PracaGrupypl.praca.dyskusje › OFE

  • 11. Data: 2006-12-14 22:16:56
    Temat: Re: OFE
    Od: Jakub Lisowski <j...@S...kofeina.net>

    Dnia Thu, 14 Dec 2006 21:08:44 +0100, o`rety <o`rety@pl.pl>
    w <elsav8$uo4$1@news.tkdami.net> napisał:

    > myslalem ze konto w ofe sie dziedziczy...
    > to kto przepraszam przejmuje kase po smierci? zus?

    http://www.wprost.pl/ar/?O=97537&C=73
    Sucks to be us then.

    ja czyli jakub
    Revoke.

  • 12. Data: 2006-12-14 23:15:33
    Od: "Tomek" <k...@v...pl>

    > OFE średnio zarabiaja ponad 10%-15% rocznie. Pokaz mi taką lokatę?
    No to teraz poszukaj i napisz na czym one tak dobrze zarabiają. Mnie wychodzi ze
    na kreatywnej księgowości. Onasis kiedyś powiedział ze pieniązde się ma wtedy
    kiedy są w kieszeni i loda albo bułkę sobie mozna za nie kupić. A jak są gdzieś
    i ma się tylko napisana jaka to kwota to znaczy że się ich nie ma. Onasis był
    chyba mądrym facetem, kasy mial jak lodu. Bierzmy przyklad z najlepszych a nie z
    najgorszych. Tomek

  • 13. Data: 2006-12-15 06:51:24
    Od: Kira <c...@e...wytnij.pl>

    Re to: jalboss [Thu, 14 Dec 2006 16:08:30 +0100]:

    > Policz jaką bys miał emeryture tylko z ZUSu żwłaszcza przy
    > ograniczeniach kwoty bazowej. Lepsze ZUS + OFE niz sam ZUS.

    Mi wyszło że akurat tak, żeby na sznurek starczyło. Fakt, że
    w miarę porządny, ale nadal sznurek.

    > OFE średnio zarabiaja ponad 10%-15% rocznie. Pokaz mi
    > taką lokatę?

    Fundusze inwestycyjne.
    Aczkolwiek biorąc pod uwagę, że zebraną kasą możesz sobie
    dysponować dowolnie, a zbierasz jednak przez circa 30 lat,
    to nadal pieniądze, nad którymi masz kontrolę, wypadają w
    ostatecznym rozrachunku lepiej niż te oddane.

    Kira

    --
    /(o\ ~ GG: 574988 ~ http://cyber-girl.net ~
    \o)/ * Miliony z gier * WGA won * Linutop *

  • 14. Data: 2006-12-15 06:52:57
    Od: Kira <c...@e...wytnij.pl>

    Re to: Tomek [12 Dec 2006 21:24:04 +0100]:

    > Mam prawie 50 lat i olałem temat. Prawdopodobnie dla mojego
    > rocznika już nie wystarczy emerytur. To na co liczą
    > dwudziestokilku latkowie?

    Na nic. Po prostu nie myślą szczególnie wnikliwie. Od małego
    mają przecież pakowane do głowy "znajdź porządną pracę, zbieraj
    na emeryture" - no to znajdują i zbierają. A czy to ma sens, to
    tak samo się zastanawiają jak nie przymierzając nad braniem
    kredytów 'na styk'.

    Kira

  • 15. Data: 2006-12-15 13:24:50
    Od: Wojciech Bańcer <p...@p...pl>

    Kira napisał(a):

    [...]

> [...]
    > na emeryture" - no to znajdują i zbierają. A czy to ma sens, to
    > tak samo się zastanawiają jak nie przymierzając nad braniem

    Khem. Niektórzy, to i owszem zbierają na emeryturę, ale nie za
    pośrednictwem ZUSu, czy OFE. ;-)

    --
    Wojciech 'Proteus' Bańcer
    p...@p...pl

  • 16. Data: 2006-12-15 13:26:26
    Od: Wojciech Bańcer <p...@p...pl>

    Kira napisał(a):

    [...]

> [...]
    > to nadal pieniądze, nad którymi masz kontrolę, wypadają w
    > ostatecznym rozrachunku lepiej niż te oddane.

    Tylko trzeba wziąć pod uwagę, że teraz mamy fajne (gospodarczo)
    czasy, ale niekoniecznie tak musi być za 5- 10- lat. I całościowe
    wyniki się mogą nie być aż tak zadowalające. :)

    --
    Wojciech 'Proteus' Bańcer
    p...@p...pl

  • 17. Data: 2006-12-15 14:13:53
    Od: Jakub Lisowski <j...@S...kofeina.net>

    Dnia Fri, 15 Dec 2006 13:26:26 +0000 (UTC), Wojciech Bańcer <p...@p...pl>
    w <s...@e...elsat.net.pl> napisał:

> [...]
    > czasy, ale niekoniecznie tak musi być za 5- 10- lat. I całościowe
    > wyniki się mogą nie być aż tak zadowalające. :)

    Widzisz, tylko za te 5 albo 10 lat można wyprowadzić pieniądze z
    funduszy i zamienic je w złoto albo inne metale, albo biżuterię, albo
    cokolwiek o niezłym stosunku cena/objętość.
    W przypadku pieniędzy wrzuconych do OFE.ZUS takiej mozliwości nie ma.

    ja czyli jakub
    Revoke.

  • 18. Data: 2006-12-15 15:11:10
    Od: "jalboss" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Jakub Lisowski" <j...@S...kofeina.net> napisał w
    wiadomości news:slrneo3j7m.vsj.jakub@jakub.kofeina.net...
    > No to na kij ZuS i OFE? Akurat była by kasa na takie odkładanie.

    Masz jeszcze rodziców? albo nawet dziadków?
    Zabierz kase z ZUS to zabierzesz im emerytury i renty.
    Na pewno Ci za to podziękują....

  • 19. Data: 2006-12-15 15:13:51
    Od: Wojciech Bańcer <p...@p...pl>

    Jakub Lisowski napisał(a):

    [...]

    > Widzisz, tylko za te 5 albo 10 lat można wyprowadzić pieniądze z
    > funduszy i zamienic je w złoto albo inne metale, albo biżuterię, albo
    > cokolwiek o niezłym stosunku cena/objętość.

    Oczywiście. Albo w "ciężkich" czasach można przenosić kapitał na mniej
    ryzykowne instrumenty (np. fundusze pieniężne). Sam tak mam zamiar robić.
    :-) Jednak po pierwsze jest to metoda dla kogoś kto się orientuje (chociażby
    trochę) w tym jak te fundusze działają. Po drugie trzeba znaleźć jednak
    trochę czasu by takie inwestycje przeprowadzać.

    > W przypadku pieniędzy wrzuconych do OFE.ZUS takiej mozliwości nie ma.

    Ano nie ma. Za to niewątpliwą zaletą w stosunku do własnego inwestowania
    jest gwarantowalność świadczeń... no przynajmniej teoretycznie. ;-)

    --
    Wojciech 'Proteus' Bańcer
    p...@p...pl

  • 20. Data: 2006-12-16 08:00:32
    Od: Kira <c...@e...wytnij.pl>

    Re to: jalboss [Fri, 15 Dec 2006 16:11:10 +0100]:

    > Masz jeszcze rodziców? albo nawet dziadków?
    > Zabierz kase z ZUS to zabierzesz im emerytury i renty.
    > Na pewno Ci za to podziękują....

    Sądzę, że podziękują - przeciętna emerytura nie przekracza
    tysiąca złotych, zarabiający na etacie 6.000 oddaje z tego
    2.700 do budżetu. Jakby nie liczyć, dwójkę rodziców za 2.700
    utrzyma się lepiej niż za 2.000. Jakieś 700 do przodu.

    Kira