PracaGrupypl.praca.dyskusje › Kolejni myśleli że za półdarmo można w Polsze ludzi zatrudniać...

  • 71. Data: 2006-09-19 19:40:08
    Temat: Re: Kolejni myśleli że za półdarmo można w Polsze ludzi zatrudniać...
    Od: camel <g...@f...gotdns.com>

    On 2006-09-19 17:14:51 +0200, profit <p...@o...eu> said:

    > Jego koledze fuksneła sie praca w kraju za 1300 brutto
    >
    > ZUS pracownik - ok. 243zł
    > NFZ - ok. 92zł
    > zaliczka na podaktek - ok. 55 zł
    > koszyty pracodawcy - ok. 270zł
    >
    > Zostało mu 910zł i podobnie poszedł na zakupy (zapłacił VAT 22% - 200zł)
    >
    > W sumie potrąceń 860zł

    Znam te wyliczenia. To jest rozbój w biały dzień. To okupacja! To nie
    jest NASZE państwo, tylko wrzód na naszych d... . A my wracajmy do
    roboty. W końcu górnicy, rolnicy, księża i urzędnicy, renciści i
    emeryci mundurowi czekają na nasze podatki!

    --
    -Never suspect conspiracy if incompetence could achieve the same result.

  • 72. Data: 2006-09-20 05:24:21
    Od: Kira <c...@e...wytnij.pl>

    Re to: Any User [Tue, 19 Sep 2006 19:09:49 +0200]:

    > A ja również w przypadku dwóch innych form pomocy:
    > 1. ubezpieczenia zdrowotnego,

    A, dobra. Też się zgodzę. Ale jak pisałam powyżej pewnej kwoty
    tego 'dorobienia sobie'.

    > 2. całokształtu pomocy przyszłej (czyli, tak jak napisałem
    > na początku, _dożywotnia_ utrata pomocy)

    A tu się nie zgodzę - wydurni się gówniarz raz w wieku lat 20,
    a potem w faktyczne tarapaty wpadnie i co? Będziesz patrzał jak
    zdycha bo np. rdzeń kręgowy w wypadku sobie uwalił, ale nie ma
    już z czego zapłacić za szpital?

    > A uważasz, że nie mamy? Powiedziałbym, że większość z nas, to
    > złodzieje. W końcu prawie każdy _coś_ _kiedyś_ ukradł. Czyż nie?

    Fakt, ale nie wiem jak ty, ja drobną różnicę między rąbnięciem
    jabłuszka wystającego przez płot a utrzymywaniem się z kradzieży
    jednak widzę... ;)

    > Więc de facto styl życia już mi został wpojony raz na zawsze.

    Tylko dopóki tak właśnie będziesz chciał. A z ciekawości - po co
    ci te lokaty, skoro opowiadasz że 1.000/miesiąc starczy?

    Kira

    --
    /(o\ : http://kira.wwt.pl :: http://cyber-girl.net :
    \o)/ GG: 1565217 :: I am what I am, I do what I want

  • 73. Data: 2006-09-20 05:30:04
    Od: futszaK <f...@p...pl>

    Tue, 19 Sep 2006 14:00:25 +0200, użyszkodnik Michał
    <s...@p...onet.pl> napisał:

    > Wystarczyło by żeby było normalnie - żeby nie dopłacać do górniczego młotka
    > czy stoczniowego który w sklepie jest po 5 zł a kopalnie kupują po 20.
    > Wystarczyłoby uciąć dopłaty do tych wszystkich firm (niech sobie upadną i
    > zgniją) a napewno jakaś wolna kasa w budżecie by się znalazła. Po co np.
    > dopłacać co roku fortunę do PKP ?

    dopłacać jak dopłacać. znowu się słyszy że zostanie przedłużony okres
    przejściowy na monopl PKP, a juz zaczynało być fajnie bo chcące wejść
    na rynek nowe firmy zaczynały szukać pracowników na PKP...

    --
    futszaK
    601061867

  • 74. Data: 2006-09-20 06:08:46
    Od: "M...@g...bla.bla.com" <M...@g...com>

    Sławomir Szyszło napisał(a):
> [...]
    > ;]). Niektóre produkty nie są warte swojej ceny, jeśli dajmy na to serek A o
    > pojemności 200 ml kosztuje 2,50 (a inne też w okolicach tej ceny), a obok stoi
    > jeden za 6,50 - a dla ciebie wygląda i smakuje tak samo - to co wtedy kupisz?
    >
    > Warto zwracać uwagę nie tylko na cenę, ale na stosunek cena/objętość czy
    > cena/waga. Jeśli produkt jest np. 30% droższy od średniej dla danego rodzaju, to
    > albo jest znacznie lepszy od innych (rzadko) albo przewartościowany (częściej).
    > Powinnaś więc zdecydować, czy faktycznie jest wart tej wyższej ceny. Czyli

    ech... a myslisz, ze co robie? dokladnie sprawdzam ceny:P natomiast
    ograniczenia miesa i wedlin w ogole nie wchodzi w gre, i ja i moj
    malzonek jestesmy mocno miesozerni:P

  • 75. Data: 2006-09-20 06:19:32
    Od: Immona <c...@n...gmailu>

    Michał Buslik wrote:

    > Użytkownik "kantor" <k...@a...com.pl> napisał w wiadomości

    > ?!
    >
    > cholera, po lekturze tej grupy wpadne w kompleksy , 7k netto na dwie osoby w
    > Wawie to wegetacja , 180 PLN za zywnosc na dwie osoby tygodniowo to chleb i
    > woda ...

    Ale sie emocjonalny watek zrobil :D

    Jedno mi sie bardzo nie podoba - krytyka pod adresem tych, ktorzy wydaja
    duzo, bo moga. Wyzyc za 700/mies zl sie da, owszem, i na studiach mialam
    takie momenty. Ale jak ktos argumentuje, ze lokalna podrobka serka
    plesniowego zamiast dojrzewajacego w odpowiedniej jaskini oryginalu
    smakuje tak samo albo ze w Polsce da sie za 20 zl kupic dobre wino
    (przecietne sie w PL zaczynaly od okolo 50, choc czasem zdarzal sie
    jakis cud cenowo-jakosciowy i polowanie na niego to byla masa zabawy),
    to albo nie sprobowal nigdy dobrych egzeplarzy, albo myslenie o cenie
    nie pozwalalo mu poczuc smaku. Ja mialam to szczescie wiekszosc dobrych
    rzeczy kosztowac nie wiedzac jeszcze, ile kosztuja :)

    A potem stwierdzilam, ze przyjemnosc jest tego warta, o ile bez
    zagrozenia dla innych waznych wydatkow z oszczednosciami wlacznie mozna
    sobie na nia pozwolic. Czlowieka, ktory mial problemy ze znalezieniem
    rownowagi miedzy gromadzeniem pieniedzy a cieszeniem sie tym, co mozna
    za nie miec, opisal kiedys fajnie Molier.

    Dolaczajac sie do statystyki: W ostatnich miesiacach spedzonych w PL
    wydatki na zywnosc na dwie osoby - 2-2,5k miesiecznie, Wroclaw.

    I.

    --
    http://nz.pasnik.pl
    mieszkam w Nowej Zelandii :)

  • 76. Data: 2006-09-20 06:53:57
    Od: "Nixe" <n...@f...pl>

    W wiadomości <news:eeqmhu$it6$1@inews.gazeta.pl>
    Immona <c...@n...gmailu> pisze:

    > Jedno mi sie bardzo nie podoba - krytyka pod adresem tych, ktorzy
    > wydaja duzo, bo moga.

    Zaraz tam krytyka. Zdziwienie po prostu i tyle :)

    > Ale jak ktos argumentuje, ze lokalna
    > podrobka serka plesniowego zamiast dojrzewajacego w odpowiedniej
    > jaskini oryginalu smakuje tak samo

    A jeśli_naprawdę_smakuje tak samo albo ktoś nie wyczuwa żadnej różnicy
    (wyczucie smaku i zapachu to bardzo indywidualna sprawa - ja np. mogę wypić
    włoskie wino gazowane za 50 zł i szampana za 500 zł i oba smakują wg mnie
    identycznie), to po jakiego grzyba ma kupować serki oryginalne? Wtedy to
    zakrawa po prostu na snobizm, a to już jest żenujące.

    > albo ze w Polsce da sie za 20 zl kupic dobre wino

    Bo DA się :)
    _Dobre_wino - w znaczeniu smaczne - to nie znaczy_drogie/markowe_wino.
    Dobre to jest takie, które danej osobie smakuje.
    Oczywiście, że jeśli ktoś czuje dyskomfort psychiczny, gdy na stole postawi
    butelkę poniżej 100 zł, to niechże kupuje droższe, ale to nie ma nic do
    rzeczy.

    > albo nie sprobowal nigdy dobrych egzeplarzy,
    > albo myslenie o cenie nie pozwalalo mu poczuc smaku.

    Albo po prostu próbował i nie ma to dla niego żadnej różnicy (względnie to
    tańsze smakuje mu bardziej, co nierzadko ma zresztą miejsce).

    > Ja mialam to szczescie wiekszosc dobrych
    > rzeczy kosztowac nie wiedzac jeszcze, ile kosztuja :)

    Ja także miałam/miewam okazje takich rzeczy próbować i niejednokrotnie
    stwierdzałam/stwierdzam to, co napisałam wyżej - drogie i markowe nie zawsze
    znaczy smaczne.
    Podobnie jest z restauracjami. Bywałam w naprawdę wielu, w różnych miejscach
    i niestety - cena nie zawsze przekłada się na jakość i smak.

    > A potem stwierdzilam, ze przyjemnosc jest tego warta, o ile bez
    > zagrozenia dla innych waznych wydatkow z oszczednosciami wlacznie
    > mozna sobie na nia pozwolic.

    Ależ oczywiście, że można, ale uwierz, że nie dla każdego jedzenie stanowi
    sens życia. Stąd prawdopodobnie zdziwienie jak można_tyle_pieniędzy
    przepuszczać na samo pożywienie.
    Mnie na przykład równie mocno dziwi, jak można mieć 50 par butów na osobę (i
    wszystkich ich używać), ale zdaję sobie sprawę z tego, że ludzie mają różne
    hobby ;-)

    --
    Nixe

  • 77. Data: 2006-09-20 07:20:41
    Od: zch28 <z...@u...pl>

    Michał Buslik wrote:

    > znaczy wydajesz mniej ?

    Po opłaceniu rachunków zostaje mi 300-400 zł/mies.
    Lublin sity :-(

    zch

  • 78. Data: 2006-09-20 07:21:06
    Od: "kantor" <k...@a...com.pl>

    Użytkownik "Krzysztof Stachlewski" <s...@f...pl> napisał w wiadomości

    > Możliwe, że w tamtych warunkach mają rację.
    > Jedyne źródło witamin. :-/

    ROTFL :)

  • 79. Data: 2006-09-20 07:46:26
    Od: robbi <r...@n...frompoznan.com>

    Sławomir Szyszło napisał(a):

    > I da się to wszystko zjeść w 1 dzień? :O

    A final jak w "Wielkim Zarciu" ;D

    --
    pzdr
    robbi

  • 80. Data: 2006-09-20 08:25:57
    Od: Tomasz Kaczanowski <k...@p...onet.pl>

    Nixe wrote:
    > W wiadomości <news:eeosqh$cbo$2@news.onet.pl>

    > Ale nie zarobi też dużo mniej.
    > Zawsze, gdy rozmawiam ze znajomymi o poziomie życia i wynagrodzeniach w
    > W-wie i Trójmieście, to okazuje się, że w W-wie zarobki są tylko trochę
    > wyższe, natomiast życie dużo, dużo droższe.

    Od znajomych z trojmiasta wiem, ze tam juz sie zmienilo troche, ale nie
    wszedzie. Kiedys wyjechali z trojmiasta do wa-wy - w ramach tej samej
    firmy na tym samym stanowisku dostali dwu krotnie wyzsze wynagrodzenie,
    a okazalo sie malo, wiec znalazl lepsza prace... Rok temu wrocil do
    trojmiasta, bo zaczelo tam troszke normalniec. Niestety jest jeszcze
    wiele miejsc w Polsce gdzie o normalnosc trudno...

    --
    Kaczus/Pegasos User
    http://kaczus.republika.pl