ten problem i w bibliografi zamiast

    wzorowania sie na tlumaczeniu mozna wpisac, iz kozystalo sie z

    oryginalu (a nie polskiego tlumaczenia) i sprawa jest juz chyba do

    konca rozwiazana. Co o tym sadzicie?

    Pozdrawiam
    FunBoy

  • 2. Data: 2003-11-20 13:20:20
    Temat: Re: [OT??] Praca magisterska i plagiat
    Od: "Teq" <z...@p...onet.pl>

    "FunBoy" <funboy@...(.-.=.N.O.s.p.a.m.=.-.)...tlen.pl> wrote in message
    > konca rozwiazana. Co o tym sadzicie?

    Sadze ze taki kolorowany magister powinien potem do konca swiata i sadu
    ostatecznego szukac pracy.

    Teq

  • 3. Data: 2003-11-20 13:27:16
    Od: "Artur" <j...@j...pl>

    FunBoy wrote:

    [...]

    a co piszesz takie prace? (nie odpowiadaj)

    poza tym temat byl juz wielokrotnie walkowany i duzo materialow na ten
    temat znajdziesz w archiwum

  • 4. Data: 2003-11-20 14:30:25
    Od: Catbert <v...@w...pl>

    On 2003-11-20 14:18, FunBoy wrote:

> [...]
    > sie pod nia swoim nazwiskiem.
    > A jesli zrobimy cos takiego, ze (...) Co o tym sadzicie?

    Zapisz się do SLD.
    1. będziesz mógł objąć każde stanowisko bez pisania pracy magisterskiej.
    2. dowiesz się od kolegów, jak dokładnie sie to robi.
    3. będziesz "wśród swoich" bo tu chyba nie jesteś.

  • 5. Data: 2003-11-20 14:33:41
    Od: FunBoy <funboy@...(.-.=.N.O.s.p.a.m.=.-.)...tlen.pl>

    > poza tym temat byl juz wielokrotnie walkowany i duzo materialow na
    > ten temat znajdziesz w archiwum

    Szukalem i nie znalazlem :(

  • 6. Data: 2003-11-20 14:36:15
    Od: FunBoy <funboy@...(.-.=.N.O.s.p.a.m.=.-.)...tlen.pl>

    > Zapisz się do SLD.

    Dobrze by bylo, jesli tylko SLD by takie przekrety robilo.

    Nie tak dawno - bodajze Tony Blair - popelnil plagiat - chodzilo o
    jakis raport w sprawie Iraku.

    Kurcze, nawet nie ma na kim sie wzorowac.

    Pozdrawiam
    FunBoy

  • 7. Data: 2003-11-20 14:37:17
    Od: FunBoy <funboy@...(.-.=.N.O.s.p.a.m.=.-.)...tlen.pl>

    w <news:bpif29$hrf$1@opal.futuro.pl>
    Teq napisał(a):

> [...]
    > message news:Xns9439919643EE9funboytlenpl@213.180.128.20...
    >
    > Sadze ze taki kolorowany magister powinien potem do konca swiata i

    U mnie na wydziale 90% - moze nawet wiecej - absolwentow bawi sie tymi
    klockami.

  • 8. Data: 2003-11-20 14:46:52
    Od: Catbert <v...@w...pl>

    On 2003-11-20 15:36, FunBoy wrote:

    > Dobrze by bylo, jesli tylko SLD by takie przekrety robilo.

    A co by było lepiej? Więcej miejsc pracy, wyższa średnia? Więcej pracy
    dla wykształconych - bo by ich było mniej?

    > Nie tak dawno - bodajze Tony Blair - popelnil plagiat - chodzilo o
    > jakis raport w sprawie Iraku.

    I został inżynierem?

    > Kurcze, nawet nie ma na kim sie wzorowac.

    Masz żal do naszego prezydenta, że nie popełnił plagiatu?

    > Pozdrawiam

    Również zdrowia życzę, byś dożył czasów, gdy ludzie znormalnieją.

    Catbert< EHRM

  • 9. Data: 2003-11-20 14:50:15
    Od: "Michał Papis" <m...@2...pl>

    Ja pisałem prace z informy,
    wiekszosc materialow jest po angielsku
    awiec tlomaczylem
    a po kilku konsultacjach stwierdzilem ze to nie plagiat jesli dodajesz swoje
    komentaze
    w proporcjach to ok 60% tlomaczenia 20% wlasnej interpretacji i 20% wlasne

  • 10. Data: 2003-11-20 14:55:12
    Od: Catbert <v...@w...pl>

    On 2003-11-20 15:37, FunBoy wrote:
    > w <news:bpif29$hrf$1@opal.futuro.pl>

    > U mnie na wydziale 90% - moze nawet wiecej - absolwentow bawi sie tymi
    > klockami.

    To dlaczego ich nie zapytasz? Czy robią coś nie tak?
    Aaa..nie chcą się dzielić wiedzą - źli ludzie - przecież nawet
    pierwotniaki wiedzą, że "trzeba sie dzielić" / wiem bo na biologii uczyli/.