PracaGrupypl.praca.dyskusje › Kto jest właścicielem certyfikatu?

  • 11. Data: 2006-04-28 08:58:17
    Temat: Re: Kto jest właścicielem certyfikatu?
    Od: "Peyto" <p...@o...pl>

    "JR" <j...@p...gdynia.pl> wrote in message
    news:e2skof$5di$1@nemesis.news.tpi.pl...
    > Jeśli brałeś udział w szkoleniu podnoszącym Twoje kwalifikacje na koszt
    > pracodawcy, to pracodawca ma prawo zachować oryginał certyfikatu a Tobie
    > wręczyć ewentualnie kserokopię. Piszę "ewentualnie" bo wcale nie musi tego
    > robić. Taki zapis znajdziesz zapewne w regulaminie wewnętrznym firmy.

    Otóż chyba nie do końca, bo to nei firma zdobywa certyfikat u umiętności
    tylko pracownik.
    Czy jeżeli tak jak mój kumpel miał studia opłacane przez frijmę to dyplom ze
    studiów też nalezy do firmy ?
    Właścicielem certyfiaktu jest ten kto go zdobył a nei "sponsor".
    Wszak gdy pracownik odchodzi z firmy kompetencje pottwierdzone certyfikatem
    tweż zniakją.

    Wiem bo sam nie mogę odzyskać certyfiaktów z moeje byłęj firmy bo gość
    rozumuje podobnie jak Ty.
    Nawet nie chcial mi dac ich do skserowania w kolorze tylko zrobił mi ksero w
    (sic) w ramce cazarno-białe i potwierdził swoją pieczątką, któa jak sądzę
    nikomu poważnemu niczego nie powie.
    Bardzo małostkowy gostek. Ale z tego co wiem po rozmowach z prawnikami to
    można siesądzić w takiej sprawie cywilnie, ale gośc może skłamać że już ich
    nie ma i po sprawie.

    Pozdrawiam
    peyto

  • 12. Data: 2006-04-28 11:53:06
    Od: misiek <m...@p...onet.pl>

    Peyto wrote:
> [...]
    > można siesądzić w takiej sprawie cywilnie, ale gośc może skłamać że już ich

    A ja mam inne pytanie. Jeśli pracownik zdobywa taki certyfikat i ma
    prawo go potem zatrzymać (po odejściu z pracy) to znaczy , że czerpie
    konkretne korzyści materialne. Jeśli takich certyfikatów po 10tyś zł ma
    kilka to czy musi od tego zapłacić podatek dochodowy (chyba spory ;-) )?

    pozdrawiam
    misiek

  • 13. Data: 2006-04-28 17:13:12
    Od: "Peyto" <p...@o...pl>

    "misiek" <m...@p...onet.pl> wrote in message
> [...]
    > korzyści materialne. Jeśli takich certyfikatów po 10tyś zł ma kilka to czy
    > musi od tego zapłacić podatek dochodowy (chyba spory ;-) )?

    Za pierwszym razem jak zdobywałemcertyfikat, podpisywałem lojalkę na 18
    miesięcy.
    Potem już nie, ale pracowaem w firmie ponad 2 lata po zdobyciu certyfikatów,
    i przez ten czas , dla dobra firmy jednak wykorzystywałem zdobyte
    umiejętności, więc trudno żeby pracownik płacić podatki od inwestycji że tka
    powiem "intelektualnych" firmy. Firma z nich korzysta i zarabia na nich, a
    jak pracownik odchodzi, zakłądamy że swoje odpracował i zabiera certyfikaty
    bo one potwierdzają jego kompetencje a nie firmy.

    Pozdrawiam
    peyto

  • 14. Data: 2006-05-02 18:39:50
    Od: Als <1...@1...pl>

    Dnia Fri, 28 Apr 2006 10:43:49 +0200, JR napisał(a):

> [...]
    > kserokopię. Piszę "ewentualnie" bo wcale nie musi tego
    > robić. Taki zapis znajdziesz zapewne w regulaminie

    Sorki za parę dni ciszy, ale praca ma swoje wymagania :/

    Piszesz, że pracodawca 'ma prawo'. Czy to wynika z konkretnych przepisów
    czy tylko z regulaminu wewnętrznego? A co w przypadku, gdy takiego
    regulaminu nie ma?

    --
    Pozdrawiam, Als (w mailu nie mam żadnej jedynki)

    Ty to wiesz, jak zepsuć człowiekowi dobry zły humor [Garfield]