PracaGrupypl.praca.dyskusje › Kolejni myśleli że za półdarmo można w Polsze ludzi zatrudniać...

  • 51. Data: 2006-09-19 14:58:29
    Temat: Re: Kolejni myśleli że za półdarmo można w Polsze ludzi zatrudniać...
    Od: Kira <c...@e...wytnij.pl>

    Re to: Krzysztof Stachlewski [Tue, 19 Sep 2006 16:35:34 +0200]:

    > Bo musisz kombinować tak.

    Na szczęście bardzo sporadycznie muszę... ;)

    > Gotujesz rosół, albo inną tego typu zupę na 3 dni.
    > Kostka rosołowa, trochę warzyw, makaron.
    > Wywalić jogurty. Owoce raz na tydzień.
    > Nie jeść tyle masła, wywalić chipsy.
    > Chleb za niecałe 3zł zamiast bułek. A i na 2 dni starczy.
    > Albo idziesz na "chińskie żarcie" za 7zł, zamiast tego mięsa
    > na obiad i masz z głowy cały obiad.
    > Da się...

    A pewnie. Masło zresztą można na margarynę podmienić, kanapki
    robić monotematyczne z samym pasztetem a nie z serkiem, mięskiem
    i warzywkiem, zamiast mleka zasadniczo można wodę pić z kranu,
    z przypraw zostawić sól i pieprz, kawy i herbaty nie słodzić...

    Korzyść oszczędnościową widzę z tego jeszcze jedną - analogiczną
    jak przy Chlebie Krasnoludów ;) (jak ktoś czytał to wie, jak nie
    - poczytać http://www.pg.gda.pl/~mjasina/settler/chleb.html ).

    Ale dziękuję, jednak postoję...

    Kira

    --
    /(o\ : http://kira.wwt.pl :: http://cyber-girl.net :
    \o)/ GG: 1565217 :: I am what I am, I do what I want

  • 52. Data: 2006-09-19 14:59:31
    Od: "Krzysztof Stachlewski" <s...@f...pl>

    "Kira" <c...@e...wytnij.pl> wrote in message

    > Na szczęście bardzo sporadycznie muszę... ;)

    Pozazdrościć.

> [...]
    > i warzywkiem, zamiast mleka zasadniczo można wodę pić z kranu,
    > z przypraw zostawić sól i pieprz, kawy i herbaty nie słodzić...

    No nie no. Przyprawy i cukier do kawy to nie jest aż tak duży wydatek.
    A kanapki, rzeczywiście, dobrze kombinujesz.
    Nie polecam. Jednak z drugiej strony, jak widzisz że np. 1/2
    tego co zarabiasz idzie w jedzenie, to głód przechodzi.

    Stach

  • 53. Data: 2006-09-19 15:02:21
    Od: Kira <c...@e...wytnij.pl>

    Re to: Michał Buslik [Tue, 19 Sep 2006 13:49:47 +0200]:

    > cholera, moze ten Wroclaw rzeczywiscie jest duzo tanszy od Wawy

    W wawie nie mieszkam... coście się tak przypięli? ;)

    Kira

  • 54. Data: 2006-09-19 15:14:51
    Od: profit <p...@o...eu>

    Dnia 19.09.2006 futszaK <f...@p...pl> napisał/a:
    > http://miasta.gazeta.pl/wroclaw/1,35751,3627716.html

    Wyjeżdza sobie facet za granice na miesiąc i przywozi na czysto 4k zł
    Wydał wszystko na zakupy (zapłacił VAT 22% - 880zł)

    Jego koledze fuksneła sie praca w kraju za 1300 brutto

    ZUS pracownik - ok. 243zł
    NFZ - ok. 92zł
    zaliczka na podaktek - ok. 55 zł
    koszyty pracodawcy - ok. 270zł

    Zostało mu 910zł i podobnie poszedł na zakupy (zapłacił VAT 22% - 200zł)

    W sumie potrąceń 860zł

    To ja już wole wyjechać.

    profit

  • 55. Data: 2006-09-19 15:31:14
    Od: Kira <c...@e...wytnij.pl>

    Re to: Krzysztof Stachlewski [Tue, 19 Sep 2006 16:59:31 +0200]:

    > Jednak z drugiej strony, jak widzisz że np. 1/2 tego
    > co zarabiasz idzie w jedzenie, to głód przechodzi.

    Ja wiem...? Przecież między innymi po to się zarabia, nie?
    Lepiej jest jak 90% idzie na rachunki?

    Kira

  • 56. Data: 2006-09-19 15:33:36
    Od: Kira <c...@e...wytnij.pl>

    Re to: Nixe [Tue, 19 Sep 2006 14:01:06 +0200]:

    > To sorki, ale_ CO_Ty jadasz i w jakich ilościach???

    To na co mam ochotę, w takich ilościach na jakie mam ochotę.
    No lubię smaczne jedzenie, co poradzę... Ważę nadal 50kg więc
    najwyraźniej mi to nie szkodzi.

    > Ja za normalne tygodniowe zakupy (jedzenie) na 4 osoby + kot

    O, właśnie. Wykarmienia psa i szynszyli nie policzyłam...

    Kira

  • 57. Data: 2006-09-19 15:42:44
    Od: Kira <c...@e...wytnij.pl>

    Re to: Any User [Tue, 19 Sep 2006 13:47:35 +0200]:

    > Po pierwsze, generalizujesz. Po drugie, mi w tym chodziło
    > nie tyle o dowiedzenie się, co o _udowodnienie_.

    Tylko po co komuś chcesz udowadniać, że podjęcie pracy
    zaproponowanej przez UP mu się nie opłaca? Sens widzę
    tylko w przypadku pobierania przez niego zasiłku.

    > Ale dla większości ludzi, którzy się rejestrują w UP,
    > ta logika jest dobra.

    Spierałabym się, bo to znaczy że mamy 20% złodziei ;)

    > Poza tym, nie zakłada ona sadzania od razu do pierdla,
    > a jedynie obserwację i weryfikację, czy mamy do czynienia
    > z taką osobą i wówczas kontynuację obserwacji w celach
    > szybkiego reagowania po pierwszym uczynku.

    Chciałbyś będąc nawet uczciwym człowiekiem żeby cię policja
    non stop śledziła? Mi się to nie podoba, pardon - traktować
    z góry każdego jak złodzieja i bandytę. Nie za bardzo ci się
    przesiąkło amerykańską propagandą terrorystyczną?

    > Raczej nie są nauczeni takiego stylu życia.

    To spytam inaczej - niechciałbyś dla nich, żeby jednak byli
    nauczeni i mogli sobie na niego pozwolić, zamiast wegetować
    za ten tysiąc miesięcznie? To twoi rodzice, nie?

    > A u mnie się to nazywa "sraniem kasą".

    A nazywaj jak chcesz, lepiej mi z tym niż koniecznością
    latania z kalkulatorem i zastanawiania się z czego jeszcze
    mogę zrezygnować żeby na rachunki starczyło. A porównanie
    akurat mam, bo pieniądze mam na tyle nieregularnie, że od
    czasu do czasu kalkulator (no ok, excell...) w użyciu jest.

    > Ale dlaczego piszesz, że coś jest nieopłacalne, skoro było
    > opłacalne.
    > Oczywiście tylko przy cięciu kosztów, ale jednak było.

    Miałeś z tego więcej niż programiści? Bo jeśli nie, to
    nie było - do opłacalności wlicza się też koszt czasu
    (w którym można coś innego zrobić) i inne nieszczególnie
    materialne rzeczy.

    No i skoro było opłacalne to czemu "było" a nie "jest"?

    Kira

  • 58. Data: 2006-09-19 16:22:36
    Od: Sławomir Szyszło <s...@p...onet.pl>

    Dnia 19 Sep 2006 06:37:52 -0700, "M...@g...bla.bla.com"
    <M...@g...com> wklepał(-a):

    >oki to powiedz jak kupowac:P wedlin tanich nie kupie - bo w wawie tylko
    >w jednym miejscu sa zjadliwe (po ktorych nie masz rewolucji
    >zoladkowych) tanie wedliny, ale nie mam mozliwosci tam teraz kupowac.

    Zwracać uwagę na ceny? :) Samo ograniczenie wędlin i mięsa zapewne da
    oszczędności (sam jem ich bardzo mało, bo do stoiska z mięsem zwykle są kolejki
    ;]). Niektóre produkty nie są warte swojej ceny, jeśli dajmy na to serek A o
    pojemności 200 ml kosztuje 2,50 (a inne też w okolicach tej ceny), a obok stoi
    jeden za 6,50 - a dla ciebie wygląda i smakuje tak samo - to co wtedy kupisz?

    Warto zwracać uwagę nie tylko na cenę, ale na stosunek cena/objętość czy
    cena/waga. Jeśli produkt jest np. 30% droższy od średniej dla danego rodzaju, to
    albo jest znacznie lepszy od innych (rzadko) albo przewartościowany (częściej).
    Powinnaś więc zdecydować, czy faktycznie jest wart tej wyższej ceny. Czyli
    spróbować i ocenić. :)

  • 59. Data: 2006-09-19 16:27:55
    Od: Sławomir Szyszło <s...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 19 Sep 2006 16:15:48 +0200, Kira <c...@e...wytnij.pl>
    wklepał(-a):

    >Zresztą, to jest circa 60zł dziennie... A, uśredniając:
    >- mleko szt. 2 - 5 zł
    >- bułki - 6zł
    >- maslo - 3zł (starcza na max. 2 dni)
    >- mięcho na obiad - 12zł
    >- ziemniaki / ryz / makaron / ... - 5zł
    >- pomidorki / ogórki / ... + śmietana / ... - 6zł
    >- kawałek sera - 6zł
    >- wędlinka - następne 6zł
    >- jakiś pasztecik czy coś takiego - 3zł
    >- chipsy / ciastka / ... - 6zł
    >- owocki siakieś - powiedzmy 5zł

    I da się to wszystko zjeść w 1 dzień? :O

  • 60. Data: 2006-09-19 16:42:58
    Od: zch28 <z...@u...pl>

    fotech wrote:

    > wlasnie dlatego, ze Przemysle nie maja tego wszystkiego, nalezalo by inwestorow tam
    przyciagac, żeby mialy za co (podatki) ta infrastrukture zrobic, a nie doplacac im za
    "rozwoj" rozwinietego regionu, wlasnie dokladnie mi o to chodzi, bo w koncu to
    polskie pieniadze ida w duzej czesci na to.

    Dobrze mówi!!! Do tego właśnie służy "państwo" i niech się weźmie za
    takie właśnie rzeczy i nie wpycha się tam gdzie nie powinno.

    zch