PracaGrupypl.praca.dyskusjeKonkurs "Wizjonerzy..." - co dalej ? › Re: Konkurs "Wizjonerzy..." - co dalej ?
    From: "Pawel A." <a...@w...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Konkurs "Wizjonerzy..." - co dalej ?
    Date: Mon, 10 Feb 2003 09:22:06 +0100

    > Bylo to jeszcze chyba w listopadzie, gdy przeczytalem o konkursie
    > "Wizjonerzy poszukiwani" zorganizowanym przez Polkomtel S.A. we
    > wspolpracy z IBM Polska.

    Na stronach PLUSA jest podobno lista laureatow albo tylko finalistów -
    wlazłem tam kiedyś przypadkiem ale sprawa mnie nie interesowala wiec nie
    razylem.

    (..ciach...)
    > Swoje zgloszenie wyslalem na poczatku grudnia 2002, niestety nie
    > zalapalem sie do drugiego etapu :-( Zastanawiam sie nad tym, czy nie
    > zainteresowac pomyslem pozostalych operatorow... W koncu jest to cos, co
    > potencjalnie i przy spelnieniu kilku warunkow moze pomoc im uzyskac
    > przewage nad konkurencja. Pojawiaja sie tutaj dwa problemy :

    Na wszelki wypadek sprawdź dokładnie regulamin konkursu, bo może się okazac
    że wysyłając tam pomysł przekazałeś prawa do niego PLUSowi

    > 2.) pomysl jest na tyle malo unikatowy, ze przedstawiajac go komukolwiek,
    > nie moge w zaden sposob zabezpieczyc sie, by ten ktos nie wprowadzil
    > go (lub jego czesci) w zycie bez mojego udzialu czy bez mojej
    wiedzy.

    Nie chce Cię martwić ale pewności nigdy miec nie będziesz, zwłaszcza, że
    pomysł już wysłałeś.
    W tej sytuacji masz dwie laternatywy:
    - siedzieć sobie spokojnie, ze swiadomością posidania ciekawego i
    potencjalnie zyskownego pomysłu ale bez mozliwości zrealizownia go
    - próbować dotrzeć z pomysłem do zainteresowanych. wtedy wprawdzie
    ryzyujesz, że zostaniesz wykorzystany ale z drugiej strony masz jakiekolwiek
    sznse, że uzyskasz cokolwiek. Żeby zmniejszyć ryzyko staraj sie dotrzeć
    mozliwie wysoko i zawsze zostwiaj ślady na piśmie - optylmalnie byłoby
    zostawiać dokumenty w sekretariacie i usyskiwac potwierdzenie (pieczątka na
    przygotowanej kopii).
    Oczywiście nigdy nie uzyskaszpewności, że firma cię nie oszwabi, ale tak
    masz przynajmniej szanse.

    Pozdrawiam
    Paweł