PracaGrupypl.praca.dyskusje › Komórka w pracy - pracodawca zabarania

  • 1. Data: 2006-09-12 16:45:19
    Temat: Komórka w pracy - pracodawca zabarania
    Od: "tk" <t...@o...pl>

    Witam,

    Moja znajoma pracuje w sklepie (odiez) pracodawca stanowczo powiedzial ze
    nie moze miec przy sobie komorki, teraz moje pytanie czy jest jakis przepis
    ktory mowi o taki nakazie mimo np. wylaczonego dzwonka ?

  • 2. Data: 2006-09-12 19:11:07
    Temat: Re: Komórka w pracy - pracodawca zabarania
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:ee6o6u$cce$1@inews.gazeta.pl tk <t...@o...pl>
    pisze:

    > Moja znajoma pracuje w sklepie (odiez) pracodawca stanowczo powiedzial ze
    > nie moze miec przy sobie komorki, teraz moje pytanie czy jest jakis
    > przepis ktory mowi o taki nakazie mimo np. wylaczonego dzwonka ?
    Nie ma. Równie dobrze mógłby usiłować zabronić mieć zegarka, kalkulatora -
    czegokolwiek.
    Zaznaczam, że co innego "mieć przy sobie", a co innego używać w trakcie
    pracy (no, chyba że podczas przerwy).
    Jeśli zakaz został wydany jako polecenie służbowe dobrze byłoby zarządać
    wydania tego polecenia na piśmie dla celów dokumentacyjno-dowodowych.
    Także w regulaminie pracy nie dałoby się skutecznie zawrzeć takiego zakazu.

    Jotte

  • 3. Data: 2006-09-12 19:34:10
    Od: "Lukasz" <l...@p...onet.WYTNIJpl>

    > Także w regulaminie pracy nie dałoby się skutecznie zawrzeć takiego
    zakazu.

    Dlaczego?
    IMHO są miejsca, gdzie rozmawianie przez komórkę jest nie na miejscu.
    Pracodawca dba o wizerunek sklepu, w którym nie na miejscu będzie blondynka
    rozmawiająca non stop z jakimś fagasem zamiast zajmować się klientami,
    którzy odnoszą wrażenie, że przeszkadzają w pasjonującej rozmowie.
    Podejrzewam, że takie jest zamierzenie, tyle, że wyrażone w niewłaściwy
    sposób przez szefa.

    Pracownicy są jacy są: jeden zrozumie, o co chodzi i może sobie dzwonić
    kiedy zechce nie łamiąc savoir-vivre, a innym trzeba zakazać noszenia
    komórki przy sobie i narazić się na ich oburzenie.

    --
    Lukasz
    N 50 05' 04"

  • 4. Data: 2006-09-12 19:49:58
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:ee723i$u3d$1@news.onet.pl Lukasz
    <l...@p...onet.WYTNIJpl> pisze:

    > zakazu.
    > Dlaczego?
    Ponieważ regulamin pracy stanowi wewnątrzzakładowe źródło prawa pracy, ale
    nie jest to źródło samodzielne Może regulować stosunki pracy tylko w
    zakresie przewidzianym ustawą. Poza tym treść regulaminów, statutów, układów
    zbiorowych i porozumień nie może być dla pracownika mniej korzystna niż
    regulacje ustaw i rozporządzeń. Trochę masz o tym tu:
    http://republika.pl/prawo_pracy/art33.htm

    > IMHO są miejsca, gdzie rozmawianie przez komórkę jest nie na miejscu.
    Po pierwsze nie mówimy o zwyczajach, lecz o prawie stanowionym.
    Po drugie nie mówimy o rozmawianiu (używaniu), tylko o posiadaniu przy
    sobie.

> [...]
    > klientami, którzy odnoszą wrażenie, że przeszkadzają w pasjonującej
    > rozmowie. Podejrzewam, że takie jest zamierzenie, tyle, że wyrażone w
    Po pierwsze - jak wyżej.
    Po drugie - idąc tym tropem, czy pracodawca mógłby Twoim zdaniem zakazać
    także posiadania przy sobie np. zegarka, uzasadniając, że gdyby
    sprzedawczyni podczas zajmowania się namolnymi, uciążliwymi klientami
    pozwoliła sobie spojrzeć na zegarek, to oni mogliby poczuć, iż w czymś
    przeszkadzają?
    Posiadania przy sobie czego mógłby jeszcze zakazać pracodawca i na jakiej
    podstawie prawnej?

    > Pracownicy są jacy są: jeden zrozumie, o co chodzi i może sobie dzwonić
    > kiedy zechce nie łamiąc savoir-vivre, a innym trzeba zakazać noszenia
    > komórki przy sobie i narazić się na ich oburzenie.
    Jak pisałem, nie można zakazać tego w sposób formalny, czyli w oparciu o
    przepisy prawa pracy i na piśmie.
    Przy okazji - jak wyobrażałbyś sobie kontrolę przestrzegania takiego zakazu?

    Jotte

  • 5. Data: 2006-09-13 06:49:19
    Od: Tomasz Kaczanowski <k...@p...onet.pl>

    Lukasz wrote:
> [...]
    > którzy odnoszą wrażenie, że przeszkadzają w pasjonującej rozmowie.
    > Podejrzewam, że takie jest zamierzenie, tyle, że wyrażone w niewłaściwy

    Zauwaz, ze Jotte napisal, iz moze miec, nie moze uzywac... Moze miec,
    chocby po to, by podczas przerwy nie szukac i w waznej sprawie moc
    zadzwonic.

    > Pracownicy są jacy są: jeden zrozumie, o co chodzi i może sobie dzwonić
    > kiedy zechce nie łamiąc savoir-vivre, a innym trzeba zakazać noszenia
    > komórki przy sobie i narazić się na ich oburzenie.

    Zakaz uzywania w czasie pracy, a zakaz posiadania to dwie rozne rzeczy.

    --
    Kaczus/Pegasos User
    http://kaczus.republika.pl

  • 6. Data: 2006-09-16 19:43:11
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:eehjq9$pmq$1@inews.gazeta.pl fReLuZ <f...@i...com.pl>
    pisze:

    > Coraz czesciej sie to spotyka, ale przy "powaznyc pracach". Pracodawca
    > zapobiega wyplywowi informacji w ten sposob.
    Przecież to kompletny absurd.

    > Moim zdaniem bardzo na miejscu i nie ma sie czemnu dziwic.
    Pytanie nie było o Twoje zdanie tylko o podstawę prawną.

    Jotte

  • 7. Data: 2006-09-17 07:28:18
    Od: "Lukasz" <l...@p...onet.WYTNIJpl>

    > Zauwaz, ze Jotte napisal, iz moze miec, nie moze uzywac... Moze miec,
    > chocby po to, by podczas przerwy nie szukac i w waznej sprawie moc
    > zadzwonic.

    Miałem na myśli, że czasem są ludzie, którym, jak nie zabronisz mieć, to nic
    sobie nie będą robić z zakazu używania.

    --
    Lukasz
    N 50 05' 04"

  • 8. Data: 2006-09-17 12:40:14
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:eeitfa$enl$1@news.onet.pl Lukasz
    <l...@p...onet.WYTNIJpl> pisze:

    > Miałem na myśli, że czasem są ludzie, którym, jak nie zabronisz mieć, to
    > nic sobie nie będą robić z zakazu używania.
    Tyle, że zabronić mieć przy sobie nie możesz. Albo inaczej - nie masz prawa.

    Jotte

  • 9. Data: 2006-09-17 19:37:22
    Od: fReLuZ <f...@i...com.pl>

    tk napisał(a):
> [...]
    > przepis ktory mowi o taki nakazie mimo np. wylaczonego dzwonka ?

    Coraz czesciej sie to spotyka, ale przy "powaznyc pracach". Pracodawca
    zapobiega wyplywowi informacji w ten sposob. Moim zdaniem bardzo na
    miejscu i nie ma sie czemnu dziwic.

    NP. Banki

  • 10. Data: 2006-09-20 18:24:28
    Od: "Dariusz Tarczoń" <t...@i...pl>

    Jotte napisał(a):
    > Tyle, że zabronić mieć przy sobie nie możesz. Albo inaczej - nie
    masz prawa.

    A co w przypadku gdy sam fakt posiadania wlaczonego tel. powoduje
    zaklocenia w aparaturze, albo noszenie np. metalowych przedmiotow w
    pracy jest niebezpieczne? (niektore stanowiska nie pozwalaja na takowe)
    - wtedy tez nie moze zabronic?

    Pozdrawiam...