PracaGrupypl.praca.dyskusje › student, uczen a zusy

  • 1. Data: 2006-07-25 19:34:20
    Temat: student, uczen a zusy
    Od: "Bolec" <b...@b...ec>

    Jak to jest dokładnie, że pracodawcy chcą najchętniej studentów i
    uczniów? Kto płaci wtedy składki, szkoła, czy może jest się zwolnionym
    ze składek? W zeszłym roku skończyłem się uczyć, a pracodawcy
    powiedziałem, że dalej jestem studentem i co, jestem na umowie zleceniu,
    bo tak bym nie miał w ogóle roboty. Czy to się wyda, że nie płaci na
    mnie zusu? o co w tym właściwie chodzi??

  • 2. Data: 2006-07-25 20:01:26
    Temat: Re: student, uczen a zusy
    Od: "lula" <l...@W...gazeta.pl>

    Bolec <b...@b...ec> napisał(a):

> [...]
    > bo tak bym nie miał w ogóle roboty. Czy to się wyda, że nie płaci na
    > mnie zusu? o co w tym właściwie chodzi??

    Jeżeli jesteś studentem, to pracodawca nie ma obowiązku pobierania zusu od
    Twojej umowy zlecenia, tylko i wyłącznie pobierana jest zaliczka na PDOF.
    Dziwię się jednak, że nie kazał Ci przedstawić aktualnie podbitej legitymacji
    studenckiej. Może w którymś momencie Cię o to poprosi. Co wtedy zrobisz?

    --
    http://www.poradopedia.pl/ - porady na każdy temat

  • 3. Data: 2006-07-25 21:09:35
    Od: "Bolec" <b...@b...ec>

    Użytkownik "lula" <l...@W...gazeta.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > legitymacji
    > studenckiej. Może w którymś momencie Cię o to poprosi. Co wtedy

    A co on zrobi? bo to chyba on ma obowiązek płacić składki, ten system
    jest jakiś dziurawy i do bani

  • 4. Data: 2006-07-26 11:05:31
    Od: BadBB <b...@v...pl>

    Bolec napisał(a):

    > Użytkownik "lula" <l...@W...gazeta.pl> napisał w wiadomości

    > A co on zrobi? bo to chyba on ma obowiązek płacić składki, ten system
    > jest jakiś dziurawy i do bani

    Ale Ty powinienes wraz z umowa zlecenia zlozyc oswiadczenie ze jestes
    studenentem (na pismie). Jesli nie jestes, to skladasz falszywe
    oswiadczenia i wina bedzie po Twojej stronie.