PracaGrupypl.praca.dyskusje › OFE

  • 1. Data: 2006-12-12 06:54:51
    Temat: OFE
    Od: flatron <g...@N...fm>

    witam
    pracowałem w tym roku na umowe zlecenie
    nigdy jeszcze nie pracowałem
    czy musze sie teraz zapisywac do OFE (nie chciałbym byc wylosowany)
    czy tez dopiero jak zaczne umowe o prace??
    thx za odp

  • 2. Data: 2006-12-12 07:02:45
    Temat: Re: OFE
    Od: badzio <b...@n...skreslic.epf.pl>

    Patrze, patrze a tu flatron porozsypywal nastepujace haczki:
    > pracowałem w tym roku na umowe zlecenie
    > nigdy jeszcze nie pracowałem
    Zlecenie to nie praca;P
    > czy musze sie teraz zapisywac do OFE (nie chciałbym byc wylosowany)
    > czy tez dopiero jak zaczne umowe o prace??
    Byla odprowadzana skladka emerytalna? Jesli nie, to nie musisz
    --
    badzio

  • 3. Data: 2006-12-12 17:33:51
    Od: "Tomek" <k...@v...pl>

> [...]
    > czy musze sie teraz zapisywac do OFE (nie chciałbym byc wylosowany)
    > czy tez dopiero jak zaczne umowe o prace??
    A jaka rożnica między losowaniem a wybieraniem jeśli idzie o efekt końcowy. I
    tak pieniądze przepadną. Chociaż widzę rożnicę. Jak sam wybierzesz to mogą
    powiedzieć że widziały gały co brały. A jak wylosują to szybciej będzie można
    sprawę wygrać. Tomek

  • 4. Data: 2006-12-12 18:49:16
    Od: o`rety <o`rety@pl.pl>

    Użytkownik Tomek napisał:

    > A jaka rożnica między losowaniem a wybieraniem jeśli idzie o efekt końcowy. I
    > tak pieniądze przepadną. Chociaż widzę rożnicę. Jak sam wybierzesz to mogą
    > powiedzieć że widziały gały co brały. A jak wylosują ...

    ...to powiedza, ze trzeba bylo wybierac, a nie teraz marudzic :)

  • 5. Data: 2006-12-12 20:24:04
    Od: "Tomek" <k...@v...pl>

    > ...to powiedza, ze trzeba bylo wybierac, a nie teraz marudzic :)
    Czyli jak by nie patrzeć dupa zawsze z tyłu. Czasami się zastanawiam skąd u
    młodych tyle starań o to zeby mieć emeryturę. Mam prawie 50 lat i olałem temat.
    Prawdopodobnie dla mojego rocznika już nie wystarczy emerytur. To na co liczą
    dwudziestokilku latkowie? Tomek

  • 6. Data: 2006-12-13 18:08:21
    Od: "jalboss" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Tomek" <k...@v...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > temat.
    > Prawdopodobnie dla mojego rocznika już nie wystarczy emerytur. To na co

    To nie prościej wziąść sznurek i wybrac się na najbliższe drzewo?

    A tak na serio - właśnie ci młodzi mają szanse na wysokie emerytury. Tylko
    trzeb ao tym pomyśleć jak najwcześniej.
    A dla ciebie mam propozycję - sam sobie nazbieraj na emeryturę. Masz 15 lat
    do wieku emerytalnego więc możesz jeszcze zrobic jakies 500 tyś. zł. :)

  • 7. Data: 2006-12-13 20:32:06
    Od: Jakub Lisowski <j...@S...kofeina.net>

    Dnia Wed, 13 Dec 2006 19:08:21 +0100, jalboss <j...@p...onet.pl>
    w <elpfjr$al$1@news.onet.pl> napisał:

> [...]
    >
    > To nie prościej wziąść sznurek i wybrac się na najbliższe drzewo?
    >
    > A tak na serio - właśnie ci młodzi mają szanse na wysokie emerytury. Tylko

    A masz jakieś wsparcie?
    Szansa to by była, gdyby kasę, która idzie do ZUS i OFE na II filar
    możnaby wytransferować za granicę i tam zdywersyfikować, na przykład
    część w izotopy Uranu, częśćw fundusze inwestycyjne i tak dalej.
    A tak, to kasa która idzie do ZUS może zostać od razu uznana za
    straconą, a ta, która do OFE, to rzut monetą, bo po tym, co wymyśliła
    jedna minister, to proszę siadać.

    Policz sobie, jaką będziesz miał emeryturę z ZUS i OFE, a ile byś miał,
    gdybyś normalnie zrzucał tę kasę na konto przez cały czas twojej pracy.

    Numer jest taki, że odsetki z lokaty mają podobną wysokość do emerytury,
    a twoje dzieci/rodzina dziedziczy lokatę. Konta emerytalnego nie.

    > A dla ciebie mam propozycję - sam sobie nazbieraj na emeryturę. Masz 15 lat
    > do wieku emerytalnego więc możesz jeszcze zrobic jakies 500 tyś. zł. :)

    Napadając na bank i idąc siedzieć? Akurat 15 latek.

    ja czyli jakub
    Revoke.

  • 8. Data: 2006-12-14 15:08:30
    Od: "jalboss" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Jakub Lisowski" <j...@S...kofeina.net> napisał w
    wiadomości news:slrneo0oq6.kd9.jakub@jakub.kofeina.net...
    > Policz sobie, jaką będziesz miał emeryturę z ZUS i OFE, a ile byś miał,
    > gdybyś normalnie zrzucał tę kasę na konto przez cały czas twojej pracy.

    Policz jaką bys miał emeryture tylko z ZUSu żwłaszcza przy ograniczeniach
    kwoty bazowej. Lepsze ZUS + OFE niz sam ZUS.

    > Numer jest taki, że odsetki z lokaty mają podobną wysokość do emerytury,
    > a twoje dzieci/rodzina dziedziczy lokatę. Konta emerytalnego nie.

    OFE średnio zarabiaja ponad 10%-15% rocznie. Pokaz mi taką lokatę?

    > Napadając na bank i idąc siedzieć? Akurat 15 latek.

    Niekoniecznie. Np. odkładając co miesiąc 10% swoich przychodów w dobrą
    fundusz inwestycyjny. (ostatecznie połączony z ubezpieczeniem na życie).

  • 9. Data: 2006-12-14 20:08:44
    Od: o`rety <o`rety@pl.pl>

    Użytkownik Jakub Lisowski napisał:

    > Numer jest taki, że odsetki z lokaty mają podobną wysokość do emerytury,
    > a twoje dzieci/rodzina dziedziczy lokatę. Konta emerytalnego nie.

    myslalem ze konto w ofe sie dziedziczy...
    to kto przepraszam przejmuje kase po smierci? zus?

  • 10. Data: 2006-12-14 22:15:18
    Od: Jakub Lisowski <j...@S...kofeina.net>

    Dnia Thu, 14 Dec 2006 16:08:30 +0100, jalboss <j...@p...onet.pl>
    w <elrpel$883$1@news.onet.pl> napisał:

> [...]
    >
    > Policz jaką bys miał emeryture tylko z ZUSu żwłaszcza przy ograniczeniach
    > kwoty bazowej. Lepsze ZUS + OFE niz sam ZUS.

    Co byśwolał tyfus czy dżumę?
    No ja wolałbym być zdrowy.

    > OFE średnio zarabiaja ponad 10%-15% rocznie. Pokaz mi taką lokatę?

    Lokaty powiązane z funduszami inwestycyjnymi. Przecieżto ma być moja
    inwestycja w emeryturę, która ma taką przewagę nad OFE i ZUSem, że moja
    rodzina może bazową kasę odziedziczyć w całości.

    > Niekoniecznie. Np. odkładając co miesiąc 10% swoich przychodów w dobrą
    > fundusz inwestycyjny. (ostatecznie połączony z ubezpieczeniem na życie).

    No to na kij ZuS i OFE? Akurat była by kasa na takie odkładanie.

    ja czyli jakub
    Revoke.