PracaGrupypl.praca.dyskusje(OT) Arkusz obserwacji › Re: (OT) Arkusz obserwacji
    From: 'madzik' <m...@g...niet.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: (OT) Arkusz obserwacji
    Date: Tue, 24 May 2005 10:17:41 +0200

    Maciek:

    > To, że wyskakują formularze to jeszcze nie oznacza, że są cokolwiek warte.
    > Sporządzenie jakiegokolwiek formularza oceny powinno być poprzedzone sporą
    > pracą koncepcyjną. Sam papierek z pytaniami to szczyt góry lodowej. Właściwa
    > praca jest wcześniej.

    (tak na poważnie, to zgadzam się z Tobą i jestem tego świadoma, że
    arkusz to wynik długiego myślenia.)

    Maćku, wiesz, mam uczucie, że w tej konkretnej pracy dyplomowej cały ten
    arkusz obserwacji jest dla picu jedynie.
    Nie potrafię sobie wyobrazić (=> NPSW) pracy z takiego zakresu, w której
    od początku coś takiego nie byłoby wzięte pod uwagę. NPSW promotora,
    który na serio wychodzi z takim pomysłem _dopiero_ w momencie, kiedy omc
    utytułowany student "_kończy_ pisać prace dyplomowa".
    Jeśli praca jest "prawie skończona", a mają do niej dojść "badania na
    klientach", to całość tworzenia się _znacznie_ wydłuży - opracowanie
    koncepcji (o czym sam piszesz wyżej).
    A nie uważasz, że może to wymagać przeredagowania reszty? IMHO wyniki
    "badania na klientach" powinny być powiązane z wnioskami, do których
    dochodzi autor, nie? Więc albo przeredaguje pracę dyplomową, albo
    dopasuje wnioski.
    Może wychodzę przed szereg z oceną pracy i nie jest moim zamiarem
    uwłaczać Trogsowi - ale to jest (IMHO, ale mogę się mylić) poważne
    podejście do takiej pracy dyplomowej - ani ze strony promotora, ani
    studenta.
    A na serio, to uważam, że skoro praca prawie skończona, teraz jest
    koniec maja, zgaduję, że Trogs chce się obronić w miarę szybko, a nie
    wie NIC o arkuszach obserwacji (na tyle nic, że przykłady znalezione w
    sieci - nawet siermiężne - nie mogą mu pomóc w formułowaniu własnych
    oczekiwań -> to nie ma na celu obrażenia Trogsa), to powinien zastąpić
    taki arkusz inną formą badania - choćby ankietą. W końcu to jego praca
    dyplomowa, powinien mieć wpływ na użyte metody badań.

    --
    [Pozdrawiam ciepło, ]
    [Magda ]