PracaGrupypl.praca.dyskusje › Kontynuacja składki ZUS podczas bezrobocia lub po...

  • 1. Data: 2005-01-25 19:10:48
    Temat: Kontynuacja składki ZUS podczas bezrobocia lub po...
    Od: "Śmialy Janek" <stykacz@_WYTNIJ_poczta.onet.pl>

    J.w. Dokładnie chodzi mi o taka sytuację, czy możliwe jest jakiekolwiek
    kontynuowanie ubezpieczenia w ZUS (poza opłatą w wysokości ok. 800 zł/mieś.)
    w sytuacji gdy ktoś jest bezrobotny bez prawa do zasiłku lub nie jest
    zarejestrowany. Kilka miesięcy temu znalazłem informację, ze jest jakaś
    mozliwość, ale bez szczegółow i dzis nie moge odtworzyc tej informacji.
    Pamiętam jedynie że chodziło o jakieś 200 zł/mieś, płacone na rzecz ZUS
    ktore zapewniało że przez okres kiedy nie jest sie zatrudnionym (czyli
    bezrobotnym bez prawa do zasiłku lub po prostu nie pracuje się ale i nie
    jest się zarejestrowanym w PUP) okres ten jest zaliczany do stażu pracy i
    jako składkowy w ZUS. Jeśli ktoś coś wie na ten mroczny temat to będę
    wdzięczny za wszelkie info.

    --
    -----

  • 2. Data: 2005-01-25 20:16:03
    Od: "Przemek" <b...@n...pl>

    Użytkownik "Śmialy Janek" <stykacz@_WYTNIJ_poczta.onet.pl> napisał w
    wiadomości news:ct6613$2o7r$1@shapieron.tkb.pl...
> [...]
    > jest się zarejestrowanym w PUP) okres ten jest zaliczany do stażu pracy i
    > jako składkowy w ZUS. Jeśli ktoś coś wie na ten mroczny temat to będę

    Gdyby to bylo mozliwe to pol Polski by z tego korzystalo.
    Chyba jedyna mozliwosc to hodowla psow rasowych czy dzdzownic
    kalifornijskich
    i ubezpieczenie w KRUSie.

    pzdr

  • 3. Data: 2005-01-25 21:56:59
    Od: "wektor" <w...@i...pl>

> [...]
    nie
    > jest się zarejestrowanym w PUP) okres ten jest zaliczany do stażu

    Po rozwiązaniu umowy o pracę, w ciągu 30 dni były pracownik może
    przystąpić do dobrowolnego ubezpieczenia emerytalnego i rentowego,
    wypełniając deklarację ZUS ZUA i opłacając składki E + R od podstawy
    co najmniej równej minimalnemu wynagrodzeniu, czyli ok. 276 zł
    miesięcznie. Okres takiego ubezpieczenia zalicza się do stażu
    ubezpieczeniowego, natomiast do stażu pracy się nie zalicza.

    Do dobrowolnego ubezpieczenia zdrowotnego można przystąpić w każdym
    czasie, składka miesięczna wynosi ponad 200 zł miesięcznie.

    wa

  • 4. Data: 2005-01-25 22:00:30
    Od: "toster" <t...@W...pl>

    "Śmialy Janek" <stykacz@_WYTNIJ_poczta.onet.pl> wrote in message
> [...]
    > jest się zarejestrowanym w PUP) okres ten jest zaliczany do stażu pracy i
    > jako składkowy w ZUS. Jeśli ktoś coś wie na ten mroczny temat to będę

    Zapewne chodzi o dobrowolne zdrowotne - płacone od przeciętnego
    wynagrodzenia w gospodarce - wychodzi ok. 200 zł.
    Niestety nie daje ciągłości i bez składek nie może być składkowy. Masz tylko
    ubezpieczenie na wypadek choroby.
    T.

  • 5. Data: 2005-01-27 13:57:03
    Od: "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_o2.pl>

    Użytkownik "toster"

> [...]
    > wynagrodzenia w gospodarce - wychodzi ok. 200 zł.
    > Niestety nie daje ciągłości i bez składek nie może być składkowy.

    ale wlasnie przy ubezpieczeniu chorobowym wazna jest ciągłość;
    a ciągłość składek normalnych na ZUS nie ma chyba wiekszego
    znaczenia - moze co najwyzej wplynac na wysokosc przyszlej emerytury -
    ale nie musi :-)
    *** blad ***

  • 6. Data: 2005-01-27 15:49:29
    Od: "wektor" <w...@i...pl>

    Użytkownik "toster" <t...@W...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > wynagrodzenia w gospodarce - wychodzi ok. 200 zł.
    > Niestety nie daje ciągłości i bez składek nie może być składkowy.

    Ponieważ autorzy poszczególnych postów nie do końca rozumieją, o co
    pytał autor wątku (który również mało precyzyjnie sformułował swój
    problem), wymienię poszczególne rodzaje ubezpieczeń w ZUS:

    1) emerytalne - daje zabezpieczenie na starość w postaci emerytury,

    2) rentowe - uprawnia do renty przy niezdolności do pracy, również do
    renty rodzinnej,

    3) chorobowe - uprawnia do wynagrodzenia chorobowego i zasiłku
    chorobowego w razie niezdolności do pracy z powodu choroby, zasiłku
    macierzyńskiego,

    4) wypadkowe - zabezpieczenie w przypadku wypadku w pracy oraz w
    drodze do pracy i z pracy (renta tzw. wypadkowa, zasiłek chorobowy po
    wypadku, odszkodowanie itp.),

    5) zdrowotne - uprawnia do bezpłatnego korzystania ubezpieczonego i
    uprawnionych członków jego rodziny z opieki lekarskiej.

    Wnioskując z kwoty (ok. 200 zł), można domniemywać, że autorowi wątku
    chodzi o dobrowolne ubezpieczenie zdrowotne.

    Jednak z oczekiwań co do korzyści, jakie daje ubezpieczenie, można
    sądzić, że autor miał na myśli ubezpieczenia emerytalne i rentowe
    (występują łącznie, składka miesięczna ok. 270 zł).

    wa

  • 7. Data: 2005-01-27 18:38:35
    Od: s...@u...com.PL (Stanislaw Chmielarz)

    In article <ctb2lk$flo$1@atlantis.news.tpi.pl> "wektor" <w...@i...pl> writes:
    >From: "wektor" <w...@i...pl>
    >Subject: =?iso-8859-2?Q?Re:_Kontynuacja_sk=B3adki_ZUS_podczas
    _bezrobocia_lub_po...?=
    >Date: Thu, 27 Jan 2005 16:49:29 +0100

    >Wnioskując z kwoty (ok. 200 zł), można domniemywać, że autorowi wątku
    >chodzi o dobrowolne ubezpieczenie zdrowotne.

    A mnie sie wydaje, ze o obowiazkowe zdrowotne.

    --
    Pozdrowienia!!StaCH
    mailto:s...@s...chmielarz.name

  • 8. Data: 2005-01-27 18:47:32
    Od: "toster" <t...@W...pl>

    "Stanislaw Chmielarz" <s...@u...com.PL> wrote

    > A mnie sie wydaje, ze o obowiazkowe zdrowotne.

    Dla bezrobotnego? Aż tak okrutny to ZUS nie jest.
    T.

  • 9. Data: 2005-01-27 20:46:36
    Od: "wektor" <w...@i...pl>

    Użytkownik "Stanislaw Chmielarz" <s...@u...com.PL>
    napisał w wiadomości news:schmielarz.5026.0@uniprojekt.com.PL...

    > A mnie sie wydaje, ze o obowiazkowe zdrowotne.

    Myślę, że źle Ci się wydaje, ponadto pozwolę sobie zauważyć, że nie
    przeczytałeś ze zrozumieniem!!! wstępnego postu.

    Śmiały Janek pyta o sytuację "gdy ktoś jest bezrobotny bez prawa do
    zasiłku lub nie jest zarejestrowany", ponadto, że "chodziło o jakieś
    200 zł/mieś, płacone na rzecz ZUS".

    Oczywiście, bezrobotny zarejestrowany w urzędzie pracy, bez względu na
    prawo do zasiłku, podlega obowiązkowo ubezpieczeniu zdrowotnemu
    (jeżeli nie ma innego tytułu do tego ubezpieczenia), ale składkę
    opłaca za niego urząd pracy.

    wa

  • 10. Data: 2005-01-27 21:41:27
    Od: Stanislaw Chmielarz <s...@u...com.PL>

    wektor wrote:

    > Myślę, że źle Ci się wydaje, ponadto pozwolę sobie zauważyć, że
    > nie przeczytałeś ze zrozumieniem!!! wstępnego postu.

    Dobrze mi sie wydaje bo zdrowotne nie jest dobrowolne tylko
    obowiazkowe co potwierdziles ponizej ...

> [...]
    > zdrowotnemu (jeżeli nie ma innego tytułu do tego ubezpieczenia),
    > ale składkę opłaca za niego urząd pracy.

    Roznica jest taka ze bezrobotnemu skladke oplaca urzad.