PracaGrupypl.praca.dyskusje › Nie mam NIPu

  • 1. Data: 2003-09-04 21:45:37
    Temat: Re: NIE trzeba pracowac
    Od: "tala" <t...@p...pless.pl>

    Użytkownik "Kamil" <b...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:bjdl4l$mmo$1@inews.gazeta.pl...
    > Po NIP trzeba wystapic do skarbowego samodzielnie. pracodawca moze dac
    > druczek, ale jest to jego dobra wlola. Mozna go tez pewnie sciagnac ze
    > stron US lub MF.
    >
    > Po NIP mozna wystapic w dowolnym momencie (raz) - nietrzeba czkac do
    momentu
    > dostania pracy.
    >
    > Pracodawca nie moze ci wyplacic pensji poki nie masz NIPu

    Ja skladalam podanie o NIP w tamtym miesiacu, wiec mam dosc swieze info...
    Kiedys rzeczywiscie bylo tak, ze mozna bylo zlozyc wniosek o NIP byle kiedy.

    Teraz jednak - jak wytlumaczyla mi kobieta w US - trzeba byc podatnikiem
    zeby taki numer dostac - czyli trzeba byc po pierwszej wyplacie (wiem troche
    glupie, ale tak jest). Jesli skladasz wniosek o NIP wczesniej, to oczywiscie
    mozesz go dostac, o ile nikt nie sprawdzi, ze "jeszcze nie jestes
    platnikiem" - czyli, ze nie dostales jescze pierwszej wyplaty. Jesli jednak
    to sprawdza, to wstrzymuja ci do czasu twojej pierwszej wyplaty wydanie NIP
    i tyle. Choc to ostatnie jest malo prawdopodobne, boraczej nie sprawdza.

    Do wydania NIP potrzebna jest pieczenc lub nazwa zakladu pracy.

    Na NIP czeka sie 30 dni, przychodzi poczta.

    Pozdrawiam,
    tala

  • 2. Data: 2003-09-06 08:48:43
    Temat: Nie mam NIPu
    Od: "Puszka" <p...@g...pl>

    Witam w poniedziałek mam podpisac umowe o prace.
    Bedzie to moja pierwsza praca. dostalem kwestionariusz do wypelnienia na
    poniedzialek i jest tam rubryka NIp. Chcialem wyrobic sobie NIP a w
    Skarbowym powiedzieli mi ze musze pracowac. Jak to wszystko zalatwic zebym
    mial i prace i NIP.

    Pozatym mam pytanie czy pracodawcy musze przedstawic jakis dokument do
    jakiego funduszu emerytalnego naleze??

    Pozdrawiam

    Puszka

  • 3. Data: 2003-09-06 08:55:32
    Temat: Re: Nie mam NIPu
    Od: "#as" <a...@o...pl>

> [...]
    > mial i prace i NIP.
    >
    > Pozatym mam pytanie czy pracodawcy musze przedstawic jakis dokument do

    Mi formularz o uzyskanie NIPu dali w firmie i po wypelnieniu oni zalatwiaja
    wszystko.
    Na poczatku powiedzialem, ze nie mam NIPu i dali mi druczek

    pozdrawiam
    --
    Andrzej S.

  • 4. Data: 2003-09-06 11:59:09
    Od: scream <s...@...pl>

    Użytkownik Puszka napisał:
    > Chcialem wyrobic sobie NIP a w
    > Skarbowym powiedzieli mi ze musze pracowac. Jak to wszystko zalatwic zebym
    > mial i prace i NIP.

    bzdura, oszukali Cie
    ja wyrobiłem NIP i nie pracowałem w tym czasie, po prostu idziesz i
    wypełniasz odpowiedni formularz
    nie trzeba pracować żeby wyrobić NIP

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 5. Data: 2003-09-06 12:03:38
    Od: "Bach" <b...@n...poczta.gazeta.pl>

    > bzdura, oszukali Cie
    > ja wyrobiłem NIP i nie pracowałem w tym czasie, po prostu idziesz i
    > wypełniasz odpowiedni formularz
    > nie trzeba pracować żeby wyrobić NIP

    to znam dwie osoby , które też tak oszukano - żenada.

    pozdr. Bach
    bach2k.republika.pl

  • 6. Data: 2003-09-06 12:50:02
    Od: "Edi" <e...@g...pl>

    Użytkownik "scream" <s...@...pl> napisał w wiadomości

    > ja wyrobiłem NIP i nie pracowałem w tym czasie, po prostu idziesz i
    > wypełniasz odpowiedni formularz
    > nie trzeba pracować żeby wyrobić NIP

    Święta racja.
    Ja również nie pracowałam gdy wyrabiałam NIP, właśnie był mi potrzebny do
    przyszłej pracy.
    Zaszłam do Urzędu Skarbowego, wypełniłam formularz i bodajże pocztą
    przysłali NIP.

    Pozdrawiam
    Edi

  • 7. Data: 2003-09-06 13:01:39
    Od: "mithos" <mithos@op[NoSPAM].pl>

    > bzdura, oszukali Cie
    > ja wyrobiłem NIP i nie pracowałem w tym czasie, po prostu idziesz i
    > wypełniasz odpowiedni formularz
    > nie trzeba pracować żeby wyrobić NIP

    A wlasnie ze nie. Trzeba pracowac aby miec NIP. Co prawda gdy raz
    wystepujesz o nadanie NIP mozna pobrac druk o nadanie NIP z Urzedu
    Skarbowego ,ale na tym druku przyszly pracodawca musi przystawic firmowa
    pieczatke.
    Ewentualnie mozna sie udac do US po NIP majac ze soba umowe o prace, a
    pracodawcy doniesc NIP gdy tylko zostanie nadany. (czyli do miesiaca od
    zlozenia dokumentow)

    pozdrawiam
    --
    mithos@op[NOSPAM].pl
    GG : 3442873

  • 8. Data: 2003-09-06 13:04:53
    Od: "mithos" <mithos@op[NoSPAM].pl>

> [...]
    > poniedzialek i jest tam rubryka NIp. Chcialem wyrobic sobie NIP a w
    > Skarbowym powiedzieli mi ze musze pracowac. Jak to wszystko zalatwic zebym

    Mozna :
    a) pobrac wniosek ze skarbowego i na tym wniosku przyszly pracodawca
    przystawi swoja pieczatke firmowa, z tym wnioskiem pozniej nalezy udac sie
    do US
    b) isc z umowa o prace do US i dopiero wtedy wyrobic NIP

    Dziwne ze Ci nie udzielili tych informacji w skarbowym.

    Jezeli ktos nie pracuje nie moze mu zostac nadany NIP !!

    pozdrawiam
    --
    mithos@op[NOSPAM].pl
    GG : 3442873

  • 9. Data: 2003-09-06 13:10:58
    Od: "Kaktus" <p...@h...pl>

    > Jezeli ktos nie pracuje nie moze mu zostac nadany NIP !!

    A co ma NIP wspólnego z pracą? Żeby płacić podatki nie trzeba koniecznie
    pracować.
    Od kiedy niby to trzeba pracować żeby dostać NIP?

    --
    Paweł Jóźwicki
    p...@h...pl

  • 10. Data: 2003-09-06 13:50:53
    Od: "sajmon_templer" <f...@p...onet.pl>

    > A co ma NIP wspólnego z pracą? Żeby płacić podatki nie trzeba koniecznie
    > pracować.
    > Od kiedy niby to trzeba pracować żeby dostać NIP?

    też się dziwię co wypisują wszyscy ci, którzy mówią że nip dostaje sie przy
    pracy.

    http://www.infor.pl/przeglad_prasy/?gazeta=15&art=44
    57

    TS