PracaGrupypl.praca.dyskusje › Lojalki - trzeba podpisać?

  • 21. Data: 2006-12-10 00:12:38
    Temat: Re: Lojalki - trzeba podpisać?
    Od: "Jaropełka" <r...@p...onet.pl>

    > Wg mnie pracodawca może dochodzić tylko do wysokości 3 krotności pensji:
    > art. 119 KP. Przepisy o zakazie konkurencji przywołują ten artykuł.

    bardzo dziękuję za informację.
    oprócz kary umownej w postaci 12-krotności średniej pensji, pracodawca może
    ubiegać się ode mnie odszkodowania z tytułu poniesionych strat, w momencie gdy
    podejmę pracę w konkurencyjnej firmie (konkurencyjnej w myśl umowy, którą mam
    podpisać).

    J.

  • 22. Data: 2006-12-10 00:15:01
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:572e.000001da.457b4f6c@newsgate.onet.pl
    r...@p...onet.pl <r...@p...onet.pl> pisze:

    > co ze mną będzie...
    > pewnie, że zapytałam. w takiej sytuacji, gdy odmawiam podpisania umowy w
    > takie formie - brak mozliwości megocjowania jej warunków - pracodawca
    > traci do mnie zaufanie, a tym samym ma podstawę do zwolnienia mnie.
    A ty masz podstawę do pozwania gnoja do sądu. Twoja sprawa co zrobisz.

    Jotte

  • 23. Data: 2006-12-10 00:19:17
    Od: "Jaropełka" <r...@p...onet.pl>

    > Ale chyba co miesiąc: Art.101 par.2 KP

    tak, co miesiąc. ale pod warunkiem, że co miesiąc będę składała pisemne
    oświadczenie, że nie złamałam warunków owej umowy (o czym nie ma zapisu w
    umowie - dowiedzieliśmy sie od "życzliwego")

    > Wg mnie pracodowca może dochodzić kasy tylko do wysokości ew. szkody.

    w umowie jest zapis, że płacę 12-krotność średniej miesięcznej pencji.
    dodatkowo pracodawca moze dochodzić odszkodowania z poniesoinych strat z tytułu
    podjecia przeze mnie pracy w firmie konkurencyjnej - konkurencyjnej w muśl owej
    umowy.

    J.

  • 24. Data: 2006-12-10 00:22:36
    Temat: Bardzo dziękuję Re: Lojalki - trzeba podpisać?
    Od: "Jaropełka" <r...@p...onet.pl>

    bardzo wszystkim dziękuję za szybką reakcje, za wszystkie podpowiedzi, sugestie
    i komentarze.
    jeśli przyjdzie Wam coś jeszcze do głowy, będę wdzieczna za kolejne podpowiedzi.

    pozdrawiam

    J.

  • 25. Data: 2006-12-10 09:42:35
    Od: Jakub Lisowski <j...@S...kofeina.net>

    Dnia 10 Dec 2006 00:58:44 +0100, Jaropełka <r...@p...onet.pl>
    w <5...@n...onet.pl> napisał:

    [ ... ]
    > zaproponowaliśmy równowartościowe umy odszkodoawń. w odpowiedzi usłyszelismy,
    > że umowa jest standardowa, ustawiona przez Zarząd Spółki i te zapisy są nie do
    > negocjowania.
    > moje stanowisko jest mniej więcej na 5 zaszeregowaniu - jestem doradcą.

    Wiesz, też miałem sytuację, kiedy mój przypadek nie był standardowy.
    Z powodów różnych umowa kończyła mi się 7 grudnia, do innej firmy miałem
    przejść 1 stycznia. Wszystkim zależało, żebym od 8 do 31 grudnia
    pracował normalnie.
    Przyszła pani, przyniosła mi umowę na 5 lat bez okresu wypowiedzenia.
    Powiedziałem, że nie podpiszę.
    Ona mi na to, że to jest standardowa procedura.
    Ja jej na to, że standardową procedurę się zmieni, bo mnie to wali, a
    oni wyjdą na idiotów.
    Następnego dnia była umowa na 23 dni.

    Epilog jest taki, że ta firma srodze potknęła się na tych standardowych
    umowach bez okresu wypowiedzenia.

    W skrócie - wywalenie za utratę zaufania pracodawcy to trudna rzecz dla
    pracodawcy, a jak go pozwiesz, to on będzie musiał udowodnić tę utratę
    zaufania, natomiast ty spokojnie pokażesz umowę o zakazie konkurencji
    którą sobie zatrzymałaś a nie podpisałaś, udowodnienie, że jest skrajnie
    niekorzystna dla pracownika to pryszcz.

    I szukaj innej pracy, najlepiej u konkurencji.

    ja czyli jakub
    Revoke.

  • 26. Data: 2006-12-10 11:47:50
    Od: o`rety <o`rety@pl.pl>

    Użytkownik r...@p...onet.pl napisał:

> [...]
    > formie - brak mozliwości megocjowania jej warunków - pracodawca traci do mnie
    > zaufanie, a tym samym ma podstawę do zwolnienia mnie. różowo...:)

    zenujace to jest...
    co to za firma jesli mozna spytac?

    pozdr

  • 27. Data: 2006-12-11 07:45:51
    Od: Tomasz Kaczanowski <k...@n...poczta.onet.pl>

    Jaropełka napisał(a):

    > taki aneks - dobry żart, nie w tej firmie:) ale dzięki za sugestię:)

    W jednej firmie w ktorej pracowalem tez tak uwazali, dlatego pracuje juz
    gdzie indziej, gdzie taki aneks nie jest zartem.

    --
    Kaczus/Pegasos User
    http://kaczus.republika.pl