PracaGrupypl.praca.dyskusje › Warunki szkodliwe - totalna ignorancja?

  • 1. Data: 2006-04-28 21:03:23
    Temat: Warunki szkodliwe - totalna ignorancja?
    Od: "paint line" <-...@o...poczta.pl>

    Jestem malarzem proszkowym w APW w plonsku. W tej firmie pracownikom nie
    placi sie dodatku "szkodliwegop" do wykonywanej pracy. Wymienie tylko
    podstawowe punkty:

    1 bardzo wysokie pole elektrostatyczne
    2 pyl farby proszkowej wieloktornie przekraczajacy norme
    3 halas wyjacych silnikow od wentylatorow
    4 wysoka temperatura w miejscu pracy

    Gdzie mozna szukac pomocy, zeby w/g prawa zaklad jednak placil nam dodatki
    szkodliwych warunkow pracy?
    Wiekszosc z nas nie ma nawet zrobionych badan lekarskich, dopuszczajacyh do
    pracy w pyle, nie mowiac juz o obowiazkowych badaniach okresowych.

    Kiedys byla jakas kontrola i stwierdzono zbyt wysokie zapylenie, ale nikt
    sie tym nie zajal na tyle, zeby cos zrobic w tym temacie.
    A moze taka praca wogole nie kwalifikuje sie do prac "szkodliwych dla
    zdrowia" ?

  • 2. Data: 2006-04-29 06:59:53
    Temat: Re: Warunki szkodliwe - totalna ignorancja?
    Od: "Nixe" <n...@f...peel>

    W wiadomości <news:e2tsci$s84$1@inews.gazeta.pl>
    paint line <-...@o...poczta.pl> pisze:

    > Gdzie mozna szukac pomocy, zeby w/g prawa zaklad jednak placil nam
    > dodatki szkodliwych warunkow pracy?

    W PIP'ie.
    Zgłoś to wszystko, co opisałeś tutaj (brak badań, szkodliwe warunki pracy)
    do lokalnego oddziału PIP i reszta sama się potoczy.

    > Kiedys byla jakas kontrola

    Skąd była ta kontrola?

    --
    Nixe

  • 3. Data: 2006-04-30 07:24:41
    Od: Gracjan Abakanowicz <g...@y...com>

    On Fri, 28 Apr 2006 22:03:23 +0100, paint line wrote:

> [...]
    >
    > 1 bardzo wysokie pole elektrostatyczne
    > 2 pyl farby proszkowej wieloktornie przekraczajacy norme
    > 3 halas wyjacych silnikow od wentylatorow

    Teoretycznie każdy pracownik powienien mieć rozeznanie co do
    występujących w środowisku pracy szkodliwości. Ma temu służyć m.in.
    ocena ryzyka zawodowego na poszczególnych stanowiskach pracy. Pracownicy
    powinni być z nią następnie zapoznani. Szkolenie w zakresie bhp powinno
    dawać rownież pewne podstawy znajomości prawa pracy. Wiedza uzyskana
    podczas szkolenia bhp powinna wystarczyć do tego żeby nie pisać czegoś
    takiego jak *paint* na grupę dyskusyjną; nawet bez googlowania. ;)
    Opisane przez *painta* warunki środowiska pracy nie dają się określić
    tak jak on to zrobił. Określenia "bardzo wysokie pole elektrostatyczne",
    "pył przekraczający normę", czy "hałas" albo "wysoka temperatura"
    świadczą, że dyskutant jest niedouczony. :)
    Jeżeli są przekroczenia normatywow higienicznych, to podaje się konkretne
    wartości ponad NDN, NDS, NDSCh, WBGT (i jeszcze parę innych), albo ich
    krotności.

    > Gdzie mozna szukac pomocy, zeby w/g prawa zaklad jednak placil nam dodatki
    > szkodliwych warunkow pracy?

    Najpierw należy sprawdzić u pracodawcy, czy wypłaca taki dodatek, bo to
    zależy od wewnętrznych regulacji.

    > Wiekszosc z nas nie ma nawet zrobionych badan lekarskich, dopuszczajacyh do
    > pracy w pyle, nie mowiac juz o obowiazkowych badaniach okresowych.

    I jak widać powyżej, ta "wiekszość" nigdy nie przeszła faktycznego szkolenia
    bhp.

> [...]
    > sie tym nie zajal na tyle, zeby cos zrobic w tym temacie.
    > A moze taka praca wogole nie kwalifikuje sie do prac "szkodliwych dla

    Jeśli *paint* faktycznie jesteś pracownikiem APW Poland Sp. z o.o.
    w Płońsku, to PIP będzie miało tam sporo do zrobienia. :D
    Przynajmniej w zakresie przygotowania pracownikow do pracy.

    --
    abakan

  • 4. Data: 2006-05-01 19:15:15
    Od: Michał <s...@p...onet.pl>

> [...]
    do
    > pracy w pyle, nie mowiac juz o obowiazkowych badaniach okresowych.

    Ostatni jakoś tak jest że nikt szkodliwego nie uznaje. Czy są wogóle takie
    zakłady gdzie jeszcze się płaci szkodliwe ??
    Jak u nas pojawił się PIP i Sanepid kierownik wysłał nas do domu i kazał
    przyjść na 2 zmiane - tak żeby tylko 2 ludzi na zakładzie zostało, żeby za
    bardzo nie kurzyli ...

  • 5. Data: 2006-05-02 19:49:25
    Od: "Przemek" <b...@n...pl>

    Użytkownik "Michał" <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > do
    >
    > Ostatni jakoś tak jest że nikt szkodliwego nie uznaje. Czy są wogóle takie
    > zakłady gdzie jeszcze się płaci szkodliwe ??
    Z 5 lat temu pracowalem w firmie ktora placila szkodliwe - ale to byly
    grosze cos z 12zl miesiecznie.
    Szkodliwe warunki pracy to byla praca przy sztucznym oswietleniu - w
    pomieszczeniu nie bylo okna.

    pzdr

  • 6. Data: 2006-05-03 18:06:44
    Od: Michał <s...@p...onet.pl>

    > Z 5 lat temu pracowalem w firmie ktora placila szkodliwe - ale to byly
    > grosze cos z 12zl miesiecznie.
    > Szkodliwe warunki pracy to byla praca przy sztucznym oswietleniu - w
    > pomieszczeniu nie bylo okna.

    Lol, a ja widziełem ludzi na odlweni przy formowaniu ręcznym o ibsłudze
    pieca i o szkodliwym nie słyszeli.

  • 7. Data: 2006-05-07 20:41:05
    Od: "Jackare" <j...@i...pl_wytnijto_>

    Stary, zemdlej albo skalecz się w pracy, tak aby wezwano pogotowie, potem
    idź z tym do sądu i masz duże szanse aby wyrwać kasę tytułem odszkodowania
    za umyślne narażenie zdrowia i życia. Dobry prawnik to poprowadzi aż miło.
    Nie marnuj takiej szansy na wyrwanie kapuchy, później może się nie
    powtórzyć.
    Odszkodowania możesz żądać za wszystko:
    - nieskierowanie na badania i dopuszczenie do pracy - daj się przebadać,
    może stwierdzą jakieś choroby zawodowe
    - niepoinformowanie o szkodliwych warunkach pracy - narażenie zdrowia i
    życia
    itd, itp

    Zażądaj miliona złotych odszkodowania, sąd zasądzi 10% i tak nieźle na tym
    wyjdziesz.

    Ludzie kasa leży przed wami a wy jej nie podnosicie ???
    --
    jackare