PracaGrupypl.praca.dyskusje › Korupcjogenne dotacje

  • 1. Data: 2006-04-29 05:52:41
    Temat: Korupcjogenne dotacje
    Od: "TomkoPaluch" <g...@n...onet.pl>

    Witam

    Przeczytalem w bankierze artykuł pt. Korupcjogenne dotacje z PFRON. Sam
    pracuje w ZPCHr i to co się wyprawia w tym Państwie to jest skandal. Moja
    firma (mojego szefa ;) ) zatrudnila w tym roku z 300 osob i chce zatrudnic
    kolejnych 1000. Oczywiscie niepelnosprawnych z calej Polski. Ludzie Ci nic
    nie musza robic, a raczej to co robia to pic na wode. Grunt zeby mieli co
    najmniej jedna sprawna reke do pisania i zeby firma dostala na nich niezla
    kaske. Tak ratuje sie budzet fatalnie bo na luzie zarzadzanej firmy. Firma
    jest w stanie zapewnic sobie wszystko. Nowy wiezowiec ? Spoko. Nowy sprzet
    komputerowy (bagatela za 300 tys) ? Spoko. Jak to mowimy... bez obaw, pfron
    zaplaci.

    To sie tylko u nas moze wydarzyc i na Bialorusi chyba bo nie wierze zeby
    ludzie z sektora ktory rozdaje budzet PFRONu naprawde nie zdawali sobie
    sprawy o co tu chodzi. Raczej maja to w nosie zeby ich wlasnego zrodla
    utrzymania nikt nie zamknal.

    Tekst artykulu tutaj:
    http://www.bankier.pl/wiadomosci/article.html?articl
    e_id=1426018

    Pozdrawiam

    Tomek

  • 2. Data: 2006-04-30 06:01:14
    Temat: Re: Korupcjogenne dotacje
    Od: "mydebugger50" <d...@h...com>

    Dotacje - opieka nad ludzmi, ktorzy nie moga sobie sami poradzic ( z
    roznych powodow ) z pewnoscia jest niezbedna, ( trudno zrealizowac
    wspolczesnie idee starozytnej Sparty - zrzucanie ludzi nieproduktywnych
    ze skaly w przepasc ).

    Natomiast sposob w jaki jest to zorganizowane to odrebne zagadnienie i
    jest to " bol glowy " administracji panstwowej, aby te pieniadze nie
    byly marnowane.

    Pozdr.

  • 3. Data: 2006-04-30 08:29:11
    Od: gromax <gromax@WYTNIJ_TO_interia.pl>

    > Natomiast sposob w jaki jest to zorganizowane to odrebne zagadnienie i
    > jest to " bol glowy " administracji panstwowej, aby te pieniadze nie
    > byly marnowane.
    Sprawa jest bardzo prosta
    skoro jesteś w dołku, to potrzebujesz wsparcia. Czyli weź pożyczkę, która
    państwo ci w pewnym stopniu zasponsoruje. ale normalną pożyczkę, którą
    spłacisz. A nie weźmiesz za free, rozpieprzysz i przyjdziesz po nowe free.
    nie tędy droga
    PS mówienie w drugiej osobie to nie jakaś osobista wycieczka :)
    --
    ---- to tylko moje zdanie ---
    -- G -- R -- O -- M -- A -- X --

  • 4. Data: 2006-05-01 09:51:03
    Od: "mydebugger50" <d...@h...com>

    Lekkie nieporozumienie
    A sprawa na pewno nie jest bardzo prosta, wrecz przeciwnie

    Sa ludzie, ktorzy czasowo laduja w dolku ( z roznych powodow ) i
    pozyczka moze ich z tego wyratowac,
    ale takze jest spora grupa ludzi, ktorzy nie sa konkurecyjni zawodowo (
    inwalidzi )
    i niestety reszta spoleczenstwa powinna im pomagac -
    czesto przy odpowiednim zorganizowaniu, odpowiedniej pracy moga prawie
    normalnie zyc.

    P.S

    Choc czesto bywalem w roznych dolkach ( a nawet rzekach i na dnie
    roznych morz ) na szczescie ( jak na razie ) nie jestem inwalida (
    przynajmniej takie mam o sobie mniemanie ).

    Pozdr.

  • 5. Data: 2006-05-01 12:34:17
    Od: gromax <gromax@WYTNIJ_TO_interia.pl>

    > i niestety reszta spoleczenstwa powinna im pomagac -
    > czesto przy odpowiednim zorganizowaniu, odpowiedniej pracy moga prawie
    > normalnie zyc.
    a do tego to powinne być powoływane dozycia różnego rodzaju fundusze.
    Zalążkiem i to z bardzo kiepską perspektywą jest akcja "1% podatku".
    Ale ta myśl powina być kontynuowana w celu zarzadzania funduszami.
    A państwowo? hmm.. np w UK masz tak, że państwo emerytowi daje jakieś grosze
    w okolicach połowy minimum (kwota wolna od podatku to 5035 Ft rocznie,
    dzielone na 52 tygodnie daje nie całe 97 ft, a emeryt dostaje od państwa
    około 40 ft/tydz).
    Jak się nie ubezpieczasz (u nas nazwane 3 filarem), to nie masz na co liczyć
    na starość. lepiej oszczędzać zawczasu niż później dziadować.
    Wypadki losowe? zawsze były i zawsze będą. na to się ubezpiecza i
    ubezpieczyciel bierze na siebie odpowiedzialność....
    Jak dla mnie sprawa jest bardzo prosta - żeby pracodawca mógł zatrudnić
    pracownika, musi wydać drugie tyle co pracownikowi zostaje w ręce.
    Żeby zakupić paliwo do samochodu, 80% ceny trzeba zapłacić państwu (może 70,
    ale na pewno powyżej połowy ceny paliwa to akcyza, podatek i hgw co
    jeszcze)
    i tak dalej i tak dalej.
    Chore jest, że zarabiając muszę kupe kasy wkładać w kiepską jakość setki
    różnych instytucji, grup etc itd.
    No tak, zapomniałem że mam zamrożone 1000 zł bo mi kobita za kilka miesięcy
    rodzi, więc będę mógł załozyć sobie interes :) (cytat z Kabaretu Moralnego
    Niepokoju)
    Chore jest, że państwo ma w nosie kupę osób wyjeżdżających za granicę
    "dorobkowo" i nie chce żeby wracali (znów - sprawa podatków)
    Oczywiście że że państwo powinno być redystrybutorem części pieniędzy. Ale
    tylko tej niezbędnej dla funkcjonowania np. policji, straży pożarnej,
    pogotowia ratunkowego itp. a nie do tego żeby bawić się w pseudo-robinhuda,
    zabierając zarówno biednym i bogatym i przeznaczając na siebie jako tego
    najbiedniejszego
    --
    ---- to tylko moje zdanie ---

  • 6. Data: 2006-05-01 19:26:29
    Od: Michał <s...@p...onet.pl>

> [...]
    pseudo-robinhuda,
    > zabierając zarówno biednym i bogatym i przeznaczając na siebie jako tego

    W pełni popieram. ale jak były powodzie i o ile pamiętam Cimoszek powiedział
    że to wina rolników że się nie chcieli ubezpieczać chłopa wieszać chcieli
    .... No i teraz pomyślmy jeden chłop się ubezpieczył i wziął kase, drugi sie
    nie ubezpieczył i tez wziął kase to ten pierwszy myśli "po h** sie
    ubezpieczałem ? Kase za ubezpieczanie wtopiłem w błoto ...