PracaGrupypl.praca.dyskusjeMPiPS: W Polsce nie braknie lekarzy i informatyków › Re: MPiPS: W Polsce nie braknie lekarzy i informatyków
    From: "the_foe" <t...@W...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: MPiPS: W Polsce nie braknie lekarzy i informatyków
    Date: Wed, 26 Jul 2006 20:21:25 +0200

    Użytkownik "tomek" <t...@i...pl> napisał w wiadomości
    news:ea8a7j$1ni$1@news.interia.pl...

    > Jako humanista i jak sam przyznajesz

    nie jestem humanista. Nauki spoleczne to inna bajka. W ekonometrii jest wiecej
    matematyki niz w informatyce. Jednakze to wciaz sa nauki spoleczne.

    > bez związków z informatyką trudno Ci będzie zrozumieć specyfikę różnych gałęzi
    > IT. Masz totalnie wypaczone poglądy na ten temat, w dodatku patrzysz na
    > zagadnienie jednostronnie. Dla Ciebie WebDeveloper to ktoś, kto napisał Ci
    > sklep i jako tako działa, a wcale ten ktoś nie skończył studiów.
    > Do tych zadań rzeczywiście studia 5-letnie nie są nikomu potrzebne ale też
    > wierz mi - niewielu po 5 letnich studiach informatycznych klepie etatowo
    > sklepy internetowe, to raz.

    php na zadowalajacym poziomie nauczylem sie w pol roku, delphi - jakies 2
    tygodnie, VB miesiac (ale wtedy nie mialem dostepu do netu i literarury). Jestem
    Ci sie w stanie nauczyc czego chcesz dosc szybko. Czy jest to mozliwe zebym w
    pol roku nauczyl sie wycinac wyrostek?

> [...]
    > Zapewniam Cię, że odsetek "specjalistów" bez papieru M.D. jest proporcjonalny
    > do liczby "informatyków" bez dyplomu w Polsce. Istotną rolę za to stanowi
    > program nauczania.
    >
    > Kończąc tę i to za długą wypowiedź - podsumuję, że wszelkie tego typu dyskusje
    > nie mają sensu z prostego powodu: studia informatyczne stanowią najlepszą
    > drogę do pozyskania wiedzy potrzebnej do wykonywania tego zawodu. Nie stanowią
    > jednak gwarancji, że człowiek który je ukończył zostanie specjalistą w swoim
    > fachu. Prawdopodobieństwo, że stanie się specjalistą pomijając studia wyższe

    chlopie, opowiadamy bajki o ksieciach co wyciagaja 30 patyli na miesiac czy o
    tych co chca tylko godnie zyc powiedzmy za 2-5?
    Po co gosciu sie poci 5 lat zeby byc adminstratorem osiedlowki, do czego wiedza
    zamyka sie w 10 kartkach maszynopisu? A wielu tak konczy.