PracaGrupypl.praca.dyskusje › Nadgodziny - jak wyliczyc ?

  • 1. Data: 2003-07-14 09:04:32
    Temat: Nadgodziny - jak wyliczyc ?
    Od: "George" <s...@g...pl>

    Witam

    Pracuje na pol etatu. Mam 3 miesieczy okres rozliczeniowy.
    Co tydzien mam ustalany grafik tygodniowy. Pracuje rowniez w weekendy - ale
    wowczas mam wolne w tygodniu. Czesto zdarza sie ze pracuje powyzej 20 godzin
    tygodniowo - ale nie wiem czy to ma jakies znaczenie dla nadgodzin - jesli
    okres rozliczeniowy jest 3 miesieczny ?

    W biezacym okresie rozliczeniowym - do konca sierpnia - szykuje mi sie sporo
    nadgodzin - jednak nie jestem pewien jak to dokladnie policzyc.
    Szacuje, ze na koniec sierpnia wyjdzie mi okolo 50 godzin nadgodzin. Czy mam
    prawo do dodatkowego (50%) wynagrodzenia za te godziny jesli pracuje na pol
    etatu ?. Czy prawda jest, ze dodatkowe wynagrodzenie przysluguje dopiero od
    powstalych nadgodzin, ale liczonych dla calego wymiaru pracy ?

    prosze o wskazowki ?

    pozdrawiam
    Marcin

  • 2. Data: 2003-07-14 09:53:40
    Temat: Re: Nadgodziny - jak wyliczyc ?
    Od: s...@p...onet.pl

> [...]
    > etatu ?. Czy prawda jest, ze dodatkowe wynagrodzenie przysluguje dopiero od
    > powstalych nadgodzin, ale liczonych dla calego wymiaru pracy ?

    Najpierw trzeba ustalić czy Ty pracujesz poza normalnymi godz. pracy.Jeżeli
    zakład pracuje od 8.00 do 16.00 a Ty na 1/2 etatu np. przez 5 dni w tyg. od
    godz. 8.00 do 12.00, to pracując pomiędzy godz. 12.00 a 16.00 ten czs pracy nie
    zalicza się do nadgodzin jest to tzw. przekroczenie umownego ( Twojego ) czasu
    pracy. Jeżeli pracujesz po godz. 16.00 to ten czas pracy zalicza się do
    nadgodzin. Pozdrawiam.

  • 3. Data: 2003-07-14 10:26:28
    Od: "George" <s...@g...pl>

> [...]
    czasu
    > pracy. Jeżeli pracujesz po godz. 16.00 to ten czas pracy zalicza się do

    Zaklad pracuje od 10 do 22. Ja pracuje roznie - czasami od 10 do 14 ale
    czesto rowniez od 10 do 20 lub od 14 do 22.

    W takim razie mala symulacja:

    Jako zatrudniony na pol etatu - przez 3 miesiace powinienem przepracowac
    okolo 260 godzin.
    Zakladam ze przepracuje np 300 godzin - co daje mi na koniec okresu
    rozliczeniowego 40 godzin nadgodzin.
    To ze firma zaplaci mi za te dodatkowe 40 godzin - normalna stawke - nie
    ulega watpliwosci - ale ktore (lub ile) z tych 40 godzin powinny byc
    dodatkowo platne (50%) ?. Wsrod 260 godzin pracy - spokojnie znajde ok 50, w
    ktorych pracowalem po 16:00.

    dzieki za info

    Marcin

  • 4. Data: 2003-07-14 13:31:40
    Od: "J.R." <jromanowska[usun]@schr.gov.pl>

    Użytkownik "George" <s...@g...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > ulega watpliwosci - ale ktore (lub ile) z tych 40 godzin powinny byc
    > dodatkowo platne (50%) ?. Wsrod 260 godzin pracy - spokojnie znajde ok 50,

    Wszystkie godziny nadliczbowe w dni powszednie sa teraz objęte stawką 50%.
    Sobota choć jest dniem wolnym jest dniem powszednim. 50% otrzymasz też wtedy
    gdy pracujesz w niedzielę lub święto i ten dzień jest dla Ciebie dniem pracy
    zgodnie z przyjętym obowiązującym rozkładem pracy. Wtej sytuacji w okresie
    rozliczeniowym o ile nie pracowałeś w święto i niedzielę, która miała być
    dla ciebie wolna dostaniesz 50% art 143 kodeksu pracy

    pozdrawiam JO

  • 5. Data: 2003-07-14 17:41:24
    Od: "TMK" <t...@p...onet.pl>

> [...]
    od
    > powstalych nadgodzin, ale liczonych dla calego wymiaru pracy ?

    A gdzie pracujesz?

    Jesli w hipermarkecie to zwykle te godziny ktore sa jakby do calego etatu
    platne sa normalnie.Apoza etat nie placa nadgodzin tylko maszje do odbioru w
    nastepnym okresie -nieoficjalnie.
    TMK