PracaGrupypl.praca.dyskusje › Umowa zlecenie a zwolnienie lekarskie

  • 1. Data: 2005-07-12 09:25:06
    Temat: Umowa zlecenie a zwolnienie lekarskie
    Od: Cr3dO <c...@p...fm>

    Witam, pracuje na umowe zlecenie i nie wiem jak to jest ze
    zwolnieniem lekarskim.

    Jest po prostu taka sytuacja ze dzis nie bylem w pracy z powodu
    zlego samopoczucia.
    Bylem u lekarza a on wypisam mi zwolnienie na kilka dni
    9 powiedzmy ze jeszcze nie wypisal bo musze mu doniesc NIP moj i
    pracodawcy ).

    Moje pytanie brzmi:
    Czy to zwolnienie jest prawomocne u pracodawcy jezeli pracuje u niego na
    takiej umowie?

    Z gory dziekuje za pomoc

  • 2. Data: 2005-07-12 09:58:18
    Temat: Re: Umowa zlecenie a zwolnienie lekarskie
    Od: badzio <b...@n...epf.pl>

    Cr3dO napisał(a):
    > Witam, pracuje na umowe zlecenie i nie wiem jak to jest ze
    > zwolnieniem lekarskim.
    Ogolnie rzecz biorac umowa-zlecenie ma taki minus ze nie defaultowo
    pracownikowi nie przysluguja swiadczenia typu platny urlop czy tez
    platne zwolnienie lekarskie.
    No chyba ze masz na umowie napisane ze za okres choroby pracodawca Ci placi.
    --
    Michal "badzio" Kijewski
    JID: badzio(at)chrome(dot)pl

  • 3. Data: 2005-07-12 10:21:34
    Od: Cr3dO <c...@p...fm>

    badzio napisał(a):

> [...]
    > platne zwolnienie lekarskie.
    > No chyba ze masz na umowie napisane ze za okres choroby pracodawca Ci

    Nie chodzi mi o kase, po prostu nie chce by mnie zwolnil :P)

  • 4. Data: 2005-07-12 11:08:51
    Od: "candina" <candina[malpa]@o2.pl>

    Użytkownik "Cr3dO" <c...@p...fm> napisał w wiadomości
    > Witam, pracuje na umowe zlecenie i nie wiem jak to jest ze
    > zwolnieniem lekarskim.
    jezeli masz odprowadzana dobrowolna skladke chorobowa przez conajmniej 180
    dni to zleceniobiorca musi Ci wyplacic zasilek chorobowy na podstawie druku
    ZUS ZLA

> [...]
    > pracodawcy ).
    >
    > Moje pytanie brzmi:
    > Czy to zwolnienie jest prawomocne u pracodawcy jezeli pracuje u niego na

    jak najbardziej - nie mozna byc jednoczesnie na zwolnieniu chorobowym i
    pracowac

    > Z gory dziekuje za pomoc

    prosze

  • 5. Data: 2005-07-12 11:11:32
    Od: "candina" <candina[malpa]@o2.pl>

    > Nie chodzi mi o kase, po prostu nie chce by mnie zwolnil :P)
    zawsze Cie moze zwolnic.... :(

  • 6. Data: 2005-07-12 14:20:12
    Od: "Greg" <ozma@BEZ_SPAMUop.pl>

    Cr3dO w news:db05k7$rb1$1@inews.gazeta.pl napisał(a):

> [...]

    Zleceniobiorcy.

    > Nie chodzi mi o kase, po prostu nie chce by mnie zwolnil :P)

    Przejrzyj odpowiednie artykuły KC. Tam masz o tym kiedy zleceniodawca może
    rozwiązać umowę, kiedy Ty, co ewentualnie grozi, co powinieneś zrobić jeżeli
    zlecenia wykonać nie możesz i wiele innych.

    pozdrawiam
    Greg

  • 7. Data: 2005-07-12 14:29:47
    Od: "Jotte" <t...@W...pl>

    W wiadomości news:db05k7$rb1$1@inews.gazeta.pl Cr3dO <c...@p...fm>
    pisze:

    > Nie chodzi mi o kase, po prostu nie chce by mnie zwolnil :P)
    To się z pewnością nie stanie. W przypadku umowy-zlecenia nie istnieje
    mozliwość "zwolnienia" bo nie istnieje stosunek pracy.

    Jotte

  • 8. Data: 2005-07-12 15:32:47
    Od: Kira <c...@-...pl>

    Re to: Cr3dO [Tue, 12 Jul 2005 12:21:34 +0200]:

    > Nie chodzi mi o kase, po prostu nie chce by mnie zwolnil :P)

    To z nim rozmawiaj, a nie przepisow szukaj. Jak komus walisz
    KC przed oczy zamiast otworzyc gebe jak czlowiek, to od reki
    nastawiasz go alergicznie do samego siebie.

    Kira

  • 9. Data: 2005-07-12 21:06:38
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Tue, 12 Jul 2005 13:08:51 +0200, "candina"
    <candina[malpa]@o2.pl> zakodował:

    >jak najbardziej - nie mozna byc jednoczesnie na zwolnieniu chorobowym i
    >pracowac

    A wykonywać zlecenie?
    A wywiązywać się z umowy z pomocą osób trzecich (jeżeli w zleceniu nie
    ma zastrzeżenia, że musi zostać wykonane osobiście)?

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775 e-mail Rot13 coded

  • 10. Data: 2005-07-13 07:26:25
    Od: "candina" <candina[malpa]@o2.pl>

    > A wykonywać zlecenie?
    > A wywiązywać się z umowy z pomocą osób trzecich (jeżeli w zleceniu nie
    > ma zastrzeżenia, że musi zostać wykonane osobiście)?

    a prowizje jak masz liczona i wyplacana?