PracaGrupypl.praca.dyskusjeNie mam NIPu › Re: NIE trzeba pracowac
    From: "tala" <t...@p...pless.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: NIE trzeba pracowac
    Date: Thu, 4 Sep 2003 23:45:37 +0200

    Użytkownik "Kamil" <b...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:bjdl4l$mmo$1@inews.gazeta.pl...
    > Po NIP trzeba wystapic do skarbowego samodzielnie. pracodawca moze dac
    > druczek, ale jest to jego dobra wlola. Mozna go tez pewnie sciagnac ze
    > stron US lub MF.
    >
    > Po NIP mozna wystapic w dowolnym momencie (raz) - nietrzeba czkac do
    momentu
    > dostania pracy.
    >
    > Pracodawca nie moze ci wyplacic pensji poki nie masz NIPu

    Ja skladalam podanie o NIP w tamtym miesiacu, wiec mam dosc swieze info...
    Kiedys rzeczywiscie bylo tak, ze mozna bylo zlozyc wniosek o NIP byle kiedy.

    Teraz jednak - jak wytlumaczyla mi kobieta w US - trzeba byc podatnikiem
    zeby taki numer dostac - czyli trzeba byc po pierwszej wyplacie (wiem troche
    glupie, ale tak jest). Jesli skladasz wniosek o NIP wczesniej, to oczywiscie
    mozesz go dostac, o ile nikt nie sprawdzi, ze "jeszcze nie jestes
    platnikiem" - czyli, ze nie dostales jescze pierwszej wyplaty. Jesli jednak
    to sprawdza, to wstrzymuja ci do czasu twojej pierwszej wyplaty wydanie NIP
    i tyle. Choc to ostatnie jest malo prawdopodobne, boraczej nie sprawdza.

    Do wydania NIP potrzebna jest pieczenc lub nazwa zakladu pracy.

    Na NIP czeka sie 30 dni, przychodzi poczta.

    Pozdrawiam,
    tala