PracaGrupypl.praca.dyskusje › Urlop macierzyński i urlop wypoczynkowy

  • 1. Data: 2003-02-07 19:51:43
    Temat: Urlop macierzyński i urlop wypoczynkowy
    Od: jerzu <j...@i...pl>

    Moja małżonka zamierza wykorzystać bezpośrednio po urlopie
    macierzyńskim zaległy urlop za 2001 i 2002 rok.
    Czy pracodawca ma prawo odmówić udzielenia urlopu?? Jeżeli nie to czy
    ma prawo _zmusić_ małżonkę do przyjścia na jeden dzień do pracy -
    między urlopem macierzyńskim a wypoczynkowym? Pracodawca twierdzi że
    wg. KP tak - ja nic na ten temat w nowym KP nie znalazłem.

    PS: crosspost pl.praca.dyskusje i pl.soc.dzieci

    --
    Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński j...@i...pl
    Aleksandra - 7.09.2002 - http://jerzu.ktm.net.pl/ola/

  • 2. Data: 2003-02-07 20:39:53
    Temat: Re: Urlop macierzyński i urlop wypoczynkowy
    Od: "Wojtek" <w...@e...szczecin.pl>

    Wydaje mi się że legalnie nie można mieć zaległego urlopu za 2 lata.

    Wojtek

  • 3. Data: 2003-02-07 20:40:56
    Od: "JoAsienka" <w...@p...fm>

    niedawno Wojtek ślicznie napisał, iż :
    > Wydaje mi się że legalnie nie można mieć zaległego urlopu za 2 lata.

    W przypadku urlopu macierzynskiego mozna :)
    Teoretycznie urlop za rok 2002 musisz wykorzystac do 31 marca 2003, a
    juz 1 stycznia nabierasz prawa do calosci urlopu za 2003 rok
    Aska

  • 4. Data: 2003-02-07 20:59:56
    Od: "marcin" <m...@b...com.pl>

> [...]
    > wg. KP tak - ja nic na ten temat w nowym KP nie znalazłem.
    >
    > PS: crosspost pl.praca.dyskusje i pl.soc.dzieci

    Pracodawca wprowadza cię w błąd (wydaje się że celowo)
    Zgodnie zprawem pracy pracownika przy bywająca na urlopie macierzyńskim ma
    prawo wystąpić do pracodawcy z podaniem o należny urlop wypoczynkowy który
    będzie udzielony bezpośrednio po urlopie macierzyńskim a pracodawca nie może
    go odmówić. Jeśli zaś przyszłaby do pracy na jeden dzień to traci to prawo.
    Nie będzie to już bezpośrednio po urlopie macierzyńskim. Jest to uregulowane
    w art. 163 par 3 kp. W przypadku trudności proponuję zwrócić sie o pomoc do
    Okręgowego Inspektoratu Państwowej Inspekcji Pracy.

  • 5. Data: 2003-02-07 22:19:15
    Od: "ainuwE" <e...@e...pl>

> [...]
    > między urlopem macierzyńskim a wypoczynkowym? Pracodawca twierdzi że
    > wg. KP tak - ja nic na ten temat w nowym KP nie znalazłem.

    Ja po urlopie macierzyńskim, wykorzystałam urlop wypoczynkowy, następnie dwa
    dni na opiekę nad zdrowym dzieckiem i poszłam na wychowawczy. Nikt mi
    niczego nie odmawiał, mało tego, nasza Pani kadrowa uczuliła mnie, abym
    złożyła także wniosek o te dwa dni, bo pracodawcy i pracownicy często o nich
    zapominają.
    --

    pozdr.

    ainuwE & Zuzia(14.04.2002)

  • 6. Data: 2003-02-08 07:13:34
    Od: "tweety" <n...@n...pl>

    Użytkownik "ainuwE" <e...@e...pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "jerzu" <j...@i...pl> napisał w wiadomości

    wg KP pracodawca nie moze odmówic udzielenia urlopu wypoczynkowego
    bezposrednio po macierzynskim. Poszukaj w rozdziale urlopy wypoczynkowe albo
    ochrona kobiet, tam jest zaois ze nie moze odmówic. I niech sie nie godzi na
    1 dzien przewy bo to mi wyglada na wreczenie zwolnienia z pracy.

    Magdalena+Karolka (27-10-97) + Krzyś (05-01-03)
    http://www.master.pl/~mwota/

  • 7. Data: 2003-02-08 11:08:38
    Od: "A.M." <a...@p...onet.pl>

    > Wydaje mi się że legalnie nie można mieć zaległego urlopu za 2 lata.
    >
    > Wojtek

    Można, jeżeli nie miało się możliwości jego wykorzystania np. z powodu
    zwolnienia lekarskiego lub urlopu macierzyńskiego.
    Pozdr
    AM

  • 8. Data: 2003-02-09 10:03:20
    Od: "JLR" <j...@w...pl>

    Zaległy urlop powinno sie wykorzystac do 31 marca roku nastepnego, ale
    jeżeli to nie nastąpiło dopiero po 3 latach urlop taki przepada. po urlopie
    macierzyńskim pracodawca nie ma prawa odmówić urlopu wypoczynkowego
    bieżącego, a w pierwszej kolejności zaległego, do tego należą się jeszcze 2
    dni na opieke nad dzieckiem. Takie są uregulowania prawne i inne
    postępowanie jest sprzeczne z kodeksem i przepisami wykonawczymi.
    pozdrawiam
    JR

  • 9. Data: 2003-02-11 08:01:59
    Od: s...@p...onet.pl

    > Witam

    Patrz art.163 pragraf 3 kp wersja 2003 r.Powodzenia