PracaGrupypl.praca.dyskusje › MPiPS: W Polsce nie braknie lekarzy i informatyków

  • 31. Data: 2006-07-26 18:21:25
    Temat: Re: MPiPS: W Polsce nie braknie lekarzy i informatyków
    Od: "the_foe" <t...@W...pl>

    Użytkownik "tomek" <t...@i...pl> napisał w wiadomości
    news:ea8a7j$1ni$1@news.interia.pl...

    > Jako humanista i jak sam przyznajesz

    nie jestem humanista. Nauki spoleczne to inna bajka. W ekonometrii jest wiecej
    matematyki niz w informatyce. Jednakze to wciaz sa nauki spoleczne.

    > bez związków z informatyką trudno Ci będzie zrozumieć specyfikę różnych gałęzi
    > IT. Masz totalnie wypaczone poglądy na ten temat, w dodatku patrzysz na
    > zagadnienie jednostronnie. Dla Ciebie WebDeveloper to ktoś, kto napisał Ci
    > sklep i jako tako działa, a wcale ten ktoś nie skończył studiów.
    > Do tych zadań rzeczywiście studia 5-letnie nie są nikomu potrzebne ale też
    > wierz mi - niewielu po 5 letnich studiach informatycznych klepie etatowo
    > sklepy internetowe, to raz.

    php na zadowalajacym poziomie nauczylem sie w pol roku, delphi - jakies 2
    tygodnie, VB miesiac (ale wtedy nie mialem dostepu do netu i literarury). Jestem
    Ci sie w stanie nauczyc czego chcesz dosc szybko. Czy jest to mozliwe zebym w
    pol roku nauczyl sie wycinac wyrostek?

> [...]
    > Zapewniam Cię, że odsetek "specjalistów" bez papieru M.D. jest proporcjonalny
    > do liczby "informatyków" bez dyplomu w Polsce. Istotną rolę za to stanowi
    > program nauczania.
    >
    > Kończąc tę i to za długą wypowiedź - podsumuję, że wszelkie tego typu dyskusje
    > nie mają sensu z prostego powodu: studia informatyczne stanowią najlepszą
    > drogę do pozyskania wiedzy potrzebnej do wykonywania tego zawodu. Nie stanowią
    > jednak gwarancji, że człowiek który je ukończył zostanie specjalistą w swoim
    > fachu. Prawdopodobieństwo, że stanie się specjalistą pomijając studia wyższe

    chlopie, opowiadamy bajki o ksieciach co wyciagaja 30 patyli na miesiac czy o
    tych co chca tylko godnie zyc powiedzmy za 2-5?
    Po co gosciu sie poci 5 lat zeby byc adminstratorem osiedlowki, do czego wiedza
    zamyka sie w 10 kartkach maszynopisu? A wielu tak konczy.

  • 32. Data: 2006-07-26 18:21:46
    Od: Hikikomori San <h...@g...pl>

    the_foe wrote:

    > kolezanka mojej dziewczyny skonczyla technike grzewcza na polibudzie
    > wroclawiskiej. Nic o tym nie wie.

    Wspolczuje.

    --
    Kami-no kodomotachi-wa mina odoru i inne ksiazki http://tiny.pl/gn6m
    ________________

  • 33. Data: 2006-07-26 18:23:03
    Od: "the_foe" <t...@W...pl>

    Użytkownik "Hikikomori San" <h...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Ze tak sie zapytam, bo laik jestem, to nie uzywa sie zadnych
    > instrumentow matematycznych? To jak sie porownuje i prognozuje chocby?

    a kto ci nagadal glupot ze nauki spoleczne nie stosuja matematyki?

  • 34. Data: 2006-07-26 18:25:15
    Od: "the_foe" <t...@W...pl>

    > Wspolczuje.

    ma kasy jak lodu, nie musi pracowac wiec jej nie wspolczuj.

  • 35. Data: 2006-07-26 18:40:34
    Od: Hikikomori San <h...@g...pl>

    the_foe wrote:

    > ma kasy jak lodu, nie musi pracowac wiec jej nie wspolczuj.

    Wspolczuje braku mózgu. Tego nie da sie kupic.

  • 36. Data: 2006-07-26 18:40:48
    Od: "the_foe" <t...@W...pl>

    > Wspolczuje braku mózgu. Tego nie da sie kupic.

    jest wyjatkowo inteligentna. Po prostu sie nie uczyla. Oczywiscie ytaki drobiazg
    nie przeszkadza co madrzejszym konczyc uczelnie. Sam zreszta zdawalem wiele
    egzaminow czytajac (nie swoje) notatki z wykladow godzine przed egzaminem.

  • 37. Data: 2006-07-26 18:43:36
    Od: Hikikomori San <h...@g...pl>

    the_foe wrote:

    > php na zadowalajacym poziomie nauczylem sie w pol roku, delphi - jakies 2
    > tygodnie, VB miesiac (ale wtedy nie mialem dostepu do netu i literarury). Jestem
    > Ci sie w stanie nauczyc czego chcesz dosc szybko.

    A jak szybko mozesz si enauczyc zarzadzania projektem stworzenia
    aplikacji webowej, przy którym pracują 2 programiści, jeden webmaster,
    jedne analityk/projektant, grafik i czlowiek od marketingu
    internetowego. Aha, i sklep ma odniesc sukces komercyjny ;) Ot taka
    prościzna na początek...

    > Czy jest to mozliwe zebym w
    > pol roku nauczyl sie wycinac wyrostek?

    Sam wyrostek i tylko wyrostek - bardzo prwdopodobne, ze tak. Ale lekarza
    to z Ciebie nie zrobi.

    ;)

  • 38. Data: 2006-07-26 18:54:00
    Od: "the_foe" <t...@W...pl>

> [...]
    > jedne analityk/projektant, grafik i czlowiek od marketingu
    > internetowego. Aha, i sklep ma odniesc sukces komercyjny ;) Ot taka

    to jest dosc abstrakcyjne zadanie, bo o ile zostanie "klepaczem kodu" to tylko
    kwestia oswojenia sie z nowym jezykiem (programuje od ok. 18 lat, zaczynajac od
    Amiga Basic i AMOSa), o tyle predyspozycje do czegos takiego wychodza w praniu.
    Tylko nei wiem jak to ma udowadniac twoja teze? Czy informatyk z dyplomem bez
    doswiadczenia dostanie od razu prace tego typu? nie sadze
    Za dwoch programistow, webmastera i projektanta to sam moge robic, zreszta od
    pol roku pracuje nad swoim prjektem sklepu, z zalozenia o strukturze
    dynamiczno-abstrakcyjnej. Tyle ze traktuje to jako hobby i brakuje mi czasu by
    to rozwijac.

    > Sam wyrostek i tylko wyrostek - bardzo prwdopodobne, ze tak. Ale lekarza
    > to z Ciebie nie zrobi.

    nie sadze, jeszcze sto lat temu wiekszosc pacjentow tej operacji nie przezywala.
    Kwestia otzrewnej.

  • 39. Data: 2006-07-26 18:54:33
    Od: tomek <t...@i...pl>

    > php na zadowalajacym poziomie nauczylem sie w pol roku,

    tylko, że w php nie tylko klepie się panele administracyjne dla sklepów...
    To co dla Ciebie jest poziomem "zadowalającym", dla programisty nie jest
    nawet podstawą.

    > delphi - jakies 2 tygodnie,

    teraz, to nawet nie wiem co Ci odpowiedzieć. Poprostu pokazujesz swoją
    ignorancję w temacie.

    > Jestem Ci sie w stanie nauczyc czego chcesz dosc szybko.

    Pozwolisz, że nie podejmę rękawicy. Rezultat jest z góry przesądzony, a
    czas jest cenny - zapewne dla nas obu.

    > Czy jest to mozliwe zebym w pol roku nauczyl sie wycinac wyrostek?

    oczywiście - zabieg ten będzie jednak tyle warty co Twój kod.

    > chlopie, opowiadamy bajki o ksieciach co wyciagaja 30 patyli na miesiac
    > czy o tych co chca tylko godnie zyc powiedzmy za 2-5?

    O tych co chcą godnie zacząć za 2, 3 czasem 4 kpln. Ale też nie chcą na
    tym skończyć.

    > Po co gosciu sie poci 5 lat zeby byc adminstratorem osiedlowki,
    > A wielu tak konczy.

    Tym widocznie wystarczy 2, 3 kpln. Nie mają ambicji czy szansy szkolić
    się dalej. Zmarnowali 5 lat. Ich sprawa.

    Pozdrawiam,

  • 40. Data: 2006-07-26 19:04:06
    Od: "the_foe" <t...@W...pl>

    > tylko, że w php nie tylko klepie się panele administracyjne dla sklepów...
    > To co dla Ciebie jest poziomem "zadowalającym", dla programisty nie jest nawet
    > podstawą.

    a co mam pisac? aplikacje w binderze? tez sie pisalo, ale to slepy zaułek.
    Napisalem wiele projektow i nie przezywalem zadnych trudnosci.

    > teraz, to nawet nie wiem co Ci odpowiedzieć. Poprostu pokazujesz swoją
    > ignorancję w temacie.

    jaka ignorancje? Musialem napisac pewna stacjonarna aplikacje, czasu malo,
    wybralem delphi, bo borland ma zawsze dobre kompilatory, a do C mama jaks
    mlodziencza alergie ;) Napisalem ja i dziala. Nie ucze sie czegos co mi nie jest
    potrzebne. Nie wiem wielu rzeczy jak zrobic w Delphi, ale to tylko wynik ze nie
    bylo to jeszcze mi potrzebne.

    > Pozwolisz, że nie podejmę rękawicy. Rezultat jest z góry przesądzony, a czas
    > jest cenny - zapewne dla nas obu.

    oczywiscie ze przesadzony, jestem bardzo zdolny.