PracaGrupypl.praca.dyskusje › "Lojalka"

  • 1. Data: 2002-08-02 08:10:27
    Temat: "Lojalka"
    Od: Wojciech Zimkowski <z...@p...wroc.pl>

    Witam.

    "Poproszono" mnie o podpisanie tzw. "lojalki" na 2 lata, za kurs o
    wartości ok. 40 tys.
    Pytanie. Jak zawrzeć w takiej umowie wzrost zarobków.Jeden czynnik to
    inflacja, ostatnio mała, ale kto wie, więc trzeba się jeszcze jakoś
    zabezpieczyć.

    pozdrawiam

    --
    Wojciech Zimkowski PGP: 0xC7F3CBC2

  • 2. Data: 2002-08-02 11:56:23
    Temat: Re: "Lojalka"
    Od: "Andrzej Furtak" <n...@a...umcs.lublin.pl>

    > "Poproszono" mnie o podpisanie tzw. "lojalki" na 2 lata, za kurs o
    > wartości ok. 40 tys.

    Mozesz ja podpisac ale nie mam mocy prawnej.

  • 3. Data: 2002-08-02 13:03:44
    Od: Wojciech Zimkowski <z...@p...wroc.pl>

    Dnia 02-08-02 13:56, Użytkownik Andrzej Furtak napisał:

    >Mozesz ja podpisac ale nie mam mocy prawnej.

    Co to znaczy że nie ma mocy prawnej.?
    Jeżeli podpisuję, że zwracam koszty, jeżeli rozwiąże umowę o pracę ze
    swojej strony, to dlaczego nie ma mocy prawnej?

    --
    Wojciech Zimkowski PGP: 0xC7F3CBC2

  • 4. Data: 2002-08-02 13:46:39
    Od: No Name <v...@w...pl>

    > Co to znaczy że nie ma mocy prawnej.?
    > Jeżeli podpisuję, że zwracam koszty, jeżeli rozwiąże umowę o pracę ze
    > swojej strony, to dlaczego nie ma mocy prawnej?

    Rozporządzenie z dn. 12 października 1993...:

    Zobowiązanie takie ma moc prawną, a zwrot następuje w całości lub części
    (przepisy szczegółowe). Jest to więc jeden z "droższych" dla pracownika
    paragrafów, bo z tego co pamiętam nie limituje się kwoty od góry.
    Szkolenie za np. $100k - mało przyjemne. Są jednak okoliczności, w
    których można uchylić się od płacenia. Są w w/w rozporządzeniu.

    pzdr: Dogbert

  • 5. Data: 2002-08-02 20:40:19
    Od: "Robal" <a...@w...pl>

    Użytkownik "No Name" <v...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > Szkolenie za np. $100k - mało przyjemne. Są jednak okoliczności, w
    > których można uchylić się od płacenia. Są w w/w rozporządzeniu.

    Tzw. "lojalka" czyli zobowiazanie na pismie pracownika do zwrotu kosztow
    szkolenia na wypadek rozwiazania przez niego umowy o prace jest jak
    najbardziej zgodna z przepisami prawa pracy. Z powolywanego rozporzadzenia
    ministra edukacji narodowej oraz ministra pracy i polityki socjalnej z dnia
    12 pazdziernika 1993 r w sprawie zasad i warunkow podnoszenia kwalifikacji
    zawodowych i wyksztalcenia ogolnego doroslych (Dz. U. nr 103, poz. 472) nie
    wynika nic innego. Wrecz przeciwnie. To wlasnie w jego swietle takie
    zobowiazanie jest dopuszczalne pod warunkiem, ze termin nie jest dluzszy niz
    3 lata (chyba, ze mowimy o innym rozporzadzeniu mojacym przypadkowo ta sama
    date; niestyty jego tresc nie jest mi znana). Pracodawca moze domagac sie
    zwrotu kosztow szkolenia nie tylko w przypadku rozwiazania umowy przez
    pracownika, ale takze wtedy, gdy to on zwalnia pracownika bez wypowiedzenia
    z przyczyn przez pracownika zawinionych. Na koniec sentencja wyroku Sadu
    Najwyzszego (OSNAP 1999/10/338): "Pracownik ma obowiazek zwrocic koszty
    szkolenia, gdy wynika to z uzgodnienia stron stosunku pracy".

    Tak wiec, jezeli zaproponowano lojalke tylko na 2 lata - bierz ja. "Okazja".
    Zawsze mogli zaproponowac na 3. Co do kwestii gwarancji zapewnienia wzrostu
    placy - sorry nic rozsadnego nie przychodzi mi do glowy.

    Pozdrawiam,
    Robal

  • 6. Data: 2002-08-06 09:25:11
    Od: "matad0r" <M...@w...pl>

    Ale z tego co sie orientuje mozna to podpoisac a pozniej sie wy bronic w
    okreslonej sytuacji z placenia.

    Tzn. zdaje sie ze wystarczy wykazac, ze to bylo niezbedne szkolenie do
    wykonywania danej pracy.
    Sprawdze to dokladniej bo taka sytuacja gdzies w moim otoczeniu miala
    miejsce i wiem ze wlasnie tak sie to skonczylo