PracaGrupypl.praca.dyskusjeKomórka w pracy - pracodawca zabarania › Re: Komórka w pracy - pracodawca zabarania
    From: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Komórka w pracy - pracodawca zabarania
    Date: Tue, 12 Sep 2006 21:49:58 +0200

    W wiadomości news:ee723i$u3d$1@news.onet.pl Lukasz
    <l...@p...onet.WYTNIJpl> pisze:

    > zakazu.
    > Dlaczego?
    Ponieważ regulamin pracy stanowi wewnątrzzakładowe źródło prawa pracy, ale
    nie jest to źródło samodzielne Może regulować stosunki pracy tylko w
    zakresie przewidzianym ustawą. Poza tym treść regulaminów, statutów, układów
    zbiorowych i porozumień nie może być dla pracownika mniej korzystna niż
    regulacje ustaw i rozporządzeń. Trochę masz o tym tu:
    http://republika.pl/prawo_pracy/art33.htm

    > IMHO są miejsca, gdzie rozmawianie przez komórkę jest nie na miejscu.
    Po pierwsze nie mówimy o zwyczajach, lecz o prawie stanowionym.
    Po drugie nie mówimy o rozmawianiu (używaniu), tylko o posiadaniu przy
    sobie.

    > Pracodawca dba o wizerunek sklepu, w którym nie na miejscu będzie
    > blondynka rozmawiająca non stop z jakimś fagasem zamiast zajmować się
    > klientami, którzy odnoszą wrażenie, że przeszkadzają w pasjonującej
    > rozmowie. Podejrzewam, że takie jest zamierzenie, tyle, że wyrażone w
    > niewłaściwy sposób przez szefa.
    Po pierwsze - jak wyżej.
    Po drugie - idąc tym tropem, czy pracodawca mógłby Twoim zdaniem zakazać
    także posiadania przy sobie np. zegarka, uzasadniając, że gdyby
    sprzedawczyni podczas zajmowania się namolnymi, uciążliwymi klientami
    pozwoliła sobie spojrzeć na zegarek, to oni mogliby poczuć, iż w czymś
    przeszkadzają?
    Posiadania przy sobie czego mógłby jeszcze zakazać pracodawca i na jakiej
    podstawie prawnej?

    > Pracownicy są jacy są: jeden zrozumie, o co chodzi i może sobie dzwonić
    > kiedy zechce nie łamiąc savoir-vivre, a innym trzeba zakazać noszenia
    > komórki przy sobie i narazić się na ich oburzenie.
    Jak pisałem, nie można zakazać tego w sposób formalny, czyli w oparciu o
    przepisy prawa pracy i na piśmie.
    Przy okazji - jak wyobrażałbyś sobie kontrolę przestrzegania takiego zakazu?

    Jotte