PracaGrupypl.praca.dyskusje › Kolejni myśleli że za półdarmo można w Polsze ludzi zatrudniać...

  • 61. Data: 2006-09-19 17:09:49
    Temat: Re: Kolejni myśleli że za półdarmo można w Polsze ludzi zatrudniać...
    Od: "Any User" <a...@m...com>

    > Tylko po co komuś chcesz udowadniać, że podjęcie pracy
    > zaproponowanej przez UP mu się nie opłaca? Sens widzę
    > tylko w przypadku pobierania przez niego zasiłku.

    A ja również w przypadku dwóch innych form pomocy:

    1. ubezpieczenia zdrowotnego,

    2. całokształtu pomocy przyszłej (czyli, tak jak napisałem na początku,
    _dożywotnia_ utrata pomocy)

    > Spierałabym się, bo to znaczy że mamy 20% złodziei ;)

    A uważasz, że nie mamy? Powiedziałbym, że większość z nas, to złodzieje. W
    końcu prawie każdy _coś_ _kiedyś_ ukradł. Czyż nie?

    > Chciałbyś będąc nawet uczciwym człowiekiem żeby cię policja
    > non stop śledziła? Mi się to nie podoba, pardon - traktować
    > z góry każdego jak złodzieja i bandytę. Nie za bardzo ci się
    > przesiąkło amerykańską propagandą terrorystyczną?

    Gdyby (co jest hipotetyczno-fantastyczne) była zagwarantowana dobra wola
    funkcjonariuszy (tj. brak korupcji, lenistwa, programów motywacyjnych itp.),
    to oczywiście, że tak. Natomiast w przypadku rzeczywistym możemy się spierać
    nie tyle o to, czy bym chciał, ile właśnie o poziom tych negatywnych
    zjawisk.

    > A nazywaj jak chcesz, lepiej mi z tym niż koniecznością
    > latania z kalkulatorem i zastanawiania się z czego jeszcze
    > mogę zrezygnować żeby na rachunki starczyło. A porównanie
    > akurat mam, bo pieniądze mam na tyle nieregularnie, że od
    > czasu do czasu kalkulator (no ok, excell...) w użyciu jest.

    Ja tam nie wiem, czy by mi było lepiej. Tzn. najprawdopodobniej tak,
    aczkolwiek ja się już wyrwałem do dobrej pracy i chociaż kasę mam większą,
    to i tak dzień w dzień siedzę nad Excelem, a cały nadmiar kasy ląduje na
    lokatach. Więc de facto styl życia już mi został wpojony raz na zawsze.

    > Miałeś z tego więcej niż programiści? Bo jeśli nie, to
    > nie było - do opłacalności wlicza się też koszt czasu
    > (w którym można coś innego zrobić) i inne nieszczególnie
    > materialne rzeczy.
    >
    > No i skoro było opłacalne to czemu "było" a nie "jest"?

    Miałem tyle samo, co programiści (samą gotówką) + dodatkowo mieszkanie
    służbowe i gadżety. Ale też pracowałem znacznie dłużej, niż oni. A skończyło
    się, bo znalazłem coś jeszcze bardziej opłacalnego.

  • 62. Data: 2006-09-19 17:27:09
    Od: zch28 <z...@u...pl>

    Tomasz Kaczanowski wrote:

    > Po prostu do Michala nie trafilo, ze nie najnizsza krajowa powinna
    > podwyzszac przecietna, a wlasciwe warunki rynkowe, ktore po malu sie
    > tworza, co widac, bo przedsiebiorcy zaczeli narzekac, ze za zbyt niska
    > pensje nikt u nich nie chce pracowac... I o to chodzi.

    Właśnie, że nie o to chodzi :-)
    Wiem, że nie wszyscy pracodawcy ale znajdą się tacy co
    - z powodu wyższych kosztów faktycznie będą musieli zwinąć interes
    - albo nie chcąc pozbyć się swoich zysków pójdą w szarą strefę.

    Zwłaszcza tu na wschodzie znaleźć pracę nie jest łatwo ale też widzę jak
    potencjalni moi pracodawcy (małe firmy) ledwo wiążą koniec z końcem.
    Dość już tego antagonizowania!!! Trzeba obniżyć koszty pracy!!!

    zch

  • 63. Data: 2006-09-19 17:30:02
    Od: zch28 <z...@u...pl>

    kantor wrote:

    > Zyjecie o chlebie i wodzie (z kranu) ?

    Chciałbym tyle wydawać na moją 3 osobową rodzinę :-(

    zch

  • 64. Data: 2006-09-19 17:32:17
    Od: "Michał Buslik" <b...@i...pl>

    Użytkownik "zch28" <z...@u...pl> napisał w wiadomości

    > Chciałbym tyle wydawać na moją 3 osobową rodzinę :-(

    znaczy wydajesz mniej ?

  • 65. Data: 2006-09-19 17:42:43
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    zch28 napisał(a):

> [...]
    > - z powodu wyższych kosztów faktycznie będą musieli zwinąć interes
    > - albo nie chcąc pozbyć się swoich zysków pójdą w szarą strefę.

    Oczywiście. Prowadzenie firmy to nie jest, wbrew temu, co się niektórym
    wydaje łatwe, lekkie i przyjemne zajęcie. Tak jak skończyły się biznesy
    oparte na posiadaniu "dojścia" do chodliwego towaru tak i skończą się te
    istniejące tylko dlatego, że wykorzystuje się pracownikow.

    j.

    --
    To nie ja głosowałem na PiS.
    http://tinyurl.com/dpuad /kto pierwszy kliknie ten głupi :P/

  • 66. Data: 2006-09-19 17:46:19
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Krzysztof Stachlewski napisał(a):

    > Albo idziesz na "chińskie żarcie" za 7zł, zamiast tego mięsa
    > na obiad i masz z głowy cały obiad.
    > Da się...

    Taa... W Korei Płn autorytety naukowe występują w TV i udowadniają, że
    aby być zdrowym należy jeść raz na da dni garść trawy... Da się...

    j.

  • 67. Data: 2006-09-19 18:17:59
    Od: Kira <c...@e...wytnij.pl>

    Re to: Sławomir Szyszło [Tue, 19 Sep 2006 18:27:55 +0200]:

    > I da się to wszystko zjeść w 1 dzień? :O

    Zależy w ile osób ;) Poza tym np. serek zostanie na następny,
    więc następnego kupi się jakiś topiony czy twarogowy - itp...
    Tym sposobem zawartość lodówki się na bieżąco wymienia, ale
    jak do niej zajrzysz to zawsze coś co ci podpasuje znajdziesz.

    Kira

    --
    /(o\ : http://kira.wwt.pl :: http://cyber-girl.net :
    \o)/ GG: 1565217 :: I am what I am, I do what I want

  • 68. Data: 2006-09-19 18:44:20
    Od: "Nixe" <n...@f...pl>

    W wiadomości <news:eeotrn$1hh$1@inews.gazeta.pl>
    Kira <c...@e...wytnij.pl> pisze:

    > Zresztą, to jest circa 60zł dziennie...

    Za bardzo porządny i obfity obiad dla 4 osób w knajpie w centrum Gdyni płacę
    40 zł. Zostaje 20 zł - spokojnie da się z tego zrobić śniadanie i kolację
    dla tej samej liczby osób. To taka wersja dla leniwych. Gdy gotuję sama w
    domu, to obiad kosztuje mnie góra 15 zł.

    > - mleko szt. 2 - 5 zł

    Wypijasz 2 litry mleka codziennie?

    > - bułki - 6zł

    Za pieczywo dla 4 osób płacę najwyżej 5 zł.

    > - maslo - 3zł (starcza na max. 2 dni)

    Pół kostki masła na dzień??

    > - mięcho na obiad - 12zł

    J.w.
    Za 12 zł to jest u nas przyzwoity obiad dla 4 osób.
    Zjadasz tyle w pojedynkę w ciągu jednego dnia?

    > - ziemniaki / ryz / makaron / ... - 5zł

    J.w. Tyle kosztuje_torba_makaronu, ryżu czy też 3 kg ziemniaków, a to są
    porcje dla pułku wojska.
    Nie powiesz mi, że kupujesz to_codziennie_.

    > Więc co się w zasadzie kupuje za 10zł dziennie...?

    Nie wiem. Dziś zrobiłam zakupy za 85 zł (mięso (piersi kurzęce i kawałek
    schabu), wędliny/ser, jajka, płatki dla dzieciaków, parę słodyczy,
    nektarynki, jabłka, kalarior, fasolka, kukurydza, kasza i parę innych)
    Jedzenia starczy nam spokojnie na 2-3 dni dla 4 osób (dwie dorosłe + dwoje
    dzieci).

    Ja wiem, że na jedzenie można wydawać i 500 zł dziennie, tylko zawsze mam
    przy tym wrażenie, że połowa z tego się zmarnuje (bo kto to zje?) albo że
    kupuje się rzeczy pozornie lepsze (markowe/droższe nie zawsze znaczy
    smaczniejsze czy pożywniejsze), a za to dużo (i niepotrzebnie) droższe od
    swoich tanich odpowiedników.

    --
    Nixe

  • 69. Data: 2006-09-19 18:44:26
    Od: "Nixe" <n...@f...pl>

    W wiadomości <news:eeosqh$cbo$2@news.onet.pl>
    Tomasz Kaczanowski <k...@p...onet.pl> pisze:

    > jeden maly problem, w innym miescie nie zarobi 7 tys zl na tym
    > stanowisku (no chyba, ze bedzie miec na prawde duzo szczescia).

    Ale nie zarobi też dużo mniej.
    Zawsze, gdy rozmawiam ze znajomymi o poziomie życia i wynagrodzeniach w
    W-wie i Trójmieście, to okazuje się, że w W-wie zarobki są tylko trochę
    wyższe, natomiast życie dużo, dużo droższe.

    --
    Nixe

  • 70. Data: 2006-09-19 18:56:08
    Od: Krzysztof Stachlewski <s...@f...pl>

    januszek wrote:

    > Taa... W Korei Płn autorytety naukowe występują w TV i udowadniają, że
    > aby być zdrowym należy jeść raz na da dni garść trawy... Da się...

    Możliwe, że w tamtych warunkach mają rację.
    Jedyne źródło witamin. :-/

    --
    Tlen:stachobywatelpl GG:1811474 http://stachlewski.info