PracaGrupypl.praca.dyskusje › Nie mam NIPu

  • 11. Data: 2003-09-06 14:18:54
    Temat: Re: Nie mam NIPu
    Od: scream <s...@...pl>

    Użytkownik mithos napisał:
    > A wlasnie ze nie. Trzeba pracowac aby miec NIP. Co prawda gdy raz
    > wystepujesz o nadanie NIP mozna pobrac druk o nadanie NIP z Urzedu
    > Skarbowego ,ale na tym druku przyszly pracodawca musi przystawic firmowa
    > pieczatke.
    > Ewentualnie mozna sie udac do US po NIP majac ze soba umowe o prace, a
    > pracodawcy doniesc NIP gdy tylko zostanie nadany. (czyli do miesiaca od
    > zlozenia dokumentow)

    chyba jednak sie mylisz
    nie mam 18 lat i nigdy nie pracowalem na etacie, na umowe o prace, a
    mimo to wyrobilem sobie nip bez problemow

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 12. Data: 2003-09-06 14:55:19
    Od: "mithos" <mithos@op[NoSPAM].pl>

    > chyba jednak sie mylisz
    > nie mam 18 lat i nigdy nie pracowalem na etacie, na umowe o prace, a
    > mimo to wyrobilem sobie nip bez problemow

    W takim wypadku na jakiej podstawie zostal wydany ten NIP ?

    pozdrawiam
    --
    mithos@op[NOSPAM].pl
    GG : 3442873

  • 13. Data: 2003-09-06 14:57:24
    Od: "mithos" <mithos@op[NoSPAM].pl>

    > A co ma NIP wspólnego z pracą? Żeby płacić podatki nie trzeba koniecznie
    > pracować.
    > Od kiedy niby to trzeba pracować żeby dostać NIP?

    Polecam sie przejsc do urzedu skarbowego i zapytac.

    pozdrawiam
    --
    mithos@op[NOSPAM].pl
    GG : 3442873

  • 14. Data: 2003-09-06 15:02:46
    Od: scream <s...@...pl>

    Użytkownik mithos napisał:
    > W takim wypadku na jakiej podstawie zostal wydany ten NIP ?

    na takiej podstawie, że złożyłem odpowiedni wniosek o przydzielenie NIPu
    NIP - czyli Numer Identyfikacji Podatnika - to unikalny numer
    przyznawany "raz na zawsze" po to aby mogli mnie zidentyfikować w US
    kiedy będe składać corocznego PITa. A żeby składać PIT i płacić podatki
    wcale nie trzeba mieć stałej pracy, a można np raz na rok wykonać sobie
    coś na umowe o dzieło.

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 15. Data: 2003-09-06 15:15:56
    Od: scream <s...@...pl>

    Użytkownik mithos napisał:
    > Polecam sie przejsc do urzedu skarbowego i zapytac.

    przeczytaj "Ustawę z dnia 13 października 1995 r. o zasadach ewidencji i
    identyfikacji podatników i płatników" a potem przestań gadac bzdury

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 16. Data: 2003-09-06 16:26:53
    Od: Doktor Burski <e...@i...pl>

    06 wrzesień 2003 10:48:43 - "Puszka" na "pl.praca.dyskusje" po
    długich namowach zdecydował się podzielić swoimi przemyśleniami:

    > Pozatym mam pytanie czy pracodawcy musze przedstawic jakis
    > dokument do jakiego funduszu emerytalnego naleze??

    Nie. Pracodawca wysyła składki emerytalne do ZUSu, a dopiero
    stamtąd wysyłane są do Funduszu Emerytalnego.

    --
    Pozdrawiam.

    Doktor Burski.

  • 17. Data: 2003-09-06 16:36:10
    Od: "::wizz" <w...@t...com.pl>

    Użytkownik "mithos" <mithos@op[NoSPAM].pl> napisał w wiadomości

    > Polecam sie przejsc do urzedu skarbowego i zapytac.
    ---
    Witam.
    Ja, jakies 3 lata temu wybralem sie do mojego US (Warszawa Praga),
    wypelnilem
    formularz NIP-x (nie pamietam teraz ktory) i po 2 tyg. dostalem NIP poczta.
    Nie bylem wtedy
    nigdzie zatrudniony, ani tez nie pracowalem wczesniej. Nikt mnie o zadna
    prace
    nie pytal, ani nie chcial pieczatek. Byc moze wszystko zalezy jaki typ
    formularza sie wypelnia.

    Pozdrawiam,
    ::wizz

  • 18. Data: 2003-09-06 19:45:28
    Od: "Aseem" <a...@i...pl>

    > A wlasnie ze nie. Trzeba pracowac aby miec NIP.

    to ciekawe skad ja mam NIP... bo jakos nie pracowalam, a wyrobilam NIP bez
    problemu
    Aga

  • 19. Data: 2003-09-06 21:54:40
    Temat: NIE trzeba pracowac
    Od: "Kamil" <b...@g...pl>

    Po NIP trzeba wystapic do skarbowego samodzielnie. pracodawca moze dac
    druczek, ale jest to jego dobra wlola. Mozna go tez pewnie sciagnac ze
    stron US lub MF.

    Po NIP mozna wystapic w dowolnym momencie (raz) - nietrzeba czkac do momentu
    dostania pracy.

    Pracodawca nie moze ci wyplacic pensji poki nie masz NIPu

  • 20. Data: 2003-09-07 21:51:34
    Temat: Re: NIE trzeba pracowac
    Od: "Łukasz" <l...@g...pl>

    Ja sładałem o NIP miesiąc temu ! Nim podjąłem pracę !! Potrzebna jest
    pieczatka pracodawcy - fakt. Lecz można przejść się do Urzędu Pracy i
    poprosić o przybicie takiej pięczątki. Wtedy można uniknąć nie potrzebnego
    proszenia sie pracodawcy !

    Użytkownik "tala" <t...@p...pless.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    kiedy.

    > Teraz jednak - jak wytlumaczyla mi kobieta w US - trzeba byc podatnikiem
    > zeby taki numer dostac - czyli trzeba byc po pierwszej wyplacie (wiem
    troche
    > glupie, ale tak jest). Jesli skladasz wniosek o NIP wczesniej, to
    oczywiscie
    > mozesz go dostac, o ile nikt nie sprawdzi, ze "jeszcze nie jestes
    > platnikiem" - czyli, ze nie dostales jescze pierwszej wyplaty. Jesli
    jednak
    > to sprawdza, to wstrzymuja ci do czasu twojej pierwszej wyplaty wydanie
    NIP