PracaGrupypl.praca.dyskusjeNokia Siemens Networks › Re: Nokia Siemens Networks
    From: Kapsel <k...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Nokia Siemens Networks
    Date: Thu, 5 Jun 2008 20:45:47 +0200

    Thu, 5 Jun 2008 10:20:30 -0700 (PDT), b_art_osh napisał(a):

    > Czyli rozumiem, ze pytania nie są z góry ustalone, ale dotyczą tego,
    > co napisało się w CV, tak? A ty (darnok) miałeś już taką rozmowę w tej
    > firmie? Mógłbyś podzielić się wrażeniami albo chociaż krótko ją
    > opisać? Bo to będzie w zasadzie moja pierwsza taka rozmowa, i nie wiem
    > za bardzo czego się spodziewać.

    Stary, życie!
    O ile masz czas i jakieś finanse pozwalające Ci wystartować na rozmowie
    kwalifikacyjnej, to próbuj! Nawet jeśli się nie dostaniesz, to nabędziesz
    doświadczenia w temacie uczestnictwa w procesie rekrutacyjnym (bo z postów
    wnioskuję, że nie jest ono jak dotąd zbyt wielkie).

    Nie wiem jak jest w Siemensie, ale z własnych doświadczeń stwierdzam, że:
    - niektórzy rekrutujący niezbyt dokładnie analizują CV i czasem
    niepotrzebnie zapraszają kogoś na rozmowę,
    - niektórzy rekrutujący nie do końca wiedzą czego chcą, więc przepisują
    oczekiwania z innych ogłoszeń na podobne stanowiska,
    - niekiedy pomimo braku niektórych wymaganych umiejętności podczas rozmowy
    kwalifikacyjnej można rozmówcę "oczarować", pokazać mu że do zaoferowania
    ma się niestandardowe acz pożądane cechy i umiejętności, które wzbogacą
    firmę oraz gotowość do nauki tego czego się jeszcze nie potrafi.

    Reasumując - jeśli możesz, startuj. Nawet nie będąc idealnym kandydatem,
    skoro firma zainteresowała się Tobą, znaczy to że masz jakieś szanse na
    zdobycie tego stanowiska. Zresztą, jak sam piszesz, to praktyki, więc Twoja
    wiedza z założenia ma być szlifowana i uzupełniana.

    --
    Kapsel
    http://kapselek.net