PracaGrupypl.praca.dyskusje › Nie mam NIPu

  • 21. Data: 2003-09-07 22:14:14
    Temat: Re: NIE trzeba pracowac
    Od: "krzysztofsf" <k...@p...gazeta.pl>

    Użytkownik "Łukasz" <l...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:bjg96d$8u7$1@nemesis.news.tpi.pl...
    > Ja sładałem o NIP miesiąc temu ! Nim podjąłem pracę !! Potrzebna jest
    > pieczatka pracodawcy - fakt. Lecz można przejść się do Urzędu Pracy i
    > poprosić o przybicie takiej pięczątki. Wtedy można uniknąć nie potrzebnego
    > proszenia sie pracodawcy !

    http://www.pit.pl/deklaracje/nip/nip3v2.pdf
    http://isip.sejm.gov.pl/PRAWO.nsf/4326b1a242fc14fd41
    2563d20069fee3/71fef80100a70b4ac125667200295cbc/$FIL
    E/D19950702Lj.pdf

    artykul 8 ustep 2. Widocznie rozne us roznie go interpretuja.

    --
    pzdr. Krzysztof

    ## Szczecin - popracowalbym juz sobie gdzies:##
    ##CV## http://kch.spec.pl ##
    $$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$

  • 22. Data: 2003-09-09 07:47:38
    Temat: Re: Nie mam NIPu
    Od: "SławekM" <m...@p...onet.pl>

    > to znam dwie osoby , które też tak oszukano - żenada.

    Niestety, taka jest smutna urzędnicza rzeczywistość. Biurwy w US (i nie
    tylko tam) często nie mają bladozielonego pojęcia o swojej pracy, zakresie
    obowiązków i kompetencjach.

    pzdr.
    SławekM

  • 23. Data: 2003-09-09 07:49:24
    Od: "SławekM" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik "mithos" <mithos@op[NoSPAM].pl> napisał w wiadomości

    > W takim wypadku na jakiej podstawie zostal wydany ten NIP ?

    To może ja zapytam: na jakiej podstawie mieliby mu nie wydać?
    Zazwyczaj wniosek o NIP składa się wraz z pierwszą deklaracją podatkową, ale
    to nie jest obligatoryjne. Wniosek o nadanie NIP-u możesz sobie złożyć kiedy
    chcesz.

    pzdr.
    SławekM

  • 24. Data: 2003-09-09 07:53:55
    Od: "SławekM" <m...@p...onet.pl>

    > Polecam sie przejsc do urzedu skarbowego i zapytac.

    Nie wierz w bajki, które opowiadają w Urzędzie Skarbowym. Sprawdź w
    przepisach. Niejednokrotnie zdarzyło mi się usłyszeć diametralnie różne i
    sprzeczne ze sobą opinie w dwóch różnych okienkach tego samego Urzędu
    Skarbowego.

    pzdr.
    SławekM

  • 25. Data: 2003-09-09 11:01:37
    Od: m...@p...pl (McMac)

    >Jezeli ktos nie pracuje nie moze mu zostac nadany NIP !!

    To ciekawe w takim razie, w jaki sposob ma zaplacic podatek jesli np. wynajmuje
    komus mieszkanie???

    --
    - Maciej Kulawik ----------------
    - m...@p...pl --------------

  • 26. Data: 2003-09-10 17:32:49
    Od: Zbyszek Tuźnik <z...@b...pl>

    Użytkownik SławekM napisał, Dnia 03-09-09 09:49:

    > Zazwyczaj wniosek o NIP składa się wraz z pierwszą deklaracją podatkową, ale
    > to nie jest obligatoryjne. Wniosek o nadanie NIP-u możesz sobie złożyć kiedy
    > chcesz.

    khem, khem, "kiedy chcesz" w tym przypadku znaczy nie później niż z
    pierwszą deklaracją podatkową.
    To tylko tak gwoli uściślenia. ;-)

    pozdrawiam

    --