PracaGrupypl.praca.dyskusje › Konkurs "Wizjonerzy..." - co dalej ?

  • 1. Data: 2003-02-08 12:43:26
    Temat: Konkurs "Wizjonerzy..." - co dalej ?
    Od: Wojciech Skrzypinski <u...@h...pl>

    Witajcie,

    Bylo to jeszcze chyba w listopadzie, gdy przeczytalem o konkursie
    "Wizjonerzy poszukiwani" zorganizowanym przez Polkomtel S.A. we
    wspolpracy z IBM Polska. Konkurs zywo mnie zainteresowal - wciaz wymyslam
    nowe rzeczy i usprawnienia :-) Na potrzeby konkursu wymyslilem cos, co
    mialo nawet rece i nogi. Moj projekt byl odpowiedzia na pewne aktualne
    trendy na rynku telefonii komorkowej, ktore w duzym stopniu udalo mi sie
    przewidziec. Nie wymyslilem nic nowego (co moznaby opatentowac, czy cos
    co byloby nowinka techniczna) - wskazalem raczej sposob na znaczna
    poprawe efektywnosci przy zastosowaniu juz istniejacych i uzywanych
    technologii. Cos, czym dodatkowo moznaby uzupelnic strategie firmy, aby
    lepiej zwiazac klientow. Nie bede sie wdawal w szczegoly, chociaz zapewne
    Ameryki nie odkrylem :-)))

    Swoje zgloszenie wyslalem na poczatku grudnia 2002, niestety nie
    zalapalem sie do drugiego etapu :-( Zastanawiam sie nad tym, czy nie
    zainteresowac pomyslem pozostalych operatorow... W koncu jest to cos, co
    potencjalnie i przy spelnieniu kilku warunkow moze pomoc im uzyskac
    przewage nad konkurencja. Pojawiaja sie tutaj dwa problemy :

    1.) nie znam dobrze tej branzy, a chcialbym sie dowiedziec kogo w
    strukturach operatorow zainteresowac projektem ? czlonka zarzadu
    odpowiedzialnego za strategie ? :-)
    2.) pomysl jest na tyle malo unikatowy, ze przedstawiajac go komukolwiek,
    nie moge w zaden sposob zabezpieczyc sie, by ten ktos nie wprowadzil
    go (lub jego czesci) w zycie bez mojego udzialu czy bez mojej wiedzy.

    Sugestie beda mile widziane.

    Pozdrawiam,
    Wojtek

    P.S. Obsluga konkursu od strony Plusa bardzo mnie zniesmaczyla - nie
    odpowiadali na zadne maile itd.

    --
    Remove >>>usun<<< and dot replying via e-mail.

  • 2. Data: 2003-02-09 15:44:22
    Temat: Re: Konkurs "Wizjonerzy..." - co dalej ?
    Od: "barlog" <w...@w...pl>

    Użytkownik "Wojciech Skrzypinski" <u...@h...pl> napisał w wiadomości
    ..

    > 1.) nie znam dobrze tej branzy, a chcialbym sie dowiedziec kogo w
    > strukturach operatorow zainteresowac projektem ? czlonka zarzadu
    > odpowiedzialnego za strategie ? :-)

    Z własnych ciężkich doświadczen wiem, że to jest bardzo problematyczne,
    "dojść" do kogos odpowiedzialnego u polskich operatorów GSM, wrecz
    niemożliwe bez znajomośći. Możesz popróbować poszukac i pojezdzic na
    konferencje, gdzie moga byc ludzie, ktorych szukasz, ale tez nie wroze zbyt
    duzo.

    > P.S. Obsluga konkursu od strony Plusa bardzo mnie zniesmaczyla - nie
    > odpowiadali na zadne maile itd.

    Plus niestety juz jakis czas temu zaczal sie "zachowywać" w taki sposob.

  • 3. Data: 2003-02-10 08:22:06
    Od: "Pawel A." <a...@w...pl>

    > Bylo to jeszcze chyba w listopadzie, gdy przeczytalem o konkursie
    > "Wizjonerzy poszukiwani" zorganizowanym przez Polkomtel S.A. we
    > wspolpracy z IBM Polska.

    Na stronach PLUSA jest podobno lista laureatow albo tylko finalistów -
    wlazłem tam kiedyś przypadkiem ale sprawa mnie nie interesowala wiec nie
    razylem.

    (..ciach...)
> [...]
    > potencjalnie i przy spelnieniu kilku warunkow moze pomoc im uzyskac
    > przewage nad konkurencja. Pojawiaja sie tutaj dwa problemy :

    Na wszelki wypadek sprawdź dokładnie regulamin konkursu, bo może się okazac
    że wysyłając tam pomysł przekazałeś prawa do niego PLUSowi

> [...]
    > nie moge w zaden sposob zabezpieczyc sie, by ten ktos nie wprowadzil
    > go (lub jego czesci) w zycie bez mojego udzialu czy bez mojej

    Nie chce Cię martwić ale pewności nigdy miec nie będziesz, zwłaszcza, że
    pomysł już wysłałeś.
    W tej sytuacji masz dwie laternatywy:
    - siedzieć sobie spokojnie, ze swiadomością posidania ciekawego i
    potencjalnie zyskownego pomysłu ale bez mozliwości zrealizownia go
    - próbować dotrzeć z pomysłem do zainteresowanych. wtedy wprawdzie
    ryzyujesz, że zostaniesz wykorzystany ale z drugiej strony masz jakiekolwiek
    sznse, że uzyskasz cokolwiek. Żeby zmniejszyć ryzyko staraj sie dotrzeć
    mozliwie wysoko i zawsze zostwiaj ślady na piśmie - optylmalnie byłoby
    zostawiać dokumenty w sekretariacie i usyskiwac potwierdzenie (pieczątka na
    przygotowanej kopii).
    Oczywiście nigdy nie uzyskaszpewności, że firma cię nie oszwabi, ale tak
    masz przynajmniej szanse.

    Pozdrawiam
    Paweł