PracaGrupypl.praca.dyskusje › Kolezanka boi się zwolnienia - czy ciąża jest sposobem?

  • 1. Data: 2002-12-03 20:01:22
    Temat: Kolezanka boi się zwolnienia - czy ciąża jest sposobem?
    Od: "Harmony Wroclaw" <h...@w...pl>

    Witam,

    moja koleżanka pracuje od dwóch lat w dziale handlowym. Jakiś czas temu
    przyjeli jej nową szefową - jakąś wybitną jędzię, z którą dodatkowo się nie
    polubiły. Szefowa działu jest protegowaną prezesa firmy, także "ma plecy".
    Ostatnio ta szefowa zaczęła wytykać jej niekompetencję itp., dodatkowo
    obarcza ją winą za swoje błędy. Koleżanka boi się zwonienia, bo podejrzewa,
    że szefowa ma już kogoś upatrzonego na jej miejsce. Obie wpadłyśmy na
    pomysł, że może nie takie złe byłoby, gdyby udało jej się zajść w ciążę.
    I w związku z tym moje pytania - w którym miesiącu ciąży koleżanka musiałaby
    być w momencie wręczania jej zwolnienia, aby pracować w firmie do dnia
    porodu? Czy szefowa mialaby wtedy jakiś inny sposób żeby ją stamtąd usunąć?
    Czy można w ogóle zwolnić pracownika (np. dyscyplinarnie) za niekompetencje
    lub brak wiadomosci na określone tematy (wchodzące częściowo w zakres jej
    pracy, ale jak mówi nikt wcześniej od niej tego nie wymgał)?

    Dzięki z wszelkie sugestie i pozdrawiam.
    Hamonny

  • 3. Data: 2002-12-03 21:22:12
    Od: "eleonora" <e...@o...pl>

    Użytkownik "Harmony Wroclaw" <h...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    | lub brak wiadomosci na określone tematy (wchodzące częściowo w zakres jej
    | pracy, ale jak mówi nikt wcześniej od niej tego nie wymgał)?

    Czesc

    mialam taki przypadek w pracy, chodzilo o zone mojego kolegi (nawiasem
    mowica ma fantastycznego synka teraz :)).....i wtedy kadrowa poradzila mu
    wyjscie z ciaza. Okazuje sie ze nie ma znaczenia w ktorym miesciacu ciazy
    jest kiedy dostaje wypowiedzenie, musi miec tylko papiery od gniekologa ze
    jest w ciazy.........z tego co piszesz to wypowiedzenia Twoja kolezanka
    jeszcze nie dostala ale sie go spodziewa wiec mysle, ze to dobry czas aby
    starac sie o dziecko i jak najszybciej zajsc :) .....a zatrudniona w firmie
    bedzie do czasu porodu i tak dlugo jak badzie wykorzystywac urlop
    macierzynski po porodzie bedac na zasilku wtedy. Moga jak zwolnic dopiero
    jak wroci po tym urlopie.....ale tu tez mozna szukac kruczkow....np jakies
    L4....:)
    cos do zwolnien dyscyplinarnych to nie wiem jak to wyglada, ale jak bedzie
    miec papiery ze jest w w ciazy to jest wystarczajaco chroniona i nic jej nie
    grozi przez dluzszy czas ze strony wrednej szefowej :)
    pozdr
    Ell

  • 2. Data: 2002-12-03 21:22:12
    Od: "eleonora" <e...@o...pl>

  • 4. Data: 2002-12-03 21:51:05
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Tue, 3 Dec 2002 21:01:22 +0100, "Harmony Wroclaw"
    <h...@w...pl> zakodował:

    >Czy można w ogóle zwolnić pracownika (np. dyscyplinarnie) za niekompetencje
    >lub brak wiadomosci na określone tematy (wchodzące częściowo w zakres jej
    >pracy, ale jak mówi nikt wcześniej od niej tego nie wymgał)?

    KP
    Art. 177. § 1. Pracodawca nie może wypowiedzieć ani rozwiązać umowy o
    pracę w okresie ciąży, a także w okresie urlopu macierzyńskiego
    pracownicy, chyba że zachodzą przyczyny uzasadniające rozwiązanie
    umowy bez wypowiedzenia z jej winy i reprezentująca pracownicę
    zakładowa organizacja związkowa wyraziła zgodę na rozwiązanie umowy.

    § 2. Przepisu § 1 nie stosuje się do pracownicy w okresie próbnym, nie
    przekraczającym jednego miesiąca.

    § 3. Umowa o pracę zawarta na czas określony lub na czas wykonania
    określonej pracy albo na okres próbny przekraczający jeden miesiąc,
    która uległaby rozwiązaniu po upływie trzeciego miesiąca ciąży, ulega
    przedłużeniu do dnia porodu.

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775

  • 5. Data: 2002-12-04 01:37:39
    Od: n...@p...ninka.net (Nina M. Miller)

    "Harmony Wroclaw" <h...@w...pl> writes:

> [...]
    > że szefowa ma już kogoś upatrzonego na jej miejsce. Obie wpadłyśmy na
    > pomysł, że może nie takie złe byłoby, gdyby udało jej się zajść w ciążę.

    piekne, po prostu piekne.

    nie wiem czy smiac sie czy plakac. na problemy z szefowa - ciaza.

    wspolczuje temu dziecku. ciekawe, czy jak juz przyjdzie na swiat to mu
    powiesz, ze wlasciwie to ono bylo z "wyzszej koniecnzosci" -
    pognebienia szefowej.

    --
    Nina Mazur Miller
    n...@p...ninka.net

  • 6. Data: 2002-12-04 01:44:21
    Od: Adam Płaszczyca <_...@i...pl>

    eleonora <e...@o...pl> wrote:

> [...]

    > miec papiery ze jest w w ciazy to jest wystarczajaco chroniona i nic jej nie
    > grozi przez dluzszy czas ze strony wrednej szefowej :)

    A potem, kiedy się skończy i ciąża, i macierzyński, firma pracownicę
    wykopie, a z papierami jakie będzie miała będzie miała urocze życie z
    dzieckiem i zasiłkiem z pomocy społeczniej.

    Lepiej niech się zacznie rozglądać za inną pracą. Skoro jest w handlu,
    to konkurencje chyba zna?

    --
    ___________ (R)

  • 7. Data: 2002-12-04 02:40:04
    Od: Adam Płaszczyca <_...@i...pl>

    Nina M. Miller <n...@p...ninka.net> wrote:

    > wspolczuje temu dziecku. ciekawe, czy jak juz przyjdzie na swiat to mu
    > powiesz, ze wlasciwie to ono bylo z "wyzszej koniecnzosci" -
    > pognebienia szefowej.

    Skończy się ciąza, skończy macierzyński, będzie wypowiedzenie i zasiłek.
    Taaak... Dziecko pewnie do domu dziecka.

    --
    ___________ (R)

  • 8. Data: 2002-12-04 08:30:35
    Od: k...@p...onet.pl

    pass ... pass ...
    ja pasuje drodzy Panstwo

  • 9. Data: 2002-12-04 08:51:16
    Od: Renata Gołębiowska <R...@a...waw.pl>

    In article <3...@n...vogel.pl>, eleonora wrote:

    > podejrzewa,

    > mialam taki przypadek w pracy, chodzilo o zone mojego kolegi (nawiasem
    > mowica ma fantastycznego synka teraz :)).....i wtedy kadrowa poradzila mu
    > wyjscie z ciaza.

    Czy przy takich postawach można się dziwić i oburzać, że potem młode
    kobiety w wieku rozrodczym są dyskryminowane podczas rekrutacji?

    Renata

  • 10. Data: 2002-12-04 12:51:04
    Od: " Ida" <i...@N...gazeta.pl>

    Harmony Wroclaw <h...@w...pl> napisał(a):

> [...]

    > lub brak wiadomosci na określone tematy (wchodzące częściowo w zakres jej
    > pracy, ale jak mówi nikt wcześniej od niej tego nie wymgał)?

    Oczywiście, że nie mozna zwolnić. Za niekompetencje i brak wiadomości na
    określone tematy wchodzące w zakres pracy przysługuje premia w wysokości do
    150% wynagrodzenia, a nie zwolnienie.

    Mam dziwne wrażenie, że zajście w ciążę będzie jedną z nielicznych
    kompetentnych rzeczy w wykonaniu Twojej koleżanki...