PracaGrupypl.praca.dyskusje › Kontynuacja składki ZUS podczas bezrobocia lub po...

  • 11. Data: 2005-01-27 22:18:02
    Temat: Re: Re: Kontynuacja składki ZUS podczas bezrobocia lub po...
    Od: "wektor" <w...@i...pl>

    Użytkownik "Stanislaw Chmielarz" <s...@u...com.PL>
    napisał w wiadomości news:ctbnd7$l8$1@nemesis.news.tpi.pl...
    > Dobrze mi sie wydaje bo zdrowotne nie jest dobrowolne tylko
    > obowiazkowe...

    Przy takim podejściu gdzie jest miejsce na płacenie składki w
    wysokości ok. 200 zł, o czym wyraźnie pisał autor wątku?

    Aby bezrobotny podlegał obowiązkowo ubezpieczeniu zdrowotnemu musi być
    zdyscyplinowany, zgłaszać się w podanych terminach w urzędzie pracy,
    przyjąć propozycję zatrudnienia itp., a Śmiały Janek nie chciał tych
    utrudnień, nawet nie chciał się rejestrować.

    Wystarczy "zapomnieć" o zgłoszeniu się w urzędzie pracy w terminie
    (lub najpóźniej w ciągu 5 dni po terminie??) i zostaje się pozbawionym
    statusu bezrobotnego na 3 miesiące. I co wtedy? Jeżeli nie ma się
    innego tytułu do ubezpieczenia zdrowotnego, pozostaje dobrowolne
    ubezpieczenie zdrowotne.

    wa

  • 12. Data: 2005-02-01 19:20:05
    Od: "Krzysztof 'kw1618' z Warszawy" <a...@j...w.stopce.pl>

    Użytkownik "wektor" <w...@i...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > statusu bezrobotnego na 3 miesiące. I co wtedy? Jeżeli nie ma się
    > innego tytułu do ubezpieczenia zdrowotnego, pozostaje dobrowolne

    A jeśli ktoś wygrał 6.000.000 w lotto i jest rentierem, żyje z procentów od
    kapitału co daje średnio 25.000 zł miesięcznie... warto zbierać na "nędzną"
    państwową emeryturę ???
    Jak to zrobić ? czy zarejestrować działalność i płacić ZUSowe składki leżąc
    do góry brzuchem ?

    Czy może jednak rozsądniej jest płacić sobie komercyjne ubezpieczenie KL i
    NNW ?

    A może nic nikomu nie płacić, tylko w przypadku nieszczęścia po prostu
    leczyć się prywatnie za gotówkę ??

    Krzysztof 'kw1618' z Warszawy
    kw1618[WALSPAM]@interia[WALSPAM].pl < wytnij co nie co gdy będziesz pisać
    http://zycz.3mam.net/

  • 13. Data: 2005-02-01 22:18:59
    Od: Flyer <f...@p...gazeta.pl>

    Krzysztof 'kw1618' z Warszawy; <FDQLd.24945$2e4.19891@news.chello.at> :

> [...]
    > NNW ?
    >
    > A może nic nikomu nie płacić, tylko w przypadku nieszczęścia po prostu

    Lepiej zacząć pracować na DG - poważnie - w Niemczech, w czasie
    Wielkiego Kryzysu, na porządku dziennym było, że ktoś z "rentierów"
    [żyjących z dochodu z majątku materialnego] zostawał żebrakiem z dnia na
    dzień - bez zawodu, bez pieniędzy.

    Flyer