PracaGrupypl.praca.dyskusje › chorobowe w trakcie wypowiedzenia umowy przez pracodawce

  • 1. Data: 2006-04-28 19:19:59
    Temat: chorobowe w trakcie wypowiedzenia umowy przez pracodawce
    Od: "Arturo" <a...@p...onet.pl>

    Pracodawca złożył mi wypowiedzenie ze zmianą warunków pracy. Jeśli się
    zgodze na nowe warunki, tzn degradacja na niższe stanowisko, to będe dalej
    pracował, ale na tym niższym stanowisku, jeśli się nie zgodzę to odchodzę.
    Mam umowę na czas określony od 4 lat.
    Nie zgadzam się na degradację. Pracodawca tłumaczy ją tym, iż szefostwo za
    granicą nie zgadza się na tak dużą ilość pracowników na tym wyższym
    stanowisku (awans dostałem 3 m-ce temu i wywiązywałem się wzorowo z
    obowiązków).
    Wydaje mi się, że mimo wszystko ma prawo złożyć takie wypowiedzenie, dlatego
    chciałem zapytać o chorobowe w trakcie wypowiedzenia.
    1. Jeśli zachoruję na tydzień przed rozwiązaniem umowy o pracę i zwolnienie
    lekarskie będzie na okres 60dni to czy przysługują mi pieniądze po terminie
    rozwiązania umowy?
    2. Jeśli tak, to kto za to płaci, czy zus?
    3. Jak obliczyć przysługującą kwotę?
    4. Komu dostarczyć kolejne zwolnienie na następne 60dni, zusowi czy
    pracodawcy?
    5. Po jakim okresie trwania zwolnienia lekarskiego zus karze stawić się na
    komisji lekarskiej?
    6. Kiedy otrzymam świadectwo pracy?
    7. Jak wygląda sytuacja kiedy w trakcie zwolnienia inny pracodawca będzie
    chciał mnie zatrudnić?

    Będe wdzięczny za wskazówki,
    Pozdrawiam,
    Artur

  • 2. Data: 2006-04-28 19:31:44
    Od: KrzysiekPP <jimi@_FALSE_.ceti.pl>

    > Wydaje mi się, że mimo wszystko ma prawo złożyć takie wypowiedzenie, dlatego
    > chciałem zapytać o chorobowe w trakcie wypowiedzenia.
    > 1. Je?li zachoruję na tydzień przed rozwi?zaniem umowy o pracę i zwolnienie

    > lekarskie będzie na okres 60dni to czy przysługuj? mi pieni?dze po terminie
    > rozwi?zania umowy?

    A teraz pomysl dlaczego pracodawcy tak gnębią pracownikow i dlaczego
    płacimy tyle podatków ...

    --
    Krzysiek, Krakow

  • 3. Data: 2006-04-28 22:05:00
    Od: "Arturo" <a...@p...onet.pl>

    > A teraz pomysl dlaczego pracodawcy tak gnębią pracownikow i dlaczego
    > płacimy tyle podatków ...

    Pytanie jest natury prawnej.
    Nie potrzebuje wykładu z moralnosci, bo takowy przydalby sie tak samo
    pracodawcom jak i pracownikom (nikogo nie bronie, bo mialem okazje byc i
    jednym i drugim) i kazdy z obojga grup bedzie dzialal na tyle na ile pozwala
    prawo nie robiac nic co by ich krzywdzilo, a przy okazji by cos skorzystac.
    W innym przypadku, np gdy sa nieuczciwi to i tak w wiekszosci sa na to
    paragrafy.

  • 4. Data: 2006-04-29 16:44:26
    Od: Mo <l...@w...pl>

    Ktoś (Arturo, a któżby! ;-) ) wyklepał:

> [...]
    > W innym przypadku, np gdy sa nieuczciwi to i tak w wiekszosci sa na to

    Aha, a Ty taki schorowany do roboty zaiwaniałeś, czy może potrafisz na
    zawołanie się pochorować? ;P

    Pozdrawiam
    M.
    --
    Gdyż rodzaj ludzki w swej niedoli rozporządza jedną naprawdę skuteczną
    bronią [...] Nic nie może się przeciwstawić *napadowi śmiechu* (Mark Twain)

  • 5. Data: 2006-05-07 09:50:38
    Od: a&e <a...@w...op.pl>

    > 1. Jeśli zachoruję na tydzień przed rozwiązaniem umowy o pracę i zwolnienie
    > lekarskie będzie na okres 60dni to czy przysługują mi pieniądze po terminie
    > rozwiązania umowy?

    przysługuja za bodajze 182 dni choroby

    > 2. Jeśli tak, to kto za to płaci, czy zus?

    po ustaniu stosunku pracy placi zus

    > 3. Jak obliczyć przysługującą kwotę?

    skomplikowane to troche

    > 4. Komu dostarczyć kolejne zwolnienie na następne 60dni, zusowi czy
    > pracodawcy?

    mozesz pracodawcy, on przekaze zusowi, mozesz zaniesc do zusu po ustaniu
    stosunku pracy

    > 5. Po jakim okresie trwania zwolnienia lekarskiego zus karze stawić się na
    > komisji lekarskiej?

    moze w pierwszym dniu zwolnienia - nie poleca "chorowac", mozna sie
    niemile rozczarowac :)

    > 6. Kiedy otrzymam świadectwo pracy?

    w ciagu 7 dni od ustania stosunku pracy

    > 7. Jak wygląda sytuacja kiedy w trakcie zwolnienia inny pracodawca będzie
    > chciał mnie zatrudnić?

    nie ma takiej mozliwosci, albo jestes chory albo zdrowy