PracaGrupypl.praca.dyskusje › wynagrodzenie dla handlowca - pytanko

  • 1. Data: 2003-07-14 08:27:59
    Temat: wynagrodzenie dla handlowca - pytanko
    Od: "Zhan" <z...@o...pl>

    Witam,

    Prosze o informacje na temat zasad wynagradzania handlowcow w Waszych
    firmach. Nie interesuja mnie wysokosci zarobkow tylko metody wynagradzania.
    Wymyslilem sobie taki schemat:
    - stala pensja podstawowa,
    - premia w stalej wyskosci przyznawana po spelnieniu pewnych warunkow (na
    przyklad wyrobieniu pewnego ustalonego obrotu, lub zysku miesiecznego)
    - procentowa prowizja od sprzedazy
    I tu chcialbym prosic o wskazowki. Czy premia powinna zalezec od zrobionego
    obrotu (nie zawsze oznacza to zysk) czy wlasnie raczej od czystego zysku.
    Jak byloby lepiej z punktu widzenia handlowca a jak z punktu jego
    pracodawcy.
    Podobne pytanie dotyczy prowizji od sprzedazy. Czy lepiej ustalic procent od
    obrotu (powiedzmy 2 - 3%) czy raczej od zysku (okolo 10% zysku). Wiem, ze
    pewnie jest bardzo roznie ale moze sa jakies zasady, ktore na przyklad
    mowia, ze premia powinna wynosic tyle i tyle procent pensji zasadniczej a
    prowizja tyle i tyle procent od sprzedazy.
    Jesli to cos pomoze to chodzi o branze poligraficzna a konkretnie o sprzedaz
    uslug poligraficznych.

    Diekuje i pozdrawiam
    Artur

  • 2. Data: 2003-07-15 08:52:04
    Temat: Re: wynagrodzenie dla handlowca - pytanko
    Od: "krzysztofsf" <k...@p...gazeta.pl>

    Użytkownik "Zhan" <z...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Witam,
    >
    > Prosze o informacje na temat zasad wynagradzania handlowcow w Waszych
    > firmach. Nie interesuja mnie wysokosci zarobkow tylko metody
    wynagradzania.

    O jednym nie zapominaj. wszelkie prowizje naliczaj od transakcji juz
    zaplaconych przez klienta. (znam firme, ktora dlugie lata nagradzala OBROT i
    dziwila sie skad tak duzo platnosci przeterminowanych i niesciagalnych ).

    Jesli masz paru handlowcow, dobrze jest dodac jakis z gory znany bonus
    roczny dla najlepszego ( wykupienie wczasow czy na co stac firme).lub jakies
    inne formy premii dodatkowej, jesli ktos spelni jakies tam kryteria.

    pzdr
    Krzysztof

    > Diekuje i pozdrawiam
    > Artur