PracaGrupypl.praca.dyskusje › (OT) Arkusz obserwacji

  • 1. Data: 2005-05-22 11:57:21
    Temat: (OT) Arkusz obserwacji
    Od: "Trogs" <N...@S...PL>

    Witam

    Zdaje sobie sprawe ze moja prosba jest troche NTG, ale mam nadzieje ze ktos
    z osob subskrybujacych ta grupe mi pomoze. Koncze pisac prace dyplomowa z
    tematyki obslugi klienta i moj promotor nagle wyskoczyl z pomyslem
    przeprowadzenia badan na klientach. Wymyslil ze ma to byc oparte na arkuszu
    obserwacji. Mam stworzyc taki arkusz, potem w rozny sposob rozmawiac z
    klientami i zapisywac efekt. Problem polega na tym, ze nie mam pojecia jak
    taki arkusz wyglada i co zawiera. Wiem tylko ze ma wykazac, ze rozny sposob
    oddzialywania na klienta przynoki rozne skotki. Jestem w kropce bo w
    googlach nic konkretnego nie znalazlem ani na temat arkusza ani literarury.
    Czy jest mi ktos w stanie przynajmniej przyblizyc temat?

    z gory dziekuje i pozdrawiam
    T.

  • 2. Data: 2005-05-22 16:00:51
    Temat: Re: (OT) Arkusz obserwacji
    Od: "apple" <j...@p...fm>

    Porponuje wybrac sie do biblioteki i poszukac pozycji z zakresu metod
    obserwacyjnych w naukach spolecznych. Nie wszystko da sie wyciagnac z
    googla. Zobacz np. E. Babbie "Badania spoleczne w praktyce".

    apple

  • 3. Data: 2005-05-22 19:48:29
    Od: "Trogs" <N...@S...PL>

    Użytkownik "apple" <j...@p...fm> napisał

    > Porponuje wybrac sie do biblioteki i poszukac pozycji z zakresu metod
    > obserwacyjnych w naukach spolecznych. Nie wszystko da sie wyciagnac z
    > googla. Zobacz np. E. Babbie "Badania spoleczne w praktyce".

    No wlasnie tu jest problem. Do biblioteki zajze dopiero w sobote bo pracuje
    do 19 i jeszcze dojezdzam do pracy wiec rano tez nie mam czasu. Przez ten
    tydzien chiałbym ułozyc taki arkusz i przeprowadzic te badania na kilkunastu
    klientach. Jak możesz i nie sprzawi Ci to kłopotu to napisz mi kilka zdan
    jak by to mogło wygladac.

    pozd
    T.

  • 4. Data: 2005-05-23 10:08:14
    Od: 'madzik' <m...@g...niet.pl>

    T.:

> [...]
    > klientach. Jak możesz i nie sprzawi Ci to kłopotu to napisz mi kilka zdan

    Nie rozumiem.
    Przy wpisaniu w google "arkusz obserwacji", w pierwszej dwudziestce
    wyników wychodzi przynajmniej parę obiecujących pdf-ów z przykładami
    tychże. Między innymi taki, który można odciągnąć pod zgłoszony przez
    Ciebie problem.

    To za mało?

    --
    [Pozdrawiam ciepło, ]
    [Magda ]

  • 5. Data: 2005-05-23 16:51:25
    Od: "Trogs" <N...@S...PL>

    Użytkownik "'madzik'" <m...@g...niet.pl> napisał

    > Nie rozumiem.
    > Przy wpisaniu w google "arkusz obserwacji", w pierwszej dwudziestce
    > wyników wychodzi przynajmniej parę obiecujących pdf-ów z przykładami
    > tychże.

    ale wszystkie są związane z praca nauczyciela i przeznaczone sa dla
    wizytatorów, którzy oceniaja ich prace

    ja musze przygotowac taki arkusz, w którym po rozmowie z klientem bede
    notował wnioski, potem z tych wniosków mam wyciagnac jakies wnioski

    po rozmowie z promotorem myslałem, ze takich arkuszy bedzie od groma
    wszedzie, niestety nie znalazlem i nie bardzo wiem jak taki stworzyc

    pomyslalem ze ktos kto mial stycznosc z roznym badaniami rynku moze spotkał
    sie z taka forma zbierania informacji i troche podpowie

    Między innymi taki, który można odciągnąć pod zgłoszony przez
    > Ciebie problem.

    wklej prosze link jak naprawde znalazłas takowy

    T.

  • 6. Data: 2005-05-23 20:16:36
    Od: 'madzik' <m...@g...niet.pl>

    Trogs:

    > ale wszystkie są związane z praca nauczyciela i przeznaczone sa dla
    > wizytatorów, którzy oceniaja ich prace

    No i?
    I nie potrafisz na podstawie parunastu przykładów wyciągnąć wniosków,
    jakies pomysły na pytania z tych przykładów możesz wykorzystać do swojej
    wstępnej wersji arkusza obsewrwacji?

    Wczesniej napisales:
    "Koncze pisac prace dyplomowa z
    tematyki obslugi klienta i moj promotor nagle wyskoczyl z pomyslem
    przeprowadzenia badan na klientach."

    Nie chciałabym, abyś się czul urażony, ale dla mnie, zrobienie w tym
    temacie jakiejś ankiety na klientach, byłoby jednym z podstawowych
    narzędzi. Pisałam kiedyś pracę (dla siebie), gdzie część tematyki była
    podobna i od początku brałam pod uwagę zrobienie takiej ankiety.

    > Wymyslil ze ma to byc oparte na arkuszu
    obserwacji.

    A jeżeli naprawde nie wiesz jak to zrobić, to może zaproponuj mu
    zrobienie tego badania w innej postaci: np. ankiety z pytaniami zamkniętymi?

    > po rozmowie z promotorem myslałem, ze takich arkuszy bedzie od groma
    > wszedzie, niestety nie znalazlem i nie bardzo wiem jak taki stworzyc

    Wiesz co - myśle, ze tutaj nie jest najlepsze miejsce na uzyskanie
    szczegolowej pomocy w tym zakresie.

    > wklej prosze link jak naprawde znalazłas takowy

    http://tinylink.com/?Lyfqb8R2lB
    Tyle, że chyba moge sie domyslić Twojej reakcji - to jest też "szkolne".
    Ale IMHO jest tak zrobiony, że spokojnie wzór i pomysły na pytania na
    jego podstawie możesz sobie stworzyć. Albo inaczej: ja bym tak zrobiła.
    Wzór do przedstawienia promotorowi w weekend, w miedzyczasie do
    biblioteki i skorygowac w razie potrzeby.

    Mysle tez, ze moze na innych grupach bedzie lepiej zadac te pytania.

  • 7. Data: 2005-05-23 20:51:36
    Od: "Trogs" <N...@S...PL>

    Użytkownik "'madzik'" <m...@g...niet.pl> napisała

> [...]
    > narzędzi. Pisałam kiedyś pracę (dla siebie), gdzie część tematyki była
    > podobna i od początku brałam pod uwagę zrobienie takiej ankiety.

    niestety nie moge przeprowadzic jawnej ankiety

> [...]
    > Wzór do przedstawienia promotorowi w weekend, w miedzyczasie do
    > biblioteki i skorygowac w razie potrzeby.

    dziekuje za rady i link, naprawde sa pomocne

    T.

  • 8. Data: 2005-05-24 07:57:03
    Od: "Maciek Sobczyk" <m_sobczyk@.spam-parampampam.op.pl>

    Użytkownik "'madzik'" <m...@g...niet.pl> napisał w wiadomości

    > Nie rozumiem.
    > Przy wpisaniu w google "arkusz obserwacji", w pierwszej dwudziestce
    > wyników wychodzi przynajmniej parę obiecujących pdf-ów z przykładami
    > tychże.
    To, że wyskakują formularze to jeszcze nie oznacza, że są cokolwiek warte.
    Sporządzenie jakiegokolwiek formularza oceny powinno być poprzedzone sporą
    pracą koncepcyjną. Sam papierek z pytaniami to szczyt góry lodowej. Właściwa
    praca jest wcześniej.

  • 9. Data: 2005-05-24 08:06:31
    Od: "Maciek Sobczyk" <m_sobczyk@.spam-parampampam.op.pl>

    Użytkownik "Trogs" <N...@S...PL> napisał w wiadomości

    > Wymyslil ze ma to byc oparte na arkuszu obserwacji.
    > Mam stworzyc taki arkusz, potem w rozny sposob rozmawiac z
    > klientami i zapisywac efekt.
    Co to znaczy rozmawiać z klientami? Masz się wcielić w rolę pracownika
    obsługi, ćwicząc rózne sytuacje czy przeprowadzić wywiad z respondentem?

    > Problem polega na tym, ze nie mam pojecia jak
    > taki arkusz wyglada i co zawiera.
    > Wiem tylko ze ma wykazac, ze rozny sposob
    > oddzialywania na klienta przynoki rozne skotki.
    Czy masz przećwiczyć te sposoby, czy zapytać, jaką formę obslugi lubią
    klienci?

  • 10. Data: 2005-05-24 08:17:41
    Od: 'madzik' <m...@g...niet.pl>

    Maciek:

> [...]
    > pracą koncepcyjną. Sam papierek z pytaniami to szczyt góry lodowej. Właściwa

    (tak na poważnie, to zgadzam się z Tobą i jestem tego świadoma, że
    arkusz to wynik długiego myślenia.)

    Maćku, wiesz, mam uczucie, że w tej konkretnej pracy dyplomowej cały ten
    arkusz obserwacji jest dla picu jedynie.
    Nie potrafię sobie wyobrazić (=> NPSW) pracy z takiego zakresu, w której
    od początku coś takiego nie byłoby wzięte pod uwagę. NPSW promotora,
    który na serio wychodzi z takim pomysłem _dopiero_ w momencie, kiedy omc
    utytułowany student "_kończy_ pisać prace dyplomowa".
    Jeśli praca jest "prawie skończona", a mają do niej dojść "badania na
    klientach", to całość tworzenia się _znacznie_ wydłuży - opracowanie
    koncepcji (o czym sam piszesz wyżej).
    A nie uważasz, że może to wymagać przeredagowania reszty? IMHO wyniki
    "badania na klientach" powinny być powiązane z wnioskami, do których
    dochodzi autor, nie? Więc albo przeredaguje pracę dyplomową, albo
    dopasuje wnioski.
    Może wychodzę przed szereg z oceną pracy i nie jest moim zamiarem
    uwłaczać Trogsowi - ale to jest (IMHO, ale mogę się mylić) poważne
    podejście do takiej pracy dyplomowej - ani ze strony promotora, ani
    studenta.
    A na serio, to uważam, że skoro praca prawie skończona, teraz jest
    koniec maja, zgaduję, że Trogs chce się obronić w miarę szybko, a nie
    wie NIC o arkuszach obserwacji (na tyle nic, że przykłady znalezione w
    sieci - nawet siermiężne - nie mogą mu pomóc w formułowaniu własnych
    oczekiwań -> to nie ma na celu obrażenia Trogsa), to powinien zastąpić
    taki arkusz inną formą badania - choćby ankietą. W końcu to jego praca
    dyplomowa, powinien mieć wpływ na użyte metody badań.