PracaGrupypl.praca.dyskusje › Kobiety walczcie o swoje pensje (?)

  • 21. Data: 2005-03-11 14:38:30
    Temat: Re: Mój szef mi powiedział: "Kobiety zarabiają mniej".
    Od: "T.Omasz" <t...@f...pl>

    Dnia Fri, 11 Mar 2005 15:32:21 +0100, Krzysztofsf
    <k...@p...gazeta.pl> napisał:

    > Jesli mialas mozliwosc zmienic prace (z tresci wynika, ze to zrobilas)
    > to w takich wypadkach jest to jedyne rozwiazanie. tacy ludzie (pisze o
    > argumentacji) sa niereformowalni. Obojetnie, czy chodzi om o argument
    > plci, czy nie wiem..pochodzenia, rasy, ukonczenia studiow dziennych badz
    > w wiekszym miescie - Argument "bo tacy zarabiaja mniej" jest bzdurny.

    Nie jest.
    Jeżeli - z jakichkolwiek powodów - np. kudłaci pracownicy są wyceniani
    przez rynek niżej niż reszta, to byłbym idiotą, gdybym tego nie brał pod
    uwagę - NIEZALEŻNIE od tego, co ja osobiście sądzę (etycznie lub
    racjonalnie) o takiej wycenie.

    Analogicznie: mam składać zlecenie kupna akcji na giełdzie z ceną $10
    wynikającą z mojej analizy wartości fundamentalnej czy też raczej brać pod
    uwagę aktualny kurs rynkowy $8,75?

    --
    Miałem jakiś pomysł na nowego siga, ale chwilowo wyleciał mi z pamięci.
    (priv: z lewej from, w środku małpa, z prawej gazeta.pl)

  • 22. Data: 2005-03-11 14:47:22
    Od: "T.Omasz" <t...@f...pl>

    Dnia Fri, 11 Mar 2005 15:38:30 +0100, T.Omasz <t...@f...pl>
    napisał:

> [...]
    >
    > Analogicznie: mam składać zlecenie kupna akcji na giełdzie z ceną $10
    > wynikającą z mojej analizy wartości fundamentalnej czy też raczej brać

    Dodam przy okazji, że jest to kolejny argument za wolnym rynkiem, który -
    jak się okazuje - może sprzyjać likwidacji uprzedzeń. Jako nieuprzedzony
    (w odróżnierniu od reszty graczy rynkowych) do kudłatych, zatrudnię
    właśnie ich za (umowne, odwołując się do zmiksowanego przykładu powyżej)
    $9 (powiedzmy, na wszystkich stanowiskach z wyjątkiem wymagających
    kontaktu ze statystycznie uprzedzonym klientem) - w efekcie czego będę
    miał pracowników LEPSZYCH i TAŃSZYCH, co da mi przewagę konkurencyjną.

  • 23. Data: 2005-03-11 14:49:14
    Od: Krzysztofsf <k...@p...gazeta.pl>

    napisał:

    > Nie jest.

    Jest. Jesli wszyscy kradna to nie oznacza, ze ja tez musze byc zlodziejem.
    Postepowanie wiekszosci , mimo ze jest pewna norma , nie moze wplywac na
    ocene jego moralnosci.

> [...]
    > przez rynek niżej niż reszta, to byłbym idiotą, gdybym tego nie brał pod
    > uwagę - NIEZALEŻNIE od tego, co ja osobiście sądzę (etycznie lub

    Nie przez rynek, a przez wiekszosc rynku. Sa firmy patrzace na wyniki a
    nie na plec itp pracownika.
    Zobacz jak w USA zmienilo sie podejscie do pracownikow i politykow
    homoseksualistow - juz nie traktuja ich jak innych czy gorszych, a
    oceniaja zawodowo. Ta udana przemiana jest zreszta przyczyna tworzenia
    przez feministki wspolnego frontu z homoseksualistami.

    > Analogicznie: mam składać zlecenie kupna akcji na giełdzie z ceną $10
    > wynikającą z mojej analizy wartości fundamentalnej czy też raczej brać
    > pod uwagę aktualny kurs rynkowy $8,75?

    Przyklad nieadekwatny. Raczej czy masz kupowac obraz Rembrandta, czy
    raczej zdecydowac sie na Picassa.

  • 24. Data: 2005-03-11 14:58:01
    Od: "T.Omasz" <t...@f...pl>

    Dnia Fri, 11 Mar 2005 15:49:14 +0100, Krzysztofsf
    <k...@p...gazeta.pl> napisał:

    > Jest. Jesli wszyscy kradna to nie oznacza, ze ja tez musze byc
    > zlodziejem.
    > Postepowanie wiekszosci , mimo ze jest pewna norma , nie moze wplywac na
    > ocene jego moralnosci.

    Chwileczkę, chwileczkę. Żywienie uprzedzeń nie jest - moim zdaniem -
    niczym niemoralnym. To być może nie jest dyskusja na tę grupę, ale uważam,
    że mam prawo do moich uprzedzeń (np. co do koloru opakowania proszku do
    prania albo koloru paznokci sprzedawczyni) i manifestowania ich przez
    decyzje dotyczące zawierania dobrowolnych umów.

> [...]
    > oceniaja zawodowo. Ta udana przemiana jest zreszta przyczyna tworzenia
    > przez feministki wspolnego frontu z homoseksualistami.

    Zacytuję Ci (z pamieci, niedokładnie słowo w słowo, ale sens przekazuję)
    Marcina Prokopa, nagabywanego przez Kube Wojewódzkiego w jego tokszole o
    to, czy wystepowanie w "Idolu" nie jest obciachem.

    "Żeby zrobić karierę, musze być popularny, więc po to występuję w Idolu.
    Skoro na gejowskie party chodzę, no to musze sobie radzić inaczej"

    > Przyklad nieadekwatny. Raczej czy masz kupowac obraz Rembrandta, czy
    > raczej zdecydowac sie na Picassa.

    A jednak adekwatny. "wykwalifikowany księgowy" to nie jest unikatowe
    dzieło sztuki.

  • 25. Data: 2005-03-11 15:00:21
    Temat: Re: Mój szef mi powiedział: "Kobiety zarabiają mniej". [poprawka]
    Od: "T.Omasz" <t...@f...pl>

    Dnia Fri, 11 Mar 2005 15:58:01 +0100, T.Omasz <t...@f...pl>
    napisał:

    > Skoro na gejowskie party chodzę, no to musze sobie radzić inaczej"

    Wyleciało mi "nie". Oczywiście "....nie chodzę...".

    A z supersedesami sobie jakoś poradzić nie mogę...

  • 26. Data: 2005-03-12 11:34:20
    Od: CanoE <c...@n...lubie.spamu.org>

    >I co ja miałam zrobić? Odwołać się do jakiegoś sądu? Boki zrywać ze śmiechu.

    obecnie jak sie podpisuje umowe o prace to sie taka klauzule tez
    czasem podpisuje ze zapoznalo sie z jakism tam artykulem kodeksu pracy
    mowiacym o dyskryminacji kobiet i mezczyzn..
    to prawo obowiazuje w obie strony.. wiec teoretycznie masz podstawe
    prawna ..

    szkoda tylko ze w polsce prawo pracy jest tak slabo egzekwowane.. :(
    no i ciezko moze byc ci udowodnic..

    CanoE
    _______________________________
    www.ap.end.pl (mirror: http://www.aphoto.abc.pl)

  • 27. Data: 2005-03-12 13:51:02
    Od: "Immona" <c...@W...zpds.com.pl>

    Użytkownik "T.Omasz" <t...@f...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > prania albo koloru paznokci sprzedawczyni) i manifestowania ich przez
    > decyzje dotyczące zawierania dobrowolnych umów.

    Myslisz uprzedzenia z gustami. To, co napisales, odnosi sie do gustow.
    Uprzedzenie to negatywne mniemanie o jakiejs grupie zdefiniowanej na
    podstawie cechy nie zaleznej od osobistych wyborow czlonkow tej grupy (plec,
    kolor skory, wiek, narodowosc itd.) i przenoszenie tego uprzedzenia i
    wynikajacego zen postepowania na kazdego pojedynczego czlonka grupy bez
    liczenia sie z faktem, ze mimo statystyk dotyczacych grupy moze on byc
    wyjatkiem.

    I.

  • 28. Data: 2005-03-12 16:57:10
    Od: "T.Omasz" <t...@f...pl>

    Dnia Sat, 12 Mar 2005 14:51:02 +0100, Immona
    <c...@W...zpds.com.pl> napisał:

> [...]
    > wynikajacego zen postepowania na kazdego pojedynczego czlonka grupy bez
    > liczenia sie z faktem, ze mimo statystyk dotyczacych grupy moze on byc

    Granica między uprzedzeniami a gustami jest bardzo płynna, a to, czy coś
    należy do jednej czy drugiej kategorii, nie ma znaczenia dla dyskusji.
    Stwierdzenia "spółki przemysłu drzewnego są atrakcyjne jako inwestycja" i
    "kobiety są mało wartościowe jako pracownicy" z punktu widzenia decyzji
    rynkowych można rozpatrywać zupełnie analogicznie.

  • 29. Data: 2005-03-12 17:43:32
    Od: "Immona" <c...@W...zpds.com.pl>

    uprzedzeń (np. co do koloru opakowania proszku do

    > Granica między uprzedzeniami a gustami jest bardzo płynna, a to, czy coś
    > należy do jednej czy drugiej kategorii, nie ma znaczenia dla dyskusji.

    Ma znaczenie zasadnicze, bo ocena moralna kierowania sie gustem i
    uprzedzeniem jest rozna. Jeszcze raz: gusta - upodobania natury estetycznej,
    oceniajace to, co jest zalezne od decyzji ocenianego (kolor paznokci,
    fryzura, slownictwo, opakowanie produktu, poglady polityczne etc.).
    Uprzedzenie - definicja powyzej. Roznica polega na udziale wolnej woli
    czlowieka w tym, co jest potem oceniane przez osobe kierujaca sie gustem lub
    uprzedzeniem. Kolor paznokci sie wybiera, a bycie kobieta lub mezczyzna nie.

    IMHO ppd nie jest akurat miejcem na zabawy typu proba sprowadzenia slowa o
    jednym znaczeniu do slowa o innym znaczeniu przez ich wymienne uzywanie i
    przez to "odebrania powagi" pierwszemu z tych slow to zagranie dla czystej
    przyjemnosci usenetowego bawienia sie retoryka, wiec proponuje nie wdawac
    sie dalej w te rozwazania. Rozmawiamy o konkretnym zjawisku, jego
    kwalifikowanie i rozwazanie prawa do czyichs takich czy innych pogladow
    raczej nikomu nic nie da. :)

    > Stwierdzenia "spółki przemysłu drzewnego są atrakcyjne jako inwestycja" i
    > "kobiety są mało wartościowe jako pracownicy" z punktu widzenia decyzji
    > rynkowych można rozpatrywać zupełnie analogicznie.

    Zywiacy pierwsze przekonanie ma dla niego jakies uzasadnienia wynikajace z
    "twardych" przeslanek, natomiast to drugie przekonanie bywa czesto zywione w
    sposob calkowicie irracjonalny - choc sa branze i zawody, w ktorych plec
    jest duzym atutem/uposledzeniem i przeklada sie na wyniki, w przypadku obu
    plci.

    I.

  • 30. Data: 2005-03-12 18:07:40
    Temat: nie zmieniłam, mnie wyrzucili
    Od: "xyz" <p...@o...pl>

    Nie tyle zmieniłam, ale powoli zaczęłam jej szukać, kilka miesięcy później
    wyrzucili mnie z pracy.
    Sama nie odważyła bym się wtedy na zwolnienie.
    Szukanie pracy dało mi dobre rozeznanie na rynku pracy.
    Pracę znalazłam. Przy zaledwie miesięcznym okresie wypowiedzenia nie miałam,
    ani 1 dnia przerwy. Wczoraj w jednej firmie &#8211; na następny dzień w innej.
    Nowa praca była ciężka, ale lepiej płatna, rozwojowa, i dała mi bardzo dużo
    satysfakcji.
    Niestety wiązała się z bardzo męczącym i uciążliwym dojazdem .