PracaGrupypl.praca.dyskusje › OFE

  • 31. Data: 2006-12-18 20:38:11
    Temat: Re: OFE
    Od: Wojciech Bańcer <p...@p...pl>

    Sławomir Szyszło napisał(a):

    > 1) Większy wybór
    > 2) Właśnie niezamrożenie kapitału, w związku z tym fundusze mogą służyć do
    > zbierania środków na dowolny cel, a nie tylko emeryturę
    > 3) Inwestycje zagraniczne.

    4) możliwość wpłat większych niż przewidzianych
    ustawą/rozporządzeniem/whatever? :)

    --
    Wojciech 'Proteus' Bańcer
    p...@p...pl

  • 32. Data: 2006-12-19 07:12:00
    Od: Tomasz Kaczanowski <k...@n...poczta.onet.pl>

    Bartłomiej Szymański napisał(a):
> [...]
    > akcje<->obligacje mają fundusze? Pomijam kwestię długotrwałego zamrożenia
    > kasy, bo jest to dla mnie rzecz nieistotna.

    Poczawszy odzamrozenia dlugotrwalego, skonczywszy na tym, ze obecnie
    rzad ma przymiarki juz do tego by do zusu wrzucic skladki z OFE - ja
    dziekuje.... Moi rodzice juz raz sponsorowali panstwo kupujac mi polise
    posagowa... Drugi raz nabrac sie nie dam.

    --
    Kaczus/Pegasos User
    http://kaczus.republika.pl

  • 33. Data: 2006-12-19 09:25:02
    Od: Liwiusz <l...@w...poczta.onet.pl>

    Wojciech Bańcer napisał(a):
> [...]

    Możesz inwestować w IKE oraz równolegle w inne fundusze, dostępne
    poza IKE. Ograniczony wybór funduszy w IKE nie jest powodem, aby z tego
    nie skorzystać.

    Podobnie jak podczas inwestowania w standardowe fundusze, IKE możesz
    wypłacić przed emeryturą, nie musisz zamrażać pieniędzy do emerytury.

    Nie skorzystam z IKE, ponieważ inne fundusze umożliwiają inwestycje
    zagraniczne? Nie rozumiem.

    > 4) możliwość wpłat większych niż przewidzianych
    > ustawą/rozporządzeniem/whatever? :)

    To też nie jest argument, aby nie korzystać z IKE. Czy mając IKE nie
    możesz wpłacać nadwyżek na normalne fundusze?

    Poniżej przedstawiam przewagę IKE nad normalnymi funduszami:
    1. Brak belkowego na emeryturze
    2. Brak belkowego przy konwersji
    3. Po śmierci nie jest pobierany podatek spadkowy
    4. Można uposażyć dowolną osobę na wypadek śmierci (w dziedziczeniu
    zwykłym też to jest możliwe, ale trzeba pamiętać o zachowku dla
    spadkobierców ustawowych).

    I żadne z jego ograniczeń (limit wpłat, belkowe przy wcześniejszej
    rezygnacji, mniejszy wybór funduszy) nie są argumentami, aby nie
    skorzystać z tej formy oszczędzania.

    A jak się w przyszłości okaże, że rząd ma zakusy na te pieniądze (tak
    jak w przypadku OFE), to IKE się likwiduje i po kłopocie.

    Bo naprawdę nie rozumiem, dlaczego - chcąc oszczędzać na emeryturę - to
    fundusz Skarbiec-Akcja to można sobie kupić, ale IKE-Skarbiec-Akcja, to
    już nie???

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 34. Data: 2006-12-19 09:34:46
    Od: Wojciech Bańcer <p...@p...pl>

    Liwiusz napisał(a):

    [...]

> [...]
    > 4. Można uposażyć dowolną osobę na wypadek śmierci (w dziedziczeniu
    > zwykłym też to jest możliwe, ale trzeba pamiętać o zachowku dla

    Dla mnie największą wadą jest niemożność przenoszenia między różnymi FI.
    Trzymanie kasy w jednym to dość ryzykowne posunięcie. Rzadko się zdarza,
    żeby jeden fundusz był 'na topie' przez wszystkie lata.

    > Bo naprawdę nie rozumiem, dlaczego - chcąc oszczędzać na emeryturę - to
    > fundusz Skarbiec-Akcja to można sobie kupić, ale IKE-Skarbiec-Akcja, to
    > już nie???

    Bo Skarbiec Akcja mogę przenieść do CU Akcji, mogę przenieść do Arki
    i do kilkudziesięciu innych towarzystw inwestujących w PL i za granicą,
    które sobie radzą aktualnie lepiej.

    Mogę też środki zdywersyfikować. Belkowe to jest naprawdę pikuś w porównaniu
    do tego jakie bywają różnice w zysku między poszczególnymi TI. Skarbiec
    niestety nie radzi sobie najlepiej w tym roku.

    --
    Wojciech 'Proteus' Bańcer
    p...@p...pl

  • 35. Data: 2006-12-20 21:04:44
    Od: Bartłomiej Szymański <d...@p...przed.wyslaniem.pl>

    Nie stałoby się nic ciekawego gdyby Wojciech Bańcer, Tue, 19 Dec 2006
    09:34:46 +0000 (UTC) nie napisał(a), że:

    > Liwiusz napisał(a):
    >
    > [...]

    Generalnie, to dokładnie takimi argumentami kierowałem się jak Liwiusz,
    więc w pełni się pod nimi podpisuję.

    > Dla mnie największą wadą jest niemożność przenoszenia między różnymi FI.
    > Trzymanie kasy w jednym to dość ryzykowne posunięcie. Rzadko się zdarza,
    > żeby jeden fundusz był 'na topie' przez wszystkie lata.

    Wypłatę transferową do innego IKE można zlecić w każdym momencie. Po 12
    miesiacach od wstąpienia do danego IKE jest ona za darmo.
    Do poczytania: http://www.fi.com.pl/index.php?id=zasady&id2=3

    > Mogę też środki zdywersyfikować. Belkowe to jest naprawdę pikuś w porównaniu
    > do tego jakie bywają różnice w zysku między poszczególnymi TI.

    Jeśli chodzi o dywersyfikację, to nikt nie każe wpłacać całego limitu na
    IKE. Jeśli ktoś bardzo chce dywersyfikować to może z IKE skorzystać jako z
    jednej z opcji. Doprawdy nie rozumiem dlaczego to ma być argument przeciwko
    korzystaniu w ogóle z IKE.

    > Skarbiec
    > niestety nie radzi sobie najlepiej w tym roku.

    A tu się zgodzę. Dlatego stracili kilka dni temu we mnie klienta :).

    --
    Draakhan | JID: d...@c...pl
    Uuma quena en'mani lle ume ri'mani lle umaya.

  • 36. Data: 2006-12-20 21:08:20
    Od: Bartłomiej Szymański <d...@p...przed.wyslaniem.pl>

    Nie stałoby się nic ciekawego gdyby Tomasz Kaczanowski, Tue, 19 Dec 2006
    08:12:00 +0100 nie napisał(a), że:

> [...]
    > dziekuje.... Moi rodzice juz raz sponsorowali panstwo kupujac mi polise
    > posagowa... Drugi raz nabrac sie nie dam.

    A co ma rząd do kasy, o której tylko ja decyduję czy wpłacę, czy nie i w
    którym momencie ją wyjmę? IKE na szczęście ma trochę dalej do rządowych
    zapędów niż OFE. A jakby nawet coś się zaczęło dziać, w co raczej nie
    wierzę, to tę kasę mogę w każdej chwili wyciągnąć i jedyne co "stracę" to
    19% belkowego, które i tak musiałbym zapłacić w przypadku korzystania z
    innych opcji inwestowania.

  • 37. Data: 2006-12-20 21:29:11
    Od: Wojciech Bańcer <p...@p...pl>

    > Wypłatę transferową do innego IKE można zlecić w każdym momencie. Po 12
    > miesiacach od wstąpienia do danego IKE jest ona za darmo.
    > Do poczytania: http://www.fi.com.pl/index.php?id=zasady&id2=3

    "Po roku" to sobie wiesz. Ja mam za darmo 2x w miesiącu.
    A korzyści takie same jak przy IKE (brak belkowego itd.). :)

> [...]
    > jednej z opcji. Doprawdy nie rozumiem dlaczego to ma być argument przeciwko

    Bo tak naprawdę IKE nie oferuje nic specjalnego. Nic czego nie można
    osiągnąć innymi metodami (zobacz np. Aegon, czy Skandię).

    --
    Wojciech 'Proteus' Bańcer
    p...@p...pl

  • 38. Data: 2006-12-25 12:42:59
    Temat: inwestycje w nieruchomosci a sila podazowa Polaków
    Od: "Emilia Forgiel" <e...@o...pl>

    jak ma sie to do inwestycji w rynek wtórny skoro same fakty i liczby
    przekonuja (zrodlo http://www.e-expert.org ) ze drozeja mieszkania w
    wyniku inflacji i wzmozonego popytu poprzez tzw inwestycje w
    nieruchomosci.

  • 39. Data: 2006-12-26 07:50:21
    Od: l...@m...pl

    fundusz parasolowy

    > "Po roku" to sobie wiesz. Ja mam za darmo 2x w miesiącu.
    > A korzyści takie same jak przy IKE (brak belkowego itd.). :)

    fundusz parasolowy :)

    > Bo tak naprawdę IKE nie oferuje nic specjalnego. Nic czego nie można
    > osiągnąć innymi metodami (zobacz np. Aegon, czy Skandię).

    Największą zaleta IKE jest dyscyplinowanie do oszczędzania (efekt
    psychologiczny). Wszystko inne można osiągnąć inwestując w
    fundusz parasolowy :)

    polecam np. www.ike.edu.pl

  • 40. Data: 2006-12-26 08:07:32
    Od: Wojciech Bańcer <p...@p...pl>