PracaGrupypl.praca.dyskusje › Kierowca autobusu w Wielkiej Brytanii a znajomość języka

  • 11. Data: 2006-08-02 20:25:08
    Temat: Re: Kierowca autobusu w Wielkiej Brytanii a znajomość języka
    Od: "Przemek" <b...@n...pl>

    Uzytkownik "Bronek Kozicki" <b...@s...net> napisal w wiadomosci
    news:eaqism$4e4$1@inews.gazeta.pl...
    > rs <r...@w...pl> wrote:

    > no niby masz, ale to nie lepiej przed wyjazdem troche sie tego jezyka
    > nauczyc?

    Akurat w tym konkretnym przypadku przygotowanie moze byc ciezkie -
    jak jazdzilem kiedys czesciej autobusem (jako pasazer) i czasami slyszalem
    dyspozycje wydawane kierowcy przez radiotelefon
    to mimo ze jestem polskojezyczny to niewiele z tego rozumialem z uwagi na
    fatalna jakosc .
    Wiec podejrzewam ze ktos nawet uczacy sie u nas angielskiego mialby z tym
    duzy problem w Angli - juz chyba lepszym rozwiazaniem byloby
    wysylanie kierowcy przez dyspozytora informacji tekstowych na jakis
    wyswietlacz.

    pzdr

  • 12. Data: 2006-08-03 07:08:52
    Od: "Shivman" <s...@e...pl>

    Użytkownik "fotech" <w...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Jaka jest możliwość uzyskania pracy jako kierowca autobusu, znając bardzo
    > słabo angielski?
    >
    > Wyobraź sobie, że po Krakowie prowadzi autobus Witnamczyk, nie znajacy
    polskiego... który
    > przyjechal do Warszawy 2 dni temu, sądzisz, że powinien taka prace
    dostać?

    Tak, jeśli ma prawko, zna przepisy i słabo język polski to co stoi na
    przeszkodzie?
    Shivman

  • 13. Data: 2006-08-03 07:18:38
    Temat: Re: Kierowca autobusu w Wielkiej Brytanii a znajomo?ae j?zyka
    Od: Bronek Kozicki <b...@s...net>

    Przemek wrote:
    > duzy problem w Angli - juz chyba lepszym rozwiazaniem byloby
    > wysylanie kierowcy przez dyspozytora informacji tekstowych na jakis
    > wyswietlacz.

    skąd wiesz że tak nie jest?

    B.

    --
    Remove -trap- when replying. Usun -trap- gdy odpisujesz.

  • 14. Data: 2006-08-03 07:35:52
    Od: "fotech" <w...@p...onet.pl>

    > Tak, jeśli ma prawko, zna przepisy i słabo język polski to co stoi na
    > przeszkodzie?

    To, że nie zna topografii miasta, nie umie odpowiedziec pasażerowi, ze nie ma reszty
    do wydania za bilet, nie umie powiedziec, czy autobus jedzie kolo takiej albo takie
    ulicy, i czy w tamtej czesci miasta sie przesiadzie na inny autobus. A pasażerowie o
    to pytaja.
    Jakies 3 miesiące temu sytuacja, jaka opisuja o Polaku w UK zdarzyla mi sie w
    Krakowie w niedziele na linii 100.
    Kierowca wsiadl w autobus na pętli, i jechal po niewlasciwej trasie. Ja i inni
    pasazerowie zaczelismy do pytac co sie stalo, to sie zdziwil, ze nie tedy. Potem sie
    okazalo, ze dostał zastepstwo rano, a pracuje w innej części miasta i nei ma pojecia
    o trasie. Dorosly, doświadczony zawodowo kierowca MPK w Krakowie z wieloletnim
    stażem, tylko nie pojechal na zapoznanie trasy. Pojecia nie mam, jak nowy w Londynie
    Polak jest w stanie pracowac na autobusie miejskim czy taksówce.. pomijam juz stopień
    znajomości języka.

    Wojtek

  • 15. Data: 2006-08-04 04:35:54
    Od: "name" <e...@a...com>

    "Michal Buslik" ...

    > funkcjonowali bo najbardziej odporni na wiedze gora po 6 miesiacach
    > opanowali jezyk w stopniu komunikatywnym

    Znam przypadek goscia,
    ktory po ... 4 latach nadal nie mowi (i nie rozumie) po angielsku.
    Porazka.

  • 16. Data: 2006-08-05 14:37:36
    Od: "Shivman" <s...@e...pl>

> [...]

    w Krakowie w niedziele na linii 100.
    Kierowca wsiadl w autobus na pętli, i jechal po niewlasciwej

    Nie mówmy o skrajnościach np. w Londynie każdy ma swoją trasę, więc którą
    "ćwiczy" przez parę miesięcy z instruktorem za nim na nią pojedzie.
    Shivman

  • 17. Data: 2006-08-05 14:39:36
    Od: "Shivman" <s...@e...pl>

    Użytkownik "name" <e...@a...com> napisał w wiadomości
    > "Michal Buslik" ...

    > Znam przypadek goscia,
    > ktory po ... 4 latach nadal nie mowi (i nie rozumie) po angielsku.
    > Porazka.

    I jeszcze jedna skrajność. Ale chyba nie mówimy o skrajnościach czy
    niedorozwojach
    Shivman